I can come with you - Chapter 11

Previously:
Jag gick långsamt mot min säng och la ner henne försiktigt. Jag la henne under täcket och la täcket försiktigt över henne. Sedan gick jag till soffan igen. Jag la mig ner och drog en filt om mig. Jag somnade efter bara några sekunder.
-
(bild)
-
SAPP PERS:
Jag slog långsamt upp ögonen. Jag blinkade några gånger innan jag kunde se klart. Jag var i ett onaturligt lyxigt rum. Till vänster om sängen jag låg i, som var onaturligt stor, fanns det ett stort fönster. Jag sträckte på mig och kollade ner på min skrynkliga outfit. Jag behövde verkligen en dusch. Jag reste mig försiktigt upp men satte mig direkt ner när det började mörkna för ögonen. När mörkret gett med sig reste jag mig upp och gick ut från sovrummet. Det kändes konstigt, annorlunda. Jag började gå mot badrummet. Jag kollade in mot vardagsrummet och vandrade med blicken över rummet. Blickan stannade tvärt när jag kom till soffan. Jag stannade till, sedan kom jag ihåg allt från gårdagen, Titanic, gråtandet. Jag slog mig själv över pannan när jag kom på det sista, när jag skulle sova. Var jag så fruktansvärt trött. Jag kom ihåg doften, och hur det kändes, tröjans tyg mot min hud. Min kind, och hans underbara doft. Precis när filmen tagit slut kände jag detta. Jag kollade tillbaka mot soffan. Justin hade lagt sig på rygg och mumlade trött något. Han hade fortfarande alla kläder på sig, samma kläder som igår. De som luktade så gott. Jag struntade i mina fantasier och fortsatte gå mot badrummet. Jag drog upp dörren och tog fram en krit-vit handduk. Jag kom sedan på att jag inte hade med mig min packning. Jag fick helt enkelt byta om till dessa kläderna igen, och sedan springa ner en våning under och hämta den, med blött-stripigt hår. Jag suckade och drog av mig de skrynkliga kläderna. Jag hoppade sedan in i duschen och tog en lång dusch. Jag lät bara vattnet rinna, jag kom på mig själv med att rodna och små fnittra när jag duschade, patetiskt. Jag gick ut från duschen och drog den vita handduken om mig. Jag öppnade underskåpet och började leta efter en hårtork. När jag hittat en tryckte jag in den i eluttaget och började föna håret. När det var klart lät jag det hänga ner för axlarna. Det hade blivit långt på sistone. Nu hängde det ner en bit över ryggen, innan var det precis nedanför axlarna. Men det var bra, jag gillade att ha det långt. Jag började byta om och gick sedan ut från toaletten. Jag gick raka vägen mot hallen och började dra på mig skorna, jag skulle ner och hämta min packning.
- Vart ska du? frågade någon. Jag ryckte till och dämpade ett skrik. Jag kollade chockat upp och mötte de förtrollande ögonen.
- Oj! Förlåt! Det var inte meningen att skrämmas, sa han med ett retsamt flin. Jag flinade tillbaka och reste mig upp ordentligt.
- Hej, det gör inget, ska bara hämta min packning, sa jag och gjorde en gest mot koridoren. Han nickade.
- Ja, juste, ska jag följa med? Eller har du mycket packning? frågade han. Jag tänkte efter, jag hade kanske inte så mycket packning med mig, men allt blev roligare om man var två!
- Du kan gärna följa med, sa jag och han sken upp.
- Då gör jag det! sa han och jag log. Han drog på sig sina skor och jag knöt klart mina. Vi gick ut från hotellrummet och mot hissarna. När de kommit upp åkte vi ner och hämtade mina saker. När vi kommit ut från min lägenhet igen frös vi båda.
- Vad kallt det var där inne! sa Justin och kollade menande på dörrarna. Jag nickade.
- Jag skulle frysa ihäl! sa jag och skrattade. Jag kände på min packning, den var iskall. Jag tog tag i Justins handled och la hans hand på väskan. Fjärilarna började flaxa oroligt omkring i magen igen, skulle det bli såhär varje gång jag nuddade Justin? Varje?
- Kall va? sa jag och kollade upp i hans ögon. Han nickade och fortsatte kolla in i ögonen. Jag bröt ögonkontakten och började gå i koridoren igen. Han följde snabbt efter.
- Hur mycket är klockan? frågade jag när vi nästan var framme vi hans hotellrum. Han tog upp sin iphone ur fickan och kollade klockan.
- Halv 9, sa han med ett snet flin. Jag fnittrade till och sa ett lätt okej.
- Vi borde nog gå ner och äta frukost nu, de väntar kanske på oss, sa han och jag nickade.
- Det gör vi, sa jag och vi gick upp mot mitt rum.
- Jag ska bara byta kläder, okej? sa jag och han nickade.
- Visst, jag väntar här. Jag drog med mig den iskalla väskan och gick in i badrummet. Jag drog snabbt upp ett par baggy jeans och en randig pösig tröja, ennu en dag fick jag gå runt i min stil! Jag drog av mig mina andra kläder sprayade på lite parfym. Sedan drog jag på mig min outfit. Jag drog fram en tofs och lutade mig ner mot golvet. Jag satte sedan upp en väldigt hög tofs. Jag drog fram ett par hårnålar och satte fast den irriterande luggen. Jag gick sedan ut med packningen och allt till Justin. Han stog där i hallen och väntade på mig, jag gick bort med packningen till sovrummet och la den där.
- Jag sover på soffan ikväll, sa jag och log mot han. Han skakade på huvudet.
- Nejdå, det gör jag, sa han och jag skrattade och skakade på huvudet.
- Jo, det ska jag göra, sa jag, och gick förbi han ut från lägenheten. Han suckade, skrattade och stängde dörren. Jag började gå mot hissarna. Det var inte förens då jag kom på att jag glömt tygskorna. Fan. Jag stannade till.
- Jag glömde skorna, sa jag ursäktande.
- Det gör inte, det gjorde jag med, sa Justin och pekade menande ned på sina fötter. Han hade sockar på sig, det hade jag med. Jag skrattade och började gå igen. Med Justin bredvid mig. Vi klev in i hissen som förde oss ner till första våningen. Justin gick före mig in i en stor matsal. Det var väldigt fint! Jag kollade mig runt och såg Kenny, Scooter och Pattie sitta och småprata vid ett bord. Justin styrde snabbt dit och jag följde efter. Det värkte i magen, jag hade ju bokstavligt talat tvingat ner hawaii-pizzan igår, så det var ju inte så konstigt. Jag la händerna för magen och svalde. Vi var framme vid bordet och Justin började tala med Scooter.
- Så vad ska jag göra idag? Jobba? Scooter skakade på huvudet.
- Taylor är ju inte här, så det finns inte så mycket att göra, sa han och kollade sedan mot mig.
- Du och Sapp kan hitta på något, åka till stranden eller något, sa han och Justin nickade glatt.
- Visst! Eller vad tycker du Sapp? Jag nickade ivrigt.
- Gärna!
______________________________________
Previously:

Jag gick långsamt mot min säng och la ner henne försiktigt. Jag la henne under täcket och la täcket försiktigt över henne. Sedan gick jag till soffan igen. Jag la mig ner och drog en filt om mig. Jag somnade efter bara några sekunder.
bild1,bild2,bild3
Jag slog långsamt upp ögonen. Jag blinkade några gånger innan jag kunde se klart. Jag var i ett onaturligt lyxigt rum. Till vänster om sängen jag låg i, som var onaturligt stor, fanns det ett stort fönster. Jag sträckte på mig och kollade ner på min skrynkliga outfit. Jag behövde verkligen en dusch. Jag reste mig försiktigt upp men satte mig direkt ner när det började mörkna för ögonen. När mörkret gett med sig reste jag mig upp och gick ut från sovrummet. Det kändes konstigt, annorlunda. Jag började gå mot badrummet. Jag kollade in mot vardagsrummet och vandrade med blicken över rummet. Blickan stannade tvärt när jag kom till soffan. Jag stannade till, sedan kom jag ihåg allt från gårdagen, Titanic, gråtandet. Jag slog mig själv över pannan när jag kom på det sista, när jag skulle sova. Var jag så fruktansvärt trött. Jag kom ihåg doften, och hur det kändes, tröjans tyg mot min hud. Min kind, och hans underbara doft. Precis när filmen tagit slut kände jag detta. Jag kollade tillbaka mot soffan. Justin hade lagt sig på rygg och mumlade trött något. Han hade fortfarande alla kläder på sig, samma kläder som igår. De som luktade så gott. Jag struntade i mina fantasier och fortsatte gå mot badrummet. Jag drog upp dörren och tog fram en krit-vit handduk. Jag kom sedan på att jag inte hade med mig min packning. Jag fick helt enkelt byta om till dessa kläderna igen, och sedan springa ner en våning under och hämta den, med blött-stripigt hår. Jag suckade och drog av mig de skrynkliga kläderna. Jag hoppade sedan in i duschen och tog en lång dusch. Jag lät bara vattnet rinna, jag kom på mig själv med att rodna och små fnittra när jag duschade, patetiskt. Jag gick ut från duschen och drog den vita handduken om mig. Jag öppnade underskåpet och började leta efter en hårtork. När jag hittat en tryckte jag in den i eluttaget och började föna håret. När det var klart lät jag det hänga ner för axlarna. Det hade blivit långt på sistone. Nu hängde det ner en bit över ryggen, innan var det precis nedanför axlarna. Men det var bra, jag gillade att ha det långt. Jag började byta om och gick sedan ut från toaletten. Jag gick raka vägen mot hallen och började dra på mig skorna, jag skulle ner och hämta min packning.
- Vart ska du? frågade någon. Jag ryckte till och dämpade ett skrik. Jag kollade chockat upp och mötte de förtrollande ögonen.
- Oj! Förlåt! Det var inte meningen att skrämmas, sa han med ett retsamt flin. Jag flinade tillbaka och reste mig upp ordentligt.
- Hej, det gör inget, ska bara hämta min packning, sa jag och gjorde en gest mot koridoren. Han nickade.
- Ja, juste, ska jag följa med? Eller har du mycket packning? frågade han. Jag tänkte efter, jag hade kanske inte så mycket packning med mig, men allt blev roligare om man var två!
- Du kan gärna följa med, sa jag och han sken upp.
- Då gör jag det! sa han och jag log. Han drog på sig sina skor och jag knöt klart mina. Vi gick ut från hotellrummet och mot hissarna. När de kommit upp åkte vi ner och hämtade mina saker. När vi kommit ut från min lägenhet igen frös vi båda.
- Vad kallt det var där inne! sa Justin och kollade menande på dörrarna. Jag nickade.
- Jag skulle frysa ihäl! sa jag och skrattade. Jag kände på min packning, den var iskall. Jag tog tag i Justins handled och la hans hand på väskan. Fjärilarna började flaxa oroligt omkring i magen igen, skulle det bli såhär varje gång jag nuddade Justin? Varje?
- Kall va? sa jag och kollade upp i hans ögon. Han nickade och fortsatte kolla in i ögonen. Jag bröt ögonkontakten och började gå i koridoren igen. Han följde snabbt efter.
- Hur mycket är klockan? frågade jag när vi nästan var framme vi hans hotellrum. Han tog upp sin iphone ur fickan och kollade klockan.
- Halv 9, sa han med ett snet flin. Jag fnittrade till och sa ett lätt okej.
- Vi borde nog gå ner och äta frukost nu, de väntar kanske på oss, sa han och jag nickade.
- Det gör vi, sa jag och vi gick upp mot mitt rum.
- Jag ska bara byta kläder, okej? sa jag och han nickade.
- Visst, jag väntar här. Jag drog med mig den iskalla väskan och gick in i badrummet. Jag drog snabbt upp ett par baggy jeans och en randig pösig tröja, ennu en dag fick jag gå runt i min stil! Jag drog av mig mina andra kläder sprayade på lite parfym. Sedan drog jag på mig min outfit. Jag drog fram en tofs och lutade mig ner mot golvet. Jag satte sedan upp en väldigt hög tofs. Jag drog fram ett par hårnålar och satte fast den irriterande luggen. Jag gick sedan ut med packningen och allt till Justin. Han stog där i hallen och väntade på mig, jag gick bort med packningen till sovrummet och la den där.
- Jag sover på soffan ikväll, sa jag och log mot han. Han skakade på huvudet.
- Nejdå, det gör jag, sa han och jag skrattade och skakade på huvudet.
- Jo, det ska jag göra, sa jag, och gick förbi han ut från lägenheten. Han suckade, skrattade och stängde dörren. Jag började gå mot hissarna. Det var inte förens då jag kom på att jag glömt tygskorna. Fan. Jag stannade till.
- Jag glömde skorna, sa jag ursäktande.
- Det gör inte, det gjorde jag med, sa Justin och pekade menande ned på sina fötter. Han hade sockar på sig, det hade jag med. Jag skrattade och började gå igen. Med Justin bredvid mig. Vi klev in i hissen som förde oss ner till första våningen. Justin gick före mig in i en stor matsal. Det var väldigt fint! Jag kollade mig runt och såg Kenny, Scooter och Pattie sitta och småprata vid ett bord. Justin styrde snabbt dit och jag följde efter. Det värkte i magen, jag hade ju bokstavligt talat tvingat ner hawaii-pizzan igår, så det var ju inte så konstigt. Jag la händerna för magen och svalde. Vi var framme vid bordet och Justin började tala med Scooter.
- Så vad ska jag göra idag? Jobba? Scooter skakade på huvudet.
- Taylor är ju inte här, så det finns inte så mycket att göra, sa han och kollade sedan mot mig.
- Du och Sapp kan hitta på något, åka till stranden eller något, sa han och Justin nickade glatt.
- Visst! Eller vad tycker du Sapp? Jag nickade ivrigt.
- Gärna!
______________________________________
KOMMENTERA ANNARS KOMMER DET INTE MER<3



Kommentarer
Postat av: Sara

åh, mer!

2012-04-03 @ 23:17:36
Postat av: moa

mer,

2012-04-03 @ 23:18:25
Postat av: Justinbiebersheart.blogg.se

Jag är galen i noveller så vill gärna att du skriver mer :)<3

2012-04-03 @ 23:20:44
Postat av: justinBpuss

Fortsätt den äger ju!!!!<333333

2012-04-04 @ 21:59:05
URL: http://wiilmiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!