Pattie Mallette, jelly candy and misunderstandings - Chapter 9

________________________________________
Pattie Mallette, jelly candy and misunderstandings - Chapter 9
-----------------------------------------
Previously:
Han satte först Sapp i sin egna bil men ångrade sig i sista stund. Han satte Sapp istället i bilen jag skulle åka i. Kennys bil, mega bil.
-
(bild)
-
Sapps perspe:
Jag slängde mig ner i sätet bredvid Justin. Han kollade lite diskret på mig innan han kollade in i sätet framförs rygg. Jag vände mig hastigt mot honom.
- Är det en stor resturang? flög ur mig. Han vände sig om och skrattade lite mot mig. Jag flinade tillbaka.
- Jag vet inte, jag känner inte igen namnet, men jag kan ha varit där innan, sa han och log ett snett leende. Herre gud. Jag kunde nästan inte slita blicken från honom. Han kollade mig så djupt in i ögonen. Jag blev helt knäsvag.
- Ehhm... sa jag och kollade sedan bort, okej. Han log, jag sneglade fortfarande på honom.
När vi 15 minuter senare gick av bilen lutade han sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Det är en stor resturang. Jag började fnittra men höll snabbt tyst då jag hörde han skrattade lite i mitt öra.
- Okej, viskade jag tillbaka. HAn hade fortfarande ansiktet vid mitt öra och jag kunde inte förmå mig att röra mig framåt, det gick bara inte.
- Kommer ni eller? frågade Scooter och kollade bak mot oss. En kort kvinna gick framför honom, hon vände sig om och kallade Scooter till sig. Hon viskade något i hans öra och små log efter det. Scooter såg sådär nöjd ut men gick sedan in mot resturangen. Kenny slöt upp bakom oss. Justin ställde sig normalt upp och la en hand på min rygg.
- Ska vi gå in? frågade han och jag nickade lite tafatt. Handen brände mot min nästan kala hud. Fingrarna brände igenom tyget. Han började gå framåt och jag följde efter honom. När vi väl var inne i resturangen drog han ut stolen för mig, så att jag kunde sätta mig ner. Jag log ett snett leende mot honom innan jag satte mig ner. Han satte sig mittimot mig. Med ett leende. Den korta kvinnan satt på Justins vänstra sida och betraktade han från topp till tå. Jag tog förgivet att det var hennes mamma. Han kollade mot mig och log varmt. Jag var tvungen att le tillbaka. Han räkte fram handen mot mig, jag tog den och skakade den försiktigt.
- Pattie Malette, Justins mamma, sa hon vänligt.
- Sapphire Pierce, sa jag och log vänligt.
- Trevligt att träffas, sa hon och log varmt, hon kollade sedan mot Justin och log lika varmt. Han himlade med ögonen och skakade lite på huvudet.
- Tack desamma, sa jag. Samtalet dog ut några minuter senare när mannen som skulle ta beställningen kom ut. Han skakade lite och såg allmänt rädd ut.
- Vad.. Vill.. Du ha att äta? sa han halv skakigt till Justin. Justin mumlade lite för sig själv innan han sa vad han skulle ha. När mannen frågade mig vad jag ville ha var han inte lika skakig, det var för Justin kändisskap. Det borde jag ha förståt för länge sedan! Såklart! Problemet var att jag inte såg Justin som någon bra-betald kändis. Jag såg han mer som en vän, som jag förvisso inte känt mer än några få timmar. Men de kändes som en evighet. Påtal om att vi bara känt varann i några få timmar kunde jag inte heller fatta att jag börjat få känslor för honom, och pirrningar i hela kroppen när han kom nära. Jag fattade det inte.
- Sapp? Vad ville du ha? Justin väkte mig från mina fantasier, jag så ny-vaket på honom och rynkade pannan.
- Va?
- Vad ville du ha? Jag kollade upp mot mannen som skulle ta beställningarna, han hade en bred rynka mellan ögonbrynen och såg inte alls glad ut. Jag pekade lite tafatt på Justin och sa:
- Samma, han nickade och gick vidare till nästa, som var någon som inte jag kunde namnet på, som förövrigt satt bredvid mig. När mannen gått med beställningarna slog jag mig irriterat på pannan.
- Hur länge satt jag i koma? skojjade jag med Justin. Han skrattade.
- Några minuter, ca 2, kanske? sa han och log mot mig. Det började pirra i kroppen igen.
- Gud va pinsamt! sa jag och vi båda skrattade. Efter återligen 10 minuter, då jag och Justin blandannat pratat om väder, kom maten. Jag hade ingen aning om vad jag beställt. Jag visste inte ens på vilken resturang vi var. Jag kollade mig runt i resturangen. En pizzeria. Den var väldigt stor, som Justin sagt. Jag suckade högt när jag kollade ner på pizzan. Det vände sig i magen.
- Gillar du Hawaii? frågade jag. Justin nickade samtidigt som han tog sin första tugga.
- Inte du? frågade han skrattandes. Jag skakade på huvudet.
- Har aldrig fattat det, frukt PÅ PIZZA? utbrast jag, han skrattade. Jag pillade så gott jag kunde bort ananas-bitarna och åt så mycket jag kunde, som blev en knappt en halv.
- Duuu.. sa jag när vi var påväg ut från resturangen. Justin nickade.
- Ja..?
- Kan vi åka inom någon godis affär på vägen hem?
- Va?
- Godis a-f-f-ä-r, stavade jag. Han skrattade.
- Visst. Jag tänkte på pengarna i köket.
- Fan, kan vi göra det imon istället? Glömde pengarna hemma, sa jag och kollade på honom med ett snett leende.
- Jag betalar, sa han och log tillbaka, fjärilarna blev förtjusta igen. De flög runt i magen på mig igen.
- Nej, det behövs inte, sa jag och log.
- Jag gör det, punkt. sa han och log, jag log tillbaka och skrattade, jag kollade ner i marken och rodnaden spreds på mina kinder.
- Okej, sa jag och följde med Justin ut ur resturangen.
-
- Vi kommer lite senare tillbaka till hotellet, okej? sa Justin till sin mamma, Pattie. Hon log och lutade sig mot honom. Justin började gå mot bilen. Jag följde efter honom in i bilen. Kenny körde. Vi körde raka vägen till en godis affär. De skulle precis stänga, de fattade efter ca 1 minut att det var Justin Bieber som ville att de skulle ha öppet, de gick såklart med på det, mot en autograf och några fotton. Justin gjorde det medan jag valde godis, jag gick raka vägen till paradiset. GELÉ GODISET! Jag valde lite och vägde sedan det. Det var lagom. Jag gick mot Justin igen. Han stog och pratade med butikägarna, de såg ovanligt glada ut. De pratade ju med Justin Bieber. Jag skrattade lite åt mina funderingar innan jag gick imot honom. Jag ställde mig bredvid honom och log mot butikägarna. De log tillbaka och kollade sedan på Justin igen.
- Din tjej? Justin kollade halv-chockat på honom innan han skakade lugnt på huvudet.
- Ne, sa han och kollade ner i marken. Rodnaden började spridas på mina kinder precis när den började spridas på hans.
- Det tror jag säkert, ta dessa, sa han och höll fram en påse geléhjärtan. Jag tog imot de och tackade. Justin betalade snabbt och gick snabbt ut sedan. Jag gick långsamt ut. Rodnade stannade ovanligt längde på mina kinder. Herre gud, va pinsamt! Samtidigt som jag tänkte det började jag fnittra. För fullt. Jag höll upp geléhjärtana i min vänster hand och fnittrade ennu mer. Jag sprang fram till Justin och la högerhanden på hans arm.
- Tack för godiset Justin, sa jag och log varmt.
- Det var så lite, sa han och kollade djupt in i mina ögon igen. Jag rös till, igen.
_____________________________________________
Previously:
Han satte först Sapp i sin egna bil men ångrade sig i sista stund. Han satte Sapp istället i bilen jag skulle åka i. Kennys bil, mega bil.
bild1,bild2,bild3,bild4
Jag slängde mig ner i sätet bredvid Justin. Han kollade lite diskret på mig innan han kollade in i sätet framförs rygg. Jag vände mig hastigt mot honom.
- Är det en stor resturang? flög ur mig. Han vände sig om och skrattade lite mot mig. Jag flinade tillbaka.
- Jag vet inte, jag känner inte igen namnet, men jag kan ha varit där innan, sa han och log ett snett leende. Herre gud. Jag kunde nästan inte slita blicken från honom. Han kollade mig så djupt in i ögonen. Jag blev helt knäsvag.
- Ehhm... sa jag och kollade sedan bort, okej. Han log, jag sneglade fortfarande på honom.
När vi 15 minuter senare gick av bilen lutade han sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Det är en stor resturang. Jag började fnittra men höll snabbt tyst då jag hörde han skrattade lite i mitt öra.
- Okej, viskade jag tillbaka. HAn hade fortfarande ansiktet vid mitt öra och jag kunde inte förmå mig att röra mig framåt, det gick bara inte.
- Kommer ni eller? frågade Scooter och kollade bak mot oss. En kort kvinna gick framför honom, hon vände sig om och kallade Scooter till sig. Hon viskade något i hans öra och små log efter det. Scooter såg sådär nöjd ut men gick sedan in mot resturangen. Kenny slöt upp bakom oss. Justin ställde sig normalt upp och la en hand på min rygg.
- Ska vi gå in? frågade han och jag nickade lite tafatt. Handen brände mot min nästan kala hud. Fingrarna brände igenom tyget. Han började gå framåt och jag följde efter honom. När vi väl var inne i resturangen drog han ut stolen för mig, så att jag kunde sätta mig ner. Jag log ett snett leende mot honom innan jag satte mig ner. Han satte sig mittimot mig. Med ett leende. Den korta kvinnan satt på Justins vänstra sida och betraktade han från topp till tå. Jag tog förgivet att det var hennes mamma. Han kollade mot mig och log varmt. Jag var tvungen att le tillbaka. Han räkte fram handen mot mig, jag tog den och skakade den försiktigt.
- Pattie Malette, Justins mamma, sa hon vänligt.
- Sapphire Pierce, sa jag och log vänligt.
- Trevligt att träffas, sa hon och log varmt, hon kollade sedan mot Justin och log lika varmt. Han himlade med ögonen och skakade lite på huvudet.
- Tack desamma, sa jag. Samtalet dog ut några minuter senare när mannen som skulle ta beställningen kom ut. Han skakade lite och såg allmänt rädd ut.
- Vad.. Vill.. Du ha att äta? sa han halv skakigt till Justin. Justin mumlade lite för sig själv innan han sa vad han skulle ha. När mannen frågade mig vad jag ville ha var han inte lika skakig, det var för Justin kändisskap. Det borde jag ha förståt för länge sedan! Såklart! Problemet var att jag inte såg Justin som någon bra-betald kändis. Jag såg han mer som en vän, som jag förvisso inte känt mer än några få timmar. Men de kändes som en evighet. Påtal om att vi bara känt varann i några få timmar kunde jag inte heller fatta att jag börjat få känslor för honom, och pirrningar i hela kroppen när han kom nära. Jag fattade det inte.
- Sapp? Vad ville du ha? Justin väkte mig från mina fantasier, jag så ny-vaket på honom och rynkade pannan.
- Va?
- Vad ville du ha? Jag kollade upp mot mannen som skulle ta beställningarna, han hade en bred rynka mellan ögonbrynen och såg inte alls glad ut. Jag pekade lite tafatt på Justin och sa:
- Samma, han nickade och gick vidare till nästa, som var någon som inte jag kunde namnet på, som förövrigt satt bredvid mig. När mannen gått med beställningarna slog jag mig irriterat på pannan.
- Hur länge satt jag i koma? skojjade jag med Justin. Han skrattade.
- Några minuter, ca 2, kanske? sa han och log mot mig. Det började pirra i kroppen igen.
- Gud va pinsamt! sa jag och vi båda skrattade. Efter återligen 10 minuter, då jag och Justin blandannat pratat om väder, kom maten. Jag hade ingen aning om vad jag beställt. Jag visste inte ens på vilken resturang vi var. Jag kollade mig runt i resturangen. En pizzeria. Den var väldigt stor, som Justin sagt. Jag suckade högt när jag kollade ner på pizzan. Det vände sig i magen.
- Gillar du Hawaii? frågade jag. Justin nickade samtidigt som han tog sin första tugga.
- Inte du? frågade han skrattandes. Jag skakade på huvudet.
- Har aldrig fattat det, frukt PÅ PIZZA? utbrast jag, han skrattade. Jag pillade så gott jag kunde bort ananas-bitarna och åt så mycket jag kunde, som blev en knappt en halv.
- Duuu.. sa jag när vi var påväg ut från resturangen. Justin nickade.
- Ja..?
- Kan vi åka inom någon godis affär på vägen hem?
- Va?
- Godis a-f-f-ä-r, stavade jag. Han skrattade.
- Visst. Jag tänkte på pengarna i köket.
- Fan, kan vi göra det imon istället? Glömde pengarna hemma, sa jag och kollade på honom med ett snett leende.
- Jag betalar, sa han och log tillbaka, fjärilarna blev förtjusta igen. De flög runt i magen på mig igen.
- Nej, det behövs inte, sa jag och log.
- Jag gör det, punkt. sa han och log, jag log tillbaka och skrattade, jag kollade ner i marken och rodnaden spreds på mina kinder.
- Okej, sa jag och följde med Justin ut ur resturangen.
-
- Vi kommer lite senare tillbaka till hotellet, okej? sa Justin till sin mamma, Pattie. Hon log och lutade sig mot honom. Justin började gå mot bilen. Jag följde efter honom in i bilen. Kenny körde. Vi körde raka vägen till en godis affär. De skulle precis stänga, de fattade efter ca 1 minut att det var Justin Bieber som ville att de skulle ha öppet, de gick såklart med på det, mot en autograf och några fotton. Justin gjorde det medan jag valde godis, jag gick raka vägen till paradiset. GELÉ GODISET! Jag valde lite och vägde sedan det. Det var lagom. Jag gick mot Justin igen. Han stog och pratade med butikägarna, de såg ovanligt glada ut. De pratade ju med Justin Bieber. Jag skrattade lite åt mina funderingar innan jag gick imot honom. Jag ställde mig bredvid honom och log mot butikägarna. De log tillbaka och kollade sedan på Justin igen.
- Din tjej? Justin kollade halv-chockat på honom innan han skakade lugnt på huvudet.
- Ne, sa han och kollade ner i marken. Rodnaden började spridas på mina kinder precis när den började spridas på hans.
- Det tror jag säkert, ta dessa, sa han och höll fram en påse geléhjärtan. Jag tog imot de och tackade. Justin betalade snabbt och gick snabbt ut sedan. Jag gick långsamt ut. Rodnade stannade ovanligt längde på mina kinder. Herre gud, va pinsamt! Samtidigt som jag tänkte det började jag fnittra. För fullt. Jag höll upp geléhjärtana i min vänster hand och fnittrade ennu mer. Jag sprang fram till Justin och la högerhanden på hans arm.
- Tack för godiset Justin, sa jag och log varmt.
- Det var så lite, sa han och kollade djupt in i mina ögon igen. Jag rös till, igen.
_____________________________________________
KOMMENTERA FÖR MER!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Omg... Ebba skriv mer!:)<33

2012-04-01 @ 23:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!