The truth is, I Love you - Chapter 17

Nu kommer det mer, ni får bli bättre på att kommentera! :D
________
Previously:
- Rihanna? frågade han. Beyonce?
- Nej och nej, sa jag överlägset och skrattade.
- Vem då? Nu blir jag nyfiken här ju! sa han och jag skrattade.
-
bild
-
Sapp:
- Vet du vem Lana del rey är? frågade jag. Han nickade lite.
- Tror det...
- De lyssnar jag på, sa jag och skrattade. Jag kollade han i ögonen igen. Han såg fundersam ut.
- Vad tänkter du på? frågade jag han skakade på huvudet och log ett lurigt leende.
- Inget, jag skrattade.
- Jag släpper det, för tillfället. Han log.
- Bra.
- Ska vi gå en bit? frågade Justin. Vi var påväg hem, Kenny skulle komma, men Justin ville visst gå en bit först. Musiken hördes fortfarande, fastän vi redan var en bit från huset, stackars grannar. Jag ryckte på axlarna.
- Jag är lite trött.. sa jag och gäspade.
- Jag hjälper dig, sa han och skrattade.
- Visst då, skrattade jag. Vi började gå iväg från det stora vita huset. Gatorna var mörka, tysta och otäcka.  Inga lyktstolpar här inte. Justin gick bara några centimeter från mig. Jag hade inte tänkt på det innan. Men plötsligt drogs allt upp i huvudet igen, vad tjejerna sagt. De hotfulla kommentarerna. Jag och Justin var inte ihop, det var nästan som om de hade kommit på allt. En brilliant ide, men det värsta var. Allt var sant. De hade sagt åt mig att "låta bli Justin". Men jag kunde det inte, även om jag ville. Vi var kompisar, thats it. Men om jag ar ärlig visste jag inte riktigt längre. Var vi kompisar, eller något mer? Han hade ju sagt 'min tjej' till Kim, han hade ju försökt skydda mig. Såklart. Men jag visste inte om jag var så säker längre.
- Du... sa jag och Justin kollade med sina stora bruna hasselnöts ögon på mig.
- Ja?
- Du vet när du sa 'min tjej' till Kim? Han stelnade till och stannade.
- Mmm... Asså.. började han. Han trodde att jag inte gillade det.
- Stopp, det var inte så jag menade, okej? Asså, det är svårt att förklara. Men sanningen är att.... jag drog ut på orden.
- Jag tror jag älskar dig. Justin sa det så självklart. Som om det redan var sagt, det var det inte, ingen av oss hade uttalat det innan. Men jag var sekunder från att uttala det när Justin hade sagt det. Plötsligt fick jag en vilja. Något jag aldrig viljat innan. Inte ens när jag var ihop med Jaxon, aldrig. Som om han läst mina tankar tog Justin ett steg mot mig, sedan ett till. Tillslut var han bara några få centimeter från mig. Hjärtat dunkade hårdare i bröstet och det kändes som om jag skulle spricka. Lyckan spred sig i kroppen, jag blev varm och log stort. Jag lutade mig fram samtidigt. Några sekunder senare rörde våra läppar varandras. Han flyttade handen till min rygg och drog mig lite närmre sig. Den andra handen la han bakom min nacke och tryckte mina läppar närmre hans. Jag la mina händer på hans höfter. Jag visste inte mycket om sådant här, kyssar och sådant. Och den enda kille jag kysst i hela mitt liv var Jaxon, och nu Justin. Och jag visste säkert att detta var den bästa kyssen jag skulle få hela mitt liv. Jag ville inte sluta. Efter några sekunder, eller minuter avslutades kyssen, jag visste inte, eller brydde mig om vem som avslutade den. Allt jag brydde mig om var att vi hade gjort det. Han log stort, jag gjorde det samma. Jag log det största leende i hela mitt liv. Det största leendet. Jag kunde inte le större. Jag kollade upp i hans ögon. När jag såg på honom kändes det plötsligt annorlunda. Bättre än innan. Var vi? Justin stönade till
- Var jag så dålig? sa jag och leendet slocknade. Justin skakade dramatiskt på huvudet.
- Det var den bästa kyssen i hela mitt liv, viskade han. Han la armarna om mig och kramade mig hårt. Leendet tog en stor del av mitt ansikte igen och jag kunde inte hindra skrattet.
- Jag gillade det med, viskade jag tillbaka. Plötsligt hörde vi motor ljud, en svart bil stannade bredvid oss. Rutan rullades ner och Kennys flin syntes.
- Hoppa in nu turterduvor, sa han retligt. Justin skrattade, kollade på mig, tog tag i min hand och hoppade in i bilen. Jag satte mig bredvid honom och knäppte snabbt bältet. Justin gjorde likadant och la sedan handen om mig.
Alla mina kompisar hade pratat om att bli nykär. Jag hade aldrig fattat vad de menade- men när jag satt bredvid Justin, i Kennys bil, med huvudet lutat mot hans axel. Fattade jag vilken lycka det var. Jag var hel lycklig, man kunde stycka mig och kolla, varje liten cell, varje liten atom var hel lycklig. Rakt igenom. Han hade tagit tag i min hand och lekte just nu med mina fingrar. Jag visste inte vad jag skulle göra, eller säga. Jag gäspade lite.
- Är du trött? frågade han, jag nickade.
- Vi går och lägger oss direkt när vi kommer hem, konstaterade han. Jag log och nickade. Jag lutade mig fram mot hans öra och viskade:
- Du får sova i den stora sängen om du vill, han skrattade till och kollade mig i ögonen.
-  Så snällt, skojjade han, jag nickade.
- Jag är snäll, jag log stort.
Justin:
Jag stängde snabbt dörren efter oss. Sapp gick in och la sig platt på sängen. Jag gick efter henne och satte mig bredvid henne i sängen. Jag tog tag i hennes hand och hon satte sig upp. Fingrarna brände, hennes berörningar brände. Plötsligt förstod jag var jag hade blivit, förälskad.
_____________________
________
Previously:
- Rihanna? frågade han. Beyonce?
- Nej och nej, sa jag överlägset och skrattade.
- Vem då? Nu blir jag nyfiken här ju! sa han och jag skrattade.
bild1,bild2,bild3,bild4,bild5,bild6
- Vet du vem Lana del rey är? frågade jag. Han nickade lite.
- Tror det...
- De lyssnar jag på, sa jag och skrattade. Jag kollade han i ögonen igen. Han såg fundersam ut.
- Vad tänkter du på? frågade jag han skakade på huvudet och log ett lurigt leende.
- Inget, jag skrattade.
- Jag släpper det, för tillfället. Han log.
- Bra.
- Ska vi gå en bit? frågade Justin. Vi var påväg hem, Kenny skulle komma, men Justin ville visst gå en bit först. Musiken hördes fortfarande, fastän vi redan var en bit från huset, stackars grannar. Jag ryckte på axlarna.
- Jag är lite trött.. sa jag och gäspade.
- Jag hjälper dig, sa han och skrattade.
- Visst då, skrattade jag. Vi började gå iväg från det stora vita huset. Gatorna var mörka, tysta och otäcka.  Inga lyktstolpar här inte. Justin gick bara några centimeter från mig. Jag hade inte tänkt på det innan. Men plötsligt drogs allt upp i huvudet igen, vad tjejerna sagt. De hotfulla kommentarerna. Jag och Justin var inte ihop, det var nästan som om de hade kommit på allt. En brilliant ide, men det värsta var. Allt var sant. De hade sagt åt mig att "låta bli Justin". Men jag kunde det inte, även om jag ville. Vi var kompisar, thats it. Men om jag ar ärlig visste jag inte riktigt längre. Var vi kompisar, eller något mer? Han hade ju sagt 'min tjej' till Kim, han hade ju försökt skydda mig. Såklart. Men jag visste inte om jag var så säker längre.
- Du... sa jag och Justin kollade med sina stora bruna hasselnöts ögon på mig.
- Ja?
- Du vet när du sa 'min tjej' till Kim? Han stelnade till och stannade.
- Mmm... Asså.. började han. Han trodde att jag inte gillade det.
- Stopp, det var inte så jag menade, okej? Asså, det är svårt att förklara. Men sanningen är att.... jag drog ut på orden.
- Jag tror jag älskar dig. Justin sa det så självklart. Som om det redan var sagt, det var det inte, ingen av oss hade uttalat det innan. Men jag var sekunder från att uttala det när Justin hade sagt det. Plötsligt fick jag en vilja. Något jag aldrig viljat innan. Inte ens när jag var ihop med Jaxon, aldrig. Som om han läst mina tankar tog Justin ett steg mot mig, sedan ett till. Tillslut var han bara några få centimeter från mig. Hjärtat dunkade hårdare i bröstet och det kändes som om jag skulle spricka. Lyckan spred sig i kroppen, jag blev varm och log stort. Jag lutade mig fram samtidigt. Några sekunder senare rörde våra läppar varandras. Han flyttade handen till min rygg och drog mig lite närmre sig. Den andra handen la han bakom min nacke och tryckte mina läppar närmre hans. Jag la mina händer på hans höfter. Jag visste inte mycket om sådant här, kyssar och sådant. Och den enda kille jag kysst i hela mitt liv var Jaxon, och nu Justin. Och jag visste säkert att detta var den bästa kyssen jag skulle få hela mitt liv. Jag ville inte sluta. Efter några sekunder, eller minuter avslutades kyssen, jag visste inte, eller brydde mig om vem som avslutade den. Allt jag brydde mig om var att vi hade gjort det. Han log stort, jag gjorde det samma. Jag log det största leende i hela mitt liv. Det största leendet. Jag kunde inte le större. Jag kollade upp i hans ögon. När jag såg på honom kändes det plötsligt annorlunda. Bättre än innan. Var vi? Justin stönade till
- Var jag så dålig? sa jag och leendet slocknade. Justin skakade dramatiskt på huvudet.
- Det var den bästa kyssen i hela mitt liv, viskade han. Han la armarna om mig och kramade mig hårt. Leendet tog en stor del av mitt ansikte igen och jag kunde inte hindra skrattet.
- Jag gillade det med, viskade jag tillbaka. Plötsligt hörde vi motor ljud, en svart bil stannade bredvid oss. Rutan rullades ner och Kennys flin syntes.
- Hoppa in nu turterduvor, sa han retligt. Justin skrattade, kollade på mig, tog tag i min hand och hoppade in i bilen. Jag satte mig bredvid honom och knäppte snabbt bältet. Justin gjorde likadant och la sedan handen om mig.
Alla mina kompisar hade pratat om att bli nykär. Jag hade aldrig fattat vad de menade- men när jag satt bredvid Justin, i Kennys bil, med huvudet lutat mot hans axel. Fattade jag vilken lycka det var. Jag var hel lycklig, man kunde stycka mig och kolla, varje liten cell, varje liten atom var hel lycklig. Rakt igenom. Han hade tagit tag i min hand och lekte just nu med mina fingrar. Jag visste inte vad jag skulle göra, eller säga. Jag gäspade lite.
- Är du trött? frågade han, jag nickade.
- Vi går och lägger oss direkt när vi kommer hem, konstaterade han. Jag log och nickade. Jag lutade mig fram mot hans öra och viskade:
- Du får sova i den stora sängen om du vill, han skrattade till och kollade mig i ögonen.
-  Så snällt, skojjade han, jag nickade.
- Jag är snäll, jag log stort.
Jag stängde snabbt dörren efter oss. Sapp gick in och la sig platt på sängen. Jag gick efter henne och satte mig bredvid henne i sängen. Jag tog tag i hennes hand och hon satte sig upp. Fingrarna brände, hennes berörningar brände. Plötsligt förstod jag var jag hade blivit, förälskad.
_____________________
5 kommentarer för mer!



Kommentarer
Postat av: Moa

Mycket mer nu tack :D

2012-04-09 @ 17:30:07
Postat av: Olivia<3

meer! <3

2012-04-09 @ 19:41:41
Postat av: mikaela

bra, mer!

2012-04-10 @ 16:14:30
Postat av: elin (:

grymt :D

2012-04-10 @ 19:20:43
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!