Chapter 41

You don't walk into love. You fall in. It's why it's so hard to get out. 

JUSTIN PERSPEKTIV

- Gillar du också hästar? utbrast Mercedes överyckligt och Andrea nickade lyckligt.
- Ja! skrattade hon och så var pratandet igång. Jag satte mig bekvämare i soffan och slöt ögonen, försökte ignorera deras höga röster bredvid mig. Försökte vila. Mercedes vände sig med hela kroppen mot Andrea och pladdrade på. Jag fattade inte hur det kunde vara så roligt att prata om hästar, hästar är väll hästar? När jag såg Dess bakifrån med håret så långt hängandes på ryggen började jag tänka på Selena. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade henne ibland. Och jag gillade inte att ljuga, alltså skulle jag säga sanningen. Jag saknade henne. Vi hade varit ihop i två år, inte konstigt att jag saknade henne. Det var väll normalt? Mercedes saknade väll sitt ex också? Men Mercedes betydde mycket för mig. Hon var ju min tjej. Tror jag. Jag var fortfarande osäker på var vi stod, om vi var på flick- och pojkvänstadiet eller fortfarande dejtingstadiet. Dejting tror jag, vi skulle behöva prata om det innan hon åkte. Det var bara två dagar kvar. Sedan skulle hon vara så långt borta, över hela USA. I Washington DC medans jag fortfarande var i Los Angeles och publicerade mitt album. Jag skulle känna mig ensam. Selena kom alltid och höll mig sällskap vid sådanna tillfällen, men hon gick inte heller i skolan. Hon var sångare precis som jag. Sångare och skådespelare. Hon levde inte det livet som Mercedes gjorde, hon levde mitt liv, fast som tjej. Mercedes levde livet som jag gjorde innan, innan jag blev känd. Jag skulle ge nästan allt för att få testa att gå i skolan några dagar, kanske en vecka? Det skulle vara kul att bara testa. Få testa på livet som alla andra levde, mina fans och Mercedes. Samma liv som mina småsyskon skulle få leva snart, fast i längre klasser. Jag och Selena pratade inte om sådant, jag ville inte ens komma ihåg vad vi pratade om, försökte förtränga allt som hon sagt. Radera henne ur mitt liv. Just för att hon hade betytt allt för mig. Jag hade älskat henne mer än någon annan. Hennes ögon hade gjort mig helt galen och allt annat runt henne också. Och jag saknade henne. Jätte mycket.
Jag tog stöd mot ryggstödet och armstödet i sidan när jag satte mig upp i soffan. Jag vände mig mot Mercedes och sträkte mig efter tofsen runt hennes handled. Hon stannade upp i sitt oändliga pladder och drog bort tofsen från handleden och räkte mig den med ett vackert leende. Jag log stort tillbaka och blev varm inuti när jag tog den ur hennes öppna hand. Jag lutade mig fram och placerade en mjuk kyss på hennes kind, Andrea fnissade till. Jag satte mig närmre Mercedes rygg och drog upp hela hennes hår i en tofs i nacken. Utan att fästa tofsen började jag fläta. Drog de tre olika tofsarna över varandra. Tillslut bildade de olika tofsarna en lång fläta som hängde löst nerför hennes rygg. Jag fästa tofsen i slutet och studerade den en stund innan jag satte mig i skräddarställning och lutade pannan mot hennes rygg. Hon sneglade så gott det gick bak på mig och tog mina händer som innan luggit i mitt knä. Hon slingrade in sina fingrar mellan mina och la de på sin mage, sedan fortsatte hon prata med Andrea. Jag tryckte läpparna mot hennes rygg med brist på något att göra och hon rös till. Jag skrattade till och la sedan kinden mot hennes rygg och lät de fortsätta prata.

-

- Varför blev det ingen bowling? frågade Mercedes när vi kommit hem igen, vi hade umgåts på samma ställe som förra gången. Den där källaren.
- Jag vet inte riktigt, för mycket dramatik om vi skulle gå och bowla med min kompis, log jag mot henne och drack ett glas vatten. Hon satte sig på diskbänken och nickade fundersamt.
- Ja... Det klart.
- Vi får bowla någon annan gång, log jag och särade på hennes ben så att jag kunde ställa mig mellan de. Hon log stort.
- Ja, jag fick hennes nummer, hon bor ju inte så långt ifrån mig. Två timmar ungefär tror jag, sa hon med ett stort leende och jag nickade.
- I New York. Hon nickade och la armarna om min nacke. Hennes ögon glittrade i ljuset från lampan i taket och ett ännu större leende krönktes på mina läppar. Hennes leende blev också större. Jag lutade mig fram för att kyssa hennes hals mjukt. Hon fingrade på håren längst ner i min nacke och jag stönade tyst mot hennes nacke.
- Jag funderar på att klippa mig, viskade hon från ingenstans och jag skrattade till för att kolla upp på henne med ett mystiskt leende, en rynka var också placerad på min panna.
- Jaha. Hur då?
- Några centimeter på topparna och låta luggen växa, till snelugg. Jag studerade luggen som hängde till mitten av ögonen. Jag höjde händerna och delade luggen på vänster sidan, drog den bak. Den föll mjukt ner över hennes högra öga och ett stort leende spreds på hennes läppar igen.
- Klart, viskade jag och studerade henne igen. Luggen låg perfekt över ena ögat och man såg ögonen bättre när luggen låg så snett.
- Ovant? fnissade jag när hon fick ett fundersamt uttryck i ansiktet. Hon skrattade till och nickade.
- Ja.

MERCEDES PERSPEKTIV

Konserten var slut. Vi skulle snabbt till hotellet för att Justin skulle duscha sedan skulle vi direkt ge oss av till flygplatsen och åka den nästan ett dygn långa flygturen till Los Angeles. Vi åkte i alla fall privat-jet. Vilket jag hade blivit van vid nu, något som inte var riktigt bra efter som att jag inte skulle kunna åka privat varje gång jag skulle någon stans.
Justin hoppade snabbt in i duschen när vi kom hem. Medans han var borta tog jag massa ego-pics på hans mobil.

Tumblr_mezsc8bpee1rm3xdqo1_500_large
Tumblr_mekru5cy3z1rshkn7o1_400_large
Tumblr_mekrl4drdh1rshkn7o1_500_large

Jag lät de vara kvar och la sedan hans mobil i hallen för att vi inte skulle glömma den. När Justin kom ut, iklädd en handduk runt höfterna hade jag precis dragit på mig ett par av hans joggingbyxor. Han skrattade när han fick syn på mig och sa med ett stort leende:
- Gillar du mina kläder eller vad? Jag skrattade till och ryckte på axlarna med en likgiltig blick.
- Du vet att jag älskar dina kläder baby. Han gav ifrån sig ett kvävt skratt innan han sjutsade ur mig ur sovrummet och drog på sig sina egna kläder. Han kom ut med ett par ljusa jeans, en vit t-shirt med en munkjacka över och tog snabbt tag om ett par gula supras som han lagt i hallen. Han drog snabbt på sig de innan han kollade busigt på mig.
- Ska vi gå? log han och jag nickade kort.
- Sure. Han sprang iväg och hämtade våra resväskor, gav den ena till mig innan han tog sin mobil i handen och stoppade ner den i jeans fickan och gick ut genom dörren med resväskorna i släp.
- Tack, sa jag med ett leende när vi låst rummet efter oss och var precis påväg att börja gå.
- Det var så lite så. Han tog min hand i sin och slingrade ihop våra fingrar innan vi mot Justins vilja klev in i hissen och tryckte på första våningen.
Snart skulle vi vara ännu lite närmre min hemstad, Washington DC. Efter denna flygturen skulle vi landa i Los Angeles och då skulle vi vara riktigt nära. Jag ville inte åka hem, även fast jag saknade HanSolo och mamma och pappa, också Chris, men jag ville ändå inte hem, jag ville inte skiljas från Justin. Easy peasy.

-

 

546774_464907616879283_310543811_n_largeJustin poserade framför planet. Eller poserade och poserade, han stod framför planet med halva ryggen mot. Fredo tog foto på honom på kameran och jag tog foto på honom från hans mobil. Det blev inte bra och tillslut fick jag be Fredo om hjälp, han skrattade innan han tog mobilen från mig och tog några perfekta bilder på Justin. Justin kom snart joggandes tillbaka och ställde sig bredvid Fredo, det fanns inte mycket folk på flygplatsen, men precis så mycket att de kunde prata om oss med skvallertidningarna. Justin studerade bilderna och log stort. 

- Och varför ville du ha de bilderna? frågade jag med ett leende och han ryckte på axlarna.
- I have no idea, skrattade han.

-

Justin satte sig längst in mot fönstret. Ett leende spreds på hans läppar och han sträckte ut handen mot mig. Jag tog hans hand med ett leende och satte mig ner bredvid honom. Han la handen om mina axlar och kysste min kind. Kenny och Fredo satte sig mittimot oss medans Pattie, Ryan och Scooter satte sig på sätena över gången. Jag skulle precis sätta mig rakt upp i sätet när Justin drog ett hårdare tag om mina axlar. Han höll mig mjukt mot sitt bröst och lät mig inte gå någonstans. Jag kunde inte hindra leendet som spreds på mina läppar och jag lutade huvudet nöjt mot hans bröstkorg. Fredo drog upp kameran som han hade i en kamera väska på marken och riktade den mot oss.
- Ge mig en kyss! sa han entasiastiskt och jag kollade upp mot Justin, han kollade snabbt tillbaka på mig med ett stort leende och lutade sig ner för att kyssa mina läppar mjukt. Jag pussade han mjukt tillbaka, kyssen blev snabb och bara ytlig och jag ville snabbt ha mer. Men istället för att kyssa honom igen gav jag honom en mjuk kyss på kinden när han kollade tillbaka på Fredo igen. Jag kunde se leendet som spreds på Justins läppar igen när Fredo tog ännu ett foto på oss och tryckte på fotoknappen.


 

Vad tycker ni? Tråkigt? Have somebody some ideas? :D TELL ME WHAT YOU THINK! :D

KOMMENTERA?

minst 8 :D  

OCH, vad tycker ni om Jasmine Villegas som Mercedes? :D Ganska mycket Jassy bilder i detta kollaget... Okej typ alla lol XD haha c: 

 

KOMMENTERA




Kommentarer
Postat av: frida

jag tycker det blev jättebra!
Kan det inte bli så att det har börjat en kille på hennes skola när hon kommer tillbaka som typ stalkar henne?:]]
älskar din novell!<3

2012-12-18 @ 11:26:49
URL: http://justidrewbiebergotswag.blogg.se
Postat av: Elin

sjukt bra meeer! :)

2012-12-18 @ 11:27:37
Postat av: Anonym

Vilket sött chapter!!

2012-12-18 @ 14:33:39
Postat av: Romina

Jättebra!! :)

2012-12-18 @ 15:27:11
Postat av: Cindy

Helt perfekt! Skit braa<3

2012-12-18 @ 21:33:57
Postat av: Emilia

sjukt bra!

2012-12-18 @ 21:58:04
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-12-18 @ 23:01:58
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: pll

brraa merr

2012-12-20 @ 22:15:37
Postat av: Kajsa Med K

tävling om du vill vinna justin biebers parfym och bok :): http://flirtatious.blogg.se/2012/december/tavling-2.html#comment
:)

2012-12-21 @ 15:11:21
URL: http://kajsamedk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!