Chapter 68 - Talk for hours

Plötsligt pep min mobil till, ett sms. Jag öppnade det och chockades av innehållet. Jag öppnade bilden och blinkade gång på gång.. Vad fan?
Det var en bild på mig. Från flygplatsen. Nummret var dolt och det stod ingen text till. Jag fick panik, mobilen gled ut min hand och ner på golvet. Jag rörde inte en min. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag lutade mig ner och tog upp mobilen, tryckte upp Justin och var nära på att skriva ett panik-sms till honom när jag hindrade mig själv. Jag fick inte oroa honom. Han skulle få panik och strypa någon om han inte fick vända planet, och det kunde han inte. Jag la försiktigt ner bilen på sängen och försökte låtsas som ingenting. Tog fram mina vita ballerina skor och la de nedanför fotöljen jag och Justin suttit på för någon dag sedan. Jag kollade på den en stund innan jag satte mig ner i den, jag drog upp benen mot bröstet och pustade ut. Jag ville inte erkänna det, men jag saknade honom, Justin. Min Justin. Okej, jag fick dela han med rätt många. MEn han var ändå delvis min. Jag fnittrade till lite och la min hand mot fotöljens tyg. Min mobil plingade till, det var knappt jag vågade resa mig upp och kollade på smset. Men jag gjorde det ändå. Jag pustade ut när jag såg avsändaren, och mitt hjärta började genast pumpa snabbare i bröstet. Jag fnittrade till och öppnade det.
' Jag saknar dig redan. Hur har du det än sålänge? ' Jag skrattade till och förde tummen över bokstäverna.
' Det är sådär, saknar dig med '
' Får egentligen inte mezza, men gör det ändå. Det kostar typ mer på flygplan. ' Jag skrattade till.
' Vi mezzar när du kommer fram istället! Love u. ' Jag tittade på mobilen en stund innan jag gjorde en rörelse mot sängen, jag hann inte så långt innan det plingade till igem.
' Men jag vill ju mezza med dig! ' Jag fnissade till igen, och svarade sedan:
' Vi gör det när du kommer fram! '
' Okej okej, love u. '
' Love u too '
- MAT! ropade pappa från köket. Jag hade näst intill glömt bild-smset när jag gick ut till köket för att äta lunch. Men det kom tillbaka när jag såg pappas glada ansikte när jag satte mig framför honom i köket. Det luktade pizza, jag kollade ner. Åh nej, det blev pizza. Hawaii..
-
Klockan hade redan blivit 11. Justin och jag hade pratat i telefon i snart 3 timmar.
- Jag kommer sakna dig, sa han och jag log.
- Det är en vecka Justin.
- Det känns som år!
- Ska inte du på gala?
- Tidsskillnaden gör skillnad, den börjar snart, de fixar mitt hår. Jag skrattade till och log stort.
- Jaha, men vad kul. Måste du inte gå?
- Jag lägger inte på förens jag gått på den röda mattan.
- Jaha okej.
- Du måste lägga på nu Justin! det var Scooter som pratade i bakrunden.
- Nej! utbrast han.
- Justin du får gå.
- Åhh, okej då, jag ringer imorgon, det kan bli lite sent ikväll. Men du skulle på en fest imorgon va?
- Ja.
- Ragga inte upp någon annan kille bara, jag skrattade till och skakade på huvudet sammtidigt som jag sa:
- Nej då, det lovar jag.
- Vi ses snart, älskar dig puss. Sedan la han på. Jag la på direkt efter. Jag la mobilen på laddning och borstade sedan tänderna, sedan borstade jag håret. När ja var klar gick jag ut till vardagsrummet och skrek:
- Godnatt! till pappas stängda dörr, man hörde ett mummel där innifrån. Jag gick sedan tillbaka till mitt rum och drog av mig de svettiga mjukiskläderna. Jag rättade till kudden och märkte något skumt tyg under, när jag lyfte upp den märkte jag en vit tröja där under. Den var fint vikt och när jag väcklat ut den märkte jag att det var text på den, det visade sig att det stog: "Doing real stuff sucks". Jag skrattade till och drog på mig tröjan. Den luktade Justin. Jag la mig ner på sängen och drog täcket tätare om mig, det blev kallare utan Justin vid min sida.
- Jag saknar dig, viskade jag. Jag låtsades att Justin var här, satt och pratade med honom en stund, innan jag somnade in i djup sömn.
__________________
Det var en bild på mig. Från flygplatsen. Nummret var dolt och det stod ingen text till. Jag fick panik, mobilen gled ut min hand och ner på golvet. Jag rörde inte en min. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag lutade mig ner och tog upp mobilen, tryckte upp Justin och var nära på att skriva ett panik-sms till honom när jag hindrade mig själv. Jag fick inte oroa honom. Han skulle få panik och strypa någon om han inte fick vända planet, och det kunde han inte. Jag la försiktigt ner bilen på sängen och försökte låtsas som ingenting. Tog fram mina vita ballerina skor och la de nedanför fotöljen jag och Justin suttit på för någon dag sedan. Jag kollade på den en stund innan jag satte mig ner i den, jag drog upp benen mot bröstet och pustade ut. Jag ville inte erkänna det, men jag saknade honom, Justin. Min Justin. Okej, jag fick dela han med rätt många. MEn han var ändå delvis min. Jag fnittrade till lite och la min hand mot fotöljens tyg. Min mobil plingade till, det var knappt jag vågade resa mig upp och kollade på smset. Men jag gjorde det ändå. Jag pustade ut när jag såg avsändaren, och mitt hjärta började genast pumpa snabbare i bröstet. Jag fnittrade till och öppnade det.
' Jag saknar dig redan. Hur har du det än sålänge? ' Jag skrattade till och förde tummen över bokstäverna.
' Det är sådär, saknar dig med '
' Får egentligen inte mezza, men gör det ändå. Det kostar typ mer på flygplan. ' Jag skrattade till.
' Vi mezzar när du kommer fram istället! Love u. ' Jag tittade på mobilen en stund innan jag gjorde en rörelse mot sängen, jag hann inte så långt innan det plingade till igen.
' Men jag vill ju mezza med dig! ' Jag fnissade till igen, och svarade sedan:
' Vi gör det när du kommer fram! '
' Okej okej, love u. '
' Love u too '
- MAT! ropade pappa från köket. Jag hade näst intill glömt bild-smset när jag gick ut till köket för att äta lunch. Men det kom tillbaka när jag såg pappas glada ansikte när jag satte mig framför honom i köket. Det luktade pizza, jag kollade ner. Åh nej, det blev pizza. Hawaii..
-
Klockan hade redan blivit 11. Justin och jag hade pratat i telefon i snart 3 timmar.
- Jag kommer sakna dig, sa han och jag log.
- Det är en vecka Justin.
- Det känns som år!
- Ska inte du på gala?
- Tidsskillnaden gör skillnad, den börjar snart, de fixar mitt hår. Jag skrattade till och log stort.
- Jaha, men vad kul. Måste du inte gå?
- Jag lägger inte på förens jag gått på den röda mattan.
- Jaha okej.
- Du måste lägga på nu Justin! det var Scooter som pratade i bakrunden.
- Nej! utbrast han.
- Justin du får gå.
- Åhh, okej då, jag ringer imorgon, det kan bli lite sent ikväll. Men du skulle på en fest imorgon va?
- Ja.
- Ragga inte upp någon annan kille bara, jag skrattade till och skakade på huvudet sammtidigt som jag sa:
- Nej då, det lovar jag.
- Vi ses snart, älskar dig puss. Sedan la han på. Jag la på direkt efter. Jag la mobilen på laddning och borstade sedan tänderna, sedan borstade jag håret. När ja var klar gick jag ut till vardagsrummet och skrek:
- Godnatt! till pappas stängda dörr, man hörde ett mummel där innifrån. Jag gick sedan tillbaka till mitt rum och drog av mig de svettiga mjukiskläderna. Jag rättade till kudden och märkte något skumt tyg under, när jag lyfte upp den märkte jag en vit tröja där under. Den var fint vikt och när jag väcklat ut den märkte jag att det var text på den, det visade sig att det stog: "Doing real stuff sucks". Jag skrattade till och drog på mig tröjan. Den luktade Justin. Jag la mig ner på sängen och drog täcket tätare om mig, det blev kallare utan Justin vid min sida.
- Jag saknar dig, viskade jag. Jag låtsades att Justin var här, satt och pratade med honom en stund, innan jag somnade in i djup sömn.
__________________
Inte jätte bra kapitel :/ Ledsen för de<3
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: moa

jo, det var jätte bra! :)

MER :D

2012-06-07 @ 06:50:32
Postat av: Wilma

Jättr bra !! Meeeeeeeeer<3

2012-06-07 @ 07:10:13
URL: http://wiilmiiis.blogg.se/
Postat av: Caroline :D

den var visst bra :) Du skriver bäst noveller i hela världen ju :D

2012-06-07 @ 13:51:56
URL: http://justinbiebersheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!