Sapphire- kapitel 1

Hej allihopa! Hur har ni det? Nu kommer det första kapitlet på min novell! Ha det bra!

_____________________________________ BÖRJAN : ;D
Sapphire- kapitel 1
------------------------------------
Jag öppnade snabbt garderoben och drog ut alla sommar klänningar jag hade. Vad skulle jag ha på mig?! Det var sista dagen i skolan innan sommarlovet och solen stog redan högt på himmlen. Jag kollade på klockan, halv 8. Jag hade 50 minuter på mig. Jag la fram alla klänningar på min säng och kollade nogrannt på de. Jag tog upp den första klänningen, en  rosa blommig jätte söt klännning. Jag höll upp den framför mig och poserade lite framför speglen. Jag log mot min spegel bild och la ner klänningen igen. Bredvid den blommiga låg en vit längre klänning. Jag poserade med den också. Den sista klänningen var en rosa kort kort klänning. Jag poserade en sista gång med den rosa och slängde sedan ner den på sängen igen. Jag kollade en sista gång på klänningarna innan jag valde den somrigaste, den blommiga. Jag gick in på toaletten och borstade tänderna. Jag borstade sedan håret, som vägrade bli rakt. Jag hatade att ha smålockigt hår. Det var fint på vissa, men inte på mig. Jag satt till slut fast luggen med en klämma och kollade mig i speglen. Skulle jag ha smink eller inte? Jag ade aldrig smink på mig i skolan, bara några få gånger då och då. Som när vi skulle ta skolfoto, då tog jag lite. Jag bestämmde mig för att kleta på lite maskara och tog ut maskaran från skåpet. Jag kletade på lite och la sedan tillbaka den på sin plats. Jag tittade på mig själv i speglen och blev hyfsat nöjd med resultatet. Jag log och gick ut till mitt rum igen. Jag drog upp klänningen  och tog av mig pyjamasen, bytade underkläder och drog sedan snabbt på mig klänningen. Den passade perfekt! Jag gick mot garderoben och tog ut ett par kort korta sockar och satte sedan på mig de. Jag drog sedan ut mina sommar-tygskor från garderoben och satte på mig de.
*Pling* det plingade till i mobilen. Jag sprang snabbt mot den och tog upp den. Ett sms, från Taylor. Jag öppnade glatt det och läste det stog:
' Hej Sapphire! Ses snart! Hur har du det nu på sista dagen i skolan? Kram Tay ' Jag blev glad av smset.
' Hej Tay! Det gör vi, i övermorgon va? Hade svårt att välja klänning nu på morgonen, annars bra, haha<3 Kram, Sapp'
________________________________________
bild1,bild2,bild3,bild4
_____________________________________
Jag öppnade snabbt garderoben och drog ut alla sommar klänningar jag hade. Vad skulle jag ha på mig?! Det var sista dagen i skolan innan sommarlovet och solen stog redan högt på himmlen. Jag kollade på klockan, halv 8. Jag hade 50 minuter på mig. Jag la fram alla klänningar på min säng och kollade nogrannt på de. Jag tog upp den första klänningen, en  rosa blommig jätte söt klännning. Jag höll upp den framför mig och poserade lite framför speglen. Jag log mot min spegel bild och la ner klänningen igen. Bredvid den blommiga låg en vit längre klänning. Jag poserade med den också. Den sista klänningen var en rosa kort kort klänning. Jag poserade en sista gång med den rosa och slängde sedan ner den på sängen igen. Jag kollade en sista gång på klänningarna innan jag valde den somrigaste, den blommiga. Jag gick in på toaletten och borstade tänderna. Jag borstade sedan håret, som vägrade bli rakt. Jag hatade att ha smålockigt hår. Det var fint på vissa, men inte på mig. Jag satt till slut fast luggen med en klämma och kollade mig i speglen. Skulle jag ha smink eller inte? Jag ade aldrig smink på mig i skolan, bara några få gånger då och då. Som när vi skulle ta skolfoto, då tog jag lite. Jag bestämmde mig för att kleta på lite maskara och tog ut maskaran från skåpet. Jag kletade på lite och la sedan tillbaka den på sin plats. Jag tittade på mig själv i speglen och blev hyfsat nöjd med resultatet. Jag log och gick ut till mitt rum igen. Jag drog upp klänningen  och tog av mig pyjamasen, bytade underkläder och drog sedan snabbt på mig klänningen. Den passade perfekt! Jag gick mot garderoben och tog ut ett par kort korta sockar och satte sedan på mig de. Jag drog sedan ut mina sommar-tygskor från garderoben och satte på mig de.
*Pling* det plingade till i mobilen. Jag sprang snabbt mot den och tog upp den. Ett sms, från Taylor. Jag öppnade glatt det och läste det stog:
' Hej Sapphire! Ses snart! Hur har du det nu på sista dagen i skolan? Kram Tay ' Jag blev glad av smset.
' Hej Tay! Det gör vi, i övermorgon va? Hade svårt att välja klänning nu på morgonen, annars bra, haha<3 Kram, Sapp'
________________________________________
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: maja

jätte bra! älskar den redan! sms när ett nytt kommer kram!! <33

2012-03-18 @ 13:10:50
Postat av: Emelie

Skit bra :D

2012-03-18 @ 18:36:13
URL: http://3meliii3.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!