The Studio - Chapter 5

____________________________________________________________
The Studio - Chapter 5
-----------------------------------------------------------
Previously:
- Detta är Justin, sa hon och jag följde hennes gest. Kille hade kommit närmre. Han hade brunt hår och var ganska lång. Två decemeter längre än mig, minst.
- Justin, sa han och räkte fram handen. Det var inte förens då jag såg det, hans vackra ögon.
----------------
bild
----------------
SAPPHIRES PERSP:
Jag tappade fokus en liten stund. Hans bruna ögon och hår gjorde mig ofokuserad.
- Ehhm.. Jag bröt ögonkontakten och kollade ner i marken. Han höll fortfarande upp sin hand. Det spreds en liten rodnad på mina kinder. Jag tog ett djupt andetag och kollade upp i hans hasselnötsbruna ögon igen.
- Sapp, sa jag snabbt och log. Jag tog tag i hans varma hand och han skakade försiktigt om den. Han släppte min hand men höll fortfarande kvar ögonkontakten. De bruna ögonen gjorde mig knäsvag. Han log, ett perfekt vitt leende. Taylor harklade sig tyst. För att uppkalla uppmärksamhet.
- Ehhm, jag och Justin måste jobba en stund till, vill du åka till mitt hotellrum eller studion? frågade hon mig.
- Jag följer med till studion, sa jag och hon nickade, hon log igen.
- Följ mig, sa hon och skrattade. Det var inte förens hon sa så och vände sig om som jag märkte paparazzisarna som stod lite längre bort. De var ganska många, runt 20? Jag kollade mig runt och såg nog lite osäker ut.
- Det är lugnt, de är här för mig och Tay, tror jag. Jag vände mig snabbt om och kollade in i de bruna ögonen igen. De förtrollade ögonen. Jag nickade och sa tyst.
- Okej. Jag hade varit med om det förr, många här i världen visste ju vem jag var. Jag kunde inte erkänna att jag gillade det, för det gjorde jag inte. Men jag fick inte, som tur var, lika mycket uppmärksamhet som Taylor, och det var jag glad för. Jag kollade upp i ansiktet igen. Det var välbekant på något sett. Bruna ögon, brunt hår. Jag kollade närmre på honom. Med ögonen då, inte bokstavligt. Han var rätt lång. Kanske 10 cm längre än mig? Vita tänder. Ljus brun hy, hyn matchade med den gula t-shirten han hade på sig och de blåa jeansen. Han hade också ett par svarta sneakers på sig. Jag kollade på honom igen.
- Sapp! Justin! Kommer ni eller? skrek någon bakom oss. Jag antog att det var Taylor. Jag vaknade ur mina dagdrömmningar och kom tillbaka till verkligheten igen. Jag kollade ner i marken och vände mig om. Jag skulle fråga han senare, om jag visste vem han var. Fast det visste jag ju redan? Jag skulle iallfall fråga något med den stilen. Jag greppade tag om min resväska och gick mot Taylor. Justin gick några få meter bakom mig. Jag kände blickar i ryggen, där jag gick, efter Taylor, ut från flygplatsen.
-
Jag satte mig med en suck ner i mittensätet på den stora bilen. Jag hade ingen aning om vilken slags bil det var, men den var stor! Taylor satte sig på högra sidan och Justin vänstra. Någon ljushyad lång man satte sig i passagerarframsätet och en mörkade man satte sig i förarsätet. Taylor lutade sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Han som kör heter Kenny, han är Justins livvakt och där är Jason, han är min livvakt, sa hon, som om hon läst mina tankar.
- Okej, sa jag och satte mig normalt upp igen. Bilen började köra och en pinsam tysnad spreds i bilen.
Paparazzi blixtrarna smattrade i mitt ansikte när vi klev ut från bilen. Taylor gjorde armkrock med mig och drog mig mot sig. Hennes livvakt, Jason, gick beskyddande bakom oss. Taylor var också en bit längre än mig, ungifär lika mycket som Justin. Vi gick med skydd in i byggnaden. Jag höll andan tills vi kom in i byggnaden. Taylor kollade förvånat på mig och utbrast.
- Du kan ju inte hålla andan! Jag skrattade och hon började också skrattade.
- Det är ju vardagsmat för er, sa jag menande och kollade på Justin och Taylor. Jag gillar det inte. De skrattade till och log mot mig. Taylor med sina blåa, och Justin med sina förtrollade bruna.
-
TAYLORS PERSP:
Sapphire låg utmattad på soffan. Man såg hur hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Tillslut föll de och hon somnade. Jag kollade på henne i några sekunder innan jag började arbeta igen, det var bra att hon fick sova. Det behövde hon, jag visste inte hur länge hon flugit, men det var ett bra tag. Jag kollade snabbt upp mot Justin, hans blick var fast på Sapp. Jag fnissade till lite innan jag började arbeta igen.
Jag kollade snabbt på klockan. Den var kvart över 4. Min blick gled iväg till Justin, han kollade fortfarande på Sapp.
- Justin, ska du jobba lite idag eller? frågade jag och skrattade. Han ryckte till och kollade med rosenröda kinder på mig.
- Ehmm.. började han. Jag skrattade bara. Dörren öppnades och in kom Kenny.
-
Sapp:
Jag slog upp ögonen när dörren smäldes igen. Jag reste mig tröt upp och kollade mot dörren. Där stog Justins livvakt, Kenny. Jag gäspade och kliade mig lite i huvudet.
- Ni ska till en resturang ikväll, bara så att ni vet, sa han och gick ut igen. Justins och Taylors blickar vändes mot mig. Jag log lite.
- Godmorgon, sa Tay retligt, jag räckte trött tungan åt henne innan jag la mig ner igen.
_______________________________________
____________________________________________________________
The Studio - Chapter 5
-----------------------------------------------------------
Previously:
- Detta är Justin, sa hon och jag följde hennes gest. Kille hade kommit närmre. Han hade brunt hår och var ganska lång. Två decemeter längre än mig, minst.
- Justin, sa han och räkte fram handen. Det var inte förens då jag såg det, hans vackra ögon.
bild1,bild2,bild3,bild4,bild5,bild6
Sapphires perspektiv:
Jag tappade fokus en liten stund. Hans bruna ögon och hår gjorde mig ofokuserad.
- Ehhm.. Jag bröt ögonkontakten och kollade ner i marken. Han höll fortfarande upp sin hand. Det spreds en liten rodnad på mina kinder. Jag tog ett djupt andetag och kollade upp i hans hasselnötsbruna ögon igen.
- Sapp, sa jag snabbt och log. Jag tog tag i hans varma hand och han skakade försiktigt om den. Han släppte min hand men höll fortfarande kvar ögonkontakten. De bruna ögonen gjorde mig knäsvag. Han log, ett perfekt vitt leende. Taylor harklade sig tyst. För att uppkalla uppmärksamhet.
- Ehhm, jag och Justin måste jobba en stund till, vill du åka till mitt hotellrum eller studion? frågade hon mig.
- Jag följer med till studion, sa jag och hon nickade, hon log igen.
- Följ mig, sa hon och skrattade. Det var inte förens hon sa så och vände sig om som jag märkte paparazzisarna som stod lite längre bort. De var ganska många, runt 20? Jag kollade mig runt och såg nog lite osäker ut.
- Det är lugnt, de är här för mig och Tay, tror jag. Jag vände mig snabbt om och kollade in i de bruna ögonen igen. De förtrollade ögonen. Jag nickade och sa tyst.
- Okej. Jag hade varit med om det förr, många här i världen visste ju vem jag var. Jag kunde inte erkänna att jag gillade det, för det gjorde jag inte. Men jag fick inte, som tur var, lika mycket uppmärksamhet som Taylor, och det var jag glad för. Jag kollade upp i ansiktet igen. Det var välbekant på något sett. Bruna ögon, brunt hår. Jag kollade närmre på honom. Med ögonen då, inte bokstavligt. Han var rätt lång. Kanske 10 cm längre än mig? Vita tänder. Ljus brun hy, hyn matchade med den gula t-shirten han hade på sig och de blåa jeansen. Han hade också ett par svarta sneakers på sig. Jag kollade på honom igen.
- Sapp! Justin! Kommer ni eller? skrek någon bakom oss. Jag antog att det var Taylor. Jag vaknade ur mina dagdrömmningar och kom tillbaka till verkligheten igen. Jag kollade ner i marken och vände mig om. Jag skulle fråga han senare, om jag visste vem han var. Fast det visste jag ju redan? Jag skulle iallfall fråga något med den stilen. Jag greppade tag om min resväska och gick mot Taylor. Justin gick några få meter bakom mig. Jag kände blickar i ryggen, där jag gick, efter Taylor, ut från flygplatsen.
-
Jag satte mig med en suck ner i mittensätet på den stora bilen. Jag hade ingen aning om vilken slags bil det var, men den var stor! Taylor satte sig på högra sidan och Justin vänstra. Någon ljushyad lång man satte sig i passagerarframsätet och en mörkade man satte sig i förarsätet. Taylor lutade sig mot mig och viskade i mitt öra:
- Han som kör heter Kenny, han är Justins livvakt och där är Jason, han är min livvakt, sa hon, som om hon läst mina tankar.
- Okej, sa jag och satte mig normalt upp igen. Bilen började köra och en pinsam tysnad spreds i bilen.
Paparazzi blixtrarna smattrade i mitt ansikte när vi klev ut från bilen. Taylor gjorde armkrock med mig och drog mig mot sig. Hennes livvakt, Jason, gick beskyddande bakom oss. Taylor var också en bit längre än mig, ungifär lika mycket som Justin. Vi gick med skydd in i byggnaden. Jag höll andan tills vi kom in i byggnaden. Taylor kollade förvånat på mig och utbrast.
- Du kan ju inte hålla andan! Jag skrattade och hon började också skrattade.
- Det är ju vardagsmat för er, sa jag menande och kollade på Justin och Taylor. Jag gillar det inte. De skrattade till och log mot mig. Taylor med sina blåa, och Justin med sina förtrollade bruna.
-
Taylors perspektiv:
Sapphire låg utmattad på soffan. Man såg hur hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Tillslut föll de och hon somnade. Jag kollade på henne i några sekunder innan jag började arbeta igen, det var bra att hon fick sova. Det behövde hon, jag visste inte hur länge hon flugit, men det var ett bra tag. Jag kollade snabbt upp mot Justin, hans blick var fast på Sapp. Jag fnissade till lite innan jag började arbeta igen.
Jag kollade snabbt på klockan. Den var kvart över 4. Min blick gled iväg till Justin, han kollade fortfarande på Sapp.
- Justin, ska du jobba lite idag eller? frågade jag och skrattade. Han ryckte till och kollade med rosenröda kinder på mig.
- Ehmm.. började han. Jag skrattade bara. Dörren öppnades och in kom Kenny.
-
Sapphires perspektiv:
Jag slog upp ögonen när dörren smäldes igen. Jag reste mig tröt upp och kollade mot dörren. Där stog Justins livvakt, Kenny. Jag gäspade och kliade mig lite i huvudet.
- Ni ska till en resturang ikväll, bara så att ni vet, sa han och gick ut igen. Justins och Taylors blickar vändes mot mig. Jag log lite.
- Godmorgon, sa Tay retligt, jag räckte trött tungan åt henne innan jag la mig ner igen.
_______________________________________
5 KOMMENTARER FÖR NÄSTA DEL!



Kommentarer
Postat av: MER

BRA!!

MEER!!

2012-03-26 @ 21:29:28
Postat av: Olivia<3

meer älskar den så himmla mycket! <33

2012-03-26 @ 21:33:05
Postat av: amanda albihn

merr

2012-03-27 @ 08:07:21
URL: http://jbstjejer.devote.se
Postat av: Emelie

Skit bra :D

2012-03-27 @ 21:07:52
URL: http://3meliii3.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!