Tomorrow is a big day! - Chapter 3

HEJ NU KOMMER DET MER
_______________________________________________
Tomorrow is a big day! - Chapter 3
-----------------------------------------
Previously:
- Ha det bra i LA! sa han och kramade om mig först. Jag nickade.
- Ha det bra här hemma, sa jag och skrattade. Han släppte mig och tog ett steg mot sidan och kramade om Isabelle. Han kramade henne längre och log. Jag misstänker att de gillar varann lite. Ingen vågade bara arkänna det.
------
bild
------
Bussen åkte in på busshållsplatsen. Jag var en av de första som klev på bussen. Jag satte mig långt bak igen.
Jag klev ut ur bussen och sprang in mot huset. Jag höll ett stadigt tag om min vita väska. Jag sprang snabbt upp för trappstegen in mot huset och drog i handtaget, låst. Jag öppnade väskan och drog upp nycklarna, snabbt låste jag upp dörren och gick in. Jag slänge iväg väskan och hoppade glatt upp och ner. SOMMARLOV! När jag hoppat en stund rusade jag upp för trappan och drog ut min resväska ur garderoben. Jag la den försiktigt ner på sängen och gick mot garderoben igen. Jag öppnade underkläder-lådan och drog ut lite kläder. Jag la sedan ner alla andra viktiga saker. Som tröjor, linnen, shorts, byxor, bikinisar och klänningar. Jag funderade på om jag skulle ta med mig datan, jag tänkte efter en stund och struntade i det. Min macdata fick alltså stå kvar på skrivbordet under resan, som skulle vara 2 veckor. Pappa hade inte gått med på mer. Det var lite synd. Men Taylor och jag skulle ju endå inte kunna umgås hela tiden, hon skulle jobba också. Jag höll dock aldrig koll på vem hon skulle jobba med. Hon hade sagt det om och om igen. Men jag höll aldrig koll. När jag packat klart var klockan redan halv 4. Jag slog mig ner framför datan och loggade in på twitter. Jag kollade runt lite. Retweetade några och skrev sedan ett eget.
' I GO TO LA TOMORROW! SE YOU ALL!<3 ' Jag twittrade den och log stolt. Jag hade drygt 200 followers, jag visste inte hur jag hade fått de. De hade i princip bara kommit. Jag kollade in på Taylors senaste tweet, hon hade twittrat något om arbetet. Jag orkade inte kolla närmre så jag loggade ut. Jag kollade ut. Solen sken fortfarande starkt. Jag reste mig snabbt upp och gick mot garderoben. Jag plockade ut den enda bikinin jag inte tagit med drog av mig den blommiga klänningen. Jag drog sedan snabbt på mig bikinin. Det var den obekvämaste jag hade. Jag gick snabbt ut till köket och tog fram en macka. Jag började äta den när jag började gå ut från huset. Jag låste efter mig och gick mot en av solstolarna som stog på framsidan. Jag hade tyckt att det var en fruktansvärd ide att ställa de på framsidan, men ennu en gång, inte mamma. Hon hade bara sagt:
- Du kan du ju flörta med killar medans du solar, jag hade bara suckat åt hennes ord. Och såklart hade jag inte flörtat med någon, över huvud taget. Jag la mig ner på den tygbeklädda solstolen och bara njöt av solens varma strålar. Efter en stund gick jag in i huset och hämtade min ipod. Jag kopplade in snäckorna och satte de i öronen. Sedan gick jag tillbaka till den bekväma stolen igen.
Jag hörde en bildörr smällas igen och steg som gick mot mig. Jag öppnade förskräkt ögonen och fick se mammas gestalt framför mig. Jag skrattade till och höjde höger handen till ansiktet och placerade den framför ögonen för att skymma solen.
- Hej! Kommer du redan hem? frågade jag. Hon kollade oförstående på mig.
- Klockan är halv 6, sa hon och jag kollade allvarligt på henne.
- Va?
- Det är den, sa hon och gick mot huset. Det var otroligt. Klockan var 6 och jag kunde fortfarande sitta här med bikini. Jag suckade och reste mig upp. Jag jämförde färgen jag hade innan och efter, det hade inte ändrats så mycket. Men lite färg hade jag fått, jag var en såkallad "belkfis". Jag gillade det inte, men det kunde vara coolt ibland. Jag höll ipoden stadigt i vänster handen och sprang in.
-
Jag gick ut från duschen och torkade håret och kroppen. Jag borstade snabbt igenom håret innan jag satt upp det i en slarvig boll uppe på huvudet. Jag drog en handduk runt kroppen och gick ut mot mitt rum. Jag passerade köket, jag stannade utanför och frågade mamma.
- Vad blir det för mat?
- Spagetti och köttfärsås, sa hon kort utan att titta upp från grytan, med antagligen spagetti eller köttfärsås.
- Okej, jag sprang vidare till mitt rum. Jag drog snabbt upp garderoben och rotade runt bland kläderna. Det enda jag inte packat ner var saker som var för små. Men jag hittade tillslut en överdrivet urringad tröja och ett par korta jeans shorts. Jag drog på mig en bh och sedan tröjan. Jag letade sedan upp ett par trosor och sedan shortsen. När jag var klar gick jag ut i köket.
- När kommer pappa? frågade jag.
- Jag vet inte, han skulle jobba övertid tror jag... sa mamma och kollade upp mot mig. Hon mötte min blick och log.
- Längtar du till imorgon? frågade hon och jag nickade intensivt.
- Jätte mycket!
- Ska det bli kul att se henne igen? frågade hon och jag nickade.
- Det var så länge sedan! sa jag och hon skrattade.
_______________________________________
_______________________________________________
Tomorrow is a big day! - Chapter 3
-----------------------------------------
Previously:
- Ha det bra i LA! sa han och kramade om mig först. Jag nickade.
- Ha det bra här hemma, sa jag och skrattade. Han släppte mig och tog ett steg mot sidan och kramade om Isabelle. Han kramade henne längre och log. Jag misstänker att de gillar varann lite. Ingen vågade bara arkänna det.
bild1,bild2,bild3,bild4,bild5,bild6
Bussen åkte in på busshållsplatsen. Jag var en av de första som klev på bussen. Jag satte mig långt bak igen.
Jag klev ut ur bussen och sprang in mot huset. Jag höll ett stadigt tag om min vita väska. Jag sprang snabbt upp för trappstegen in mot huset och drog i handtaget, låst. Jag öppnade väskan och drog upp nycklarna, snabbt låste jag upp dörren och gick in. Jag slänge iväg väskan och hoppade glatt upp och ner. SOMMARLOV! När jag hoppat en stund rusade jag upp för trappan och drog ut min resväska ur garderoben. Jag la den försiktigt ner på sängen och gick mot garderoben igen. Jag öppnade underkläder-lådan och drog ut lite kläder. Jag la sedan ner alla andra viktiga saker. Som tröjor, linnen, shorts, byxor, bikinisar och klänningar. Jag funderade på om jag skulle ta med mig datan, jag tänkte efter en stund och struntade i det. Min macdata fick alltså stå kvar på skrivbordet under resan, som skulle vara 2 veckor. Pappa hade inte gått med på mer. Det var lite synd. Men Taylor och jag skulle ju endå inte kunna umgås hela tiden, hon skulle jobba också. Jag höll dock aldrig koll på vem hon skulle jobba med. Hon hade sagt det om och om igen. Men jag höll aldrig koll. När jag packat klart var klockan redan halv 4. Jag slog mig ner framför datan och loggade in på twitter. Jag kollade runt lite. Retweetade några och skrev sedan ett eget.
' I GO TO LA TOMORROW! SE YOU ALL!<3 ' Jag twittrade den och log stolt. Jag hade drygt 200 followers, jag visste inte hur jag hade fått de. De hade i princip bara kommit. Jag kollade in på Taylors senaste tweet, hon hade twittrat något om arbetet. Jag orkade inte kolla närmre så jag loggade ut. Jag kollade ut. Solen sken fortfarande starkt. Jag reste mig snabbt upp och gick mot garderoben. Jag plockade ut den enda bikinin jag inte tagit med drog av mig den blommiga klänningen. Jag drog sedan snabbt på mig bikinin. Det var den obekvämaste jag hade. Jag gick snabbt ut till köket och tog fram en macka. Jag började äta den när jag började gå ut från huset. Jag låste efter mig och gick mot en av solstolarna som stog på framsidan. Jag hade tyckt att det var en fruktansvärd ide att ställa de på framsidan, men ennu en gång, inte mamma. Hon hade bara sagt:
- Du kan du ju flörta med killar medans du solar, jag hade bara suckat åt hennes ord. Och såklart hade jag inte flörtat med någon, över huvud taget. Jag la mig ner på den tygbeklädda solstolen och bara njöt av solens varma strålar. Efter en stund gick jag in i huset och hämtade min ipod. Jag kopplade in snäckorna och satte de i öronen. Sedan gick jag tillbaka till den bekväma stolen igen.
Jag hörde en bildörr smällas igen och steg som gick mot mig. Jag öppnade förskräkt ögonen och fick se mammas gestalt framför mig. Jag skrattade till och höjde höger handen till ansiktet och placerade den framför ögonen för att skymma solen.
- Hej! Kommer du redan hem? frågade jag. Hon kollade oförstående på mig.
- Klockan är halv 6, sa hon och jag kollade allvarligt på henne.
- Va?
- Det är den, sa hon och gick mot huset. Det var otroligt. Klockan var 6 och jag kunde fortfarande sitta här med bikini. Jag suckade och reste mig upp. Jag jämförde färgen jag hade innan och efter, det hade inte ändrats så mycket. Men lite färg hade jag fått, jag var en såkallad "belkfis". Jag gillade det inte, men det kunde vara coolt ibland. Jag höll ipoden stadigt i vänster handen och sprang in.
-
Jag gick ut från duschen och torkade håret och kroppen. Jag borstade snabbt igenom håret innan jag satt upp det i en slarvig boll uppe på huvudet. Jag drog en handduk runt kroppen och gick ut mot mitt rum. Jag passerade köket, jag stannade utanför och frågade mamma.
- Vad blir det för mat?
- Spagetti och köttfärsås, sa hon kort utan att titta upp från grytan, med antagligen spagetti eller köttfärsås.
- Okej, jag sprang vidare till mitt rum. Jag drog snabbt upp garderoben och rotade runt bland kläderna. Det enda jag inte packat ner var saker som var för små. Men jag hittade tillslut en överdrivet urringad tröja och ett par korta jeans shorts. Jag drog på mig en bh och sedan tröjan. Jag letade sedan upp ett par trosor och sedan shortsen. När jag var klar gick jag ut i köket.
- När kommer pappa? frågade jag.
- Jag vet inte, han skulle jobba övertid tror jag... sa mamma och kollade upp mot mig. Hon mötte min blick och log.
- Längtar du till imorgon? frågade hon och jag nickade intensivt.
- Jätte mycket!
- Ska det bli kul att se henne igen? frågade hon och jag nickade.
- Det var så länge sedan! sa jag och hon skrattade.
_______________________________________
KOMMENTERA ANNARS SKRIVER JAG INTE MER<3



Kommentarer
Postat av: amanda albihn

bra blogg

2012-03-21 @ 07:30:16
URL: http://jbstjejer.devote.se
Postat av: donna

Bra vill läsa mer så fort som möjligt :)!

2012-03-21 @ 15:31:20
Postat av: sanna

Ebba skriv mer min söta idol! ;)<3^^ //sanna

2012-03-24 @ 16:49:45
Postat av: sana

Ebba skriv mer! jag blir besatt hhaa sötis //sanna <33

2012-03-24 @ 16:51:03
Postat av: sana

Ebba skriv mer! jag blir besatt hhaa sötis //sanna <33

2012-03-24 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!