Chapter 41 – Secret Pap?

PREVIOSLY:
- Är du orolig? Frågade hon lugnt. Jag skakade osäkert på huvudet.
- Har Justin berättat något om hur hans fans kan reagera? Jag skakade smått på huvudet igen, Pattie suckade och kollade halv surt mot Justin, som stod bakom henne.
-------------------------------------
SAPP:
Jag och Pattie gick iväg mot några soffor lite längre bort, vi satte oss snabbt ner. Justin hade inte märkt att vi gått ännu, han var upptagen att prata med Kenny. Pattie berättade för mig om Justins fans, hur de kunde reagera om hon hade tjej och så. Hon sa att de flesta var snälla och stöttande, medans andra inte var så snälla; eller stöttande. Hon trodde nog att hon skrämde mig, för hon kollade noga på mig och pausade medans hon pratade. Därför tog de rätt långt tid, runt en halvtimme. När vi pratat klart blickade hon bort mot Justin och kollade på honom. Han satt och höll på med mobilen, antagligen på twitter. Jag log stort, bara av att se honom, fjärilarna blev även galna. Men inte lika galna som de blev när han var nära. Jag såg att Pattie kollade tillbaka mot mig i ögonvrån.
- Ni gillar varann va? Jag nickade, men släppte inte blicken från Justin. Han kollade plötsligt upp och mötte min blick, med ett stort leende. Jag log stort tillbaka.
- Vi ses väll snart, tror jag, hon skrattade och jag kollade snabbt på henne med ett leende innan jag ställde mig upp och siktade in mig på Justin. Han log stort. Jag ville inte verka desperat, så jag sprang inte; förens det bara var 5 meter kvar. Då ökade jag takten och sprang rakt in i hans famn. Han hade rest sig upp och omfamnade nu mig i en stor kram. Han fnissade till och kysste mig på hjässan.
JUSTIN
Hon sprang den sista biten och hoppade in i min famn. Jag fnissade till och lutade mig ner mot henne, jag drog ett djupt andetag och kysste henne mjukt på hjässan. Kenny hade inte skällt på mig, inte Scooter heller. Men de hade inte varit jätte glada heller. Jag förstod de, de hade inte jag heller varit. Om jag var de.
Sapp släppte mig och ställde sig en bit ifrån mig, för att kunna titta in i mina ögon.
- Ska vi gå? Hon nickade bort mot hissen och jag nickade. Jag tog tag i hennes hand och drog henne mot den. Vi sa inte hejdå till de andra i crewet, jag hade faktiskt en ledig dag idag. Jag drog in henne i hissen och kysste henne länge, mitt på läpparna. Hon besvarade kyssen och fnissade mjukt.
- Vill jag kolla på skvallerblaskorna idag? Hon blinkade med ena ögat och jag kollade frågandes på henne.
- Va? Hon fnissade till och vi klev ur hissen, som stannat.
- Är inte vi överallt? På varje framsida. Jag skrattade till och nickade.
- Antagligen. Hon log och jag låste upp dörren till hotellrummet. Jag kollade mig runt i rummet och sedan ner mot golvet. Där möttes jag av en smärre chock. Skvallertidningen som låg innanför dörren hade världens största bild på mig och Sapp. Det var en perfekt bild, och man såg helt klart att det var jag. Sapp hade redan gått in i lägenheten och försökte dra mig efter sig, men jag vägrade gå någonstans.
- Vad är det Bieber? Frågade hon med glatt humör. Jag fortsatte bara kolla ner i golvet. Hennes blick föll ner mot tidningen, jag släppte henne hand och böjde mig ner för att ta upp den. Jag tog några steg in i lägenheten och stängde dörren efter mig. Vi båda var helt tysta. Jag drog av mig skorna och gick in till köket, med Sapp tät efter. Vi satte oss, fortfarande tysta, vid köksbordet på ett par barstolar och la tidningen mellan oss. Vi utbytte några blickar innan vi slog upp mittenuppslaget.
SAPP
Hela sidorna var fulla mer bilder, och text. Vissa bilder var rätt stora och tydliga, medans vissa var små och suddiga. Antagligen tagna på ett långt avstånd. Jag kollade ner mot texten och läste:
JUSTIN BIEBER NY FLICKVÄN?
Har popsensationen hittat ny flickvän? Har han förälskat sig i 17 åriga Sapphire Pierce från Pennsylvania, USA? Bilderna tyder på att detta är sant. Sapphire som är kompis med Justins vän och även jobbpartner Taylor Swift, 22, kom för att hälsa på barndomskompisen, men när Taylors gammelmormor dog tog väll Sapphire det som ett bra tillfälle att flörta med Justin, okänd källa berättar att de vistas tillsammans i Justins hotellrum. Sapphire kanske verkligen är förälskad, eller är hon bara ute efter publicitet? Det lär vi få se.
Jag slutade läsa, jag drog ett djupt andetag och satte fast några hårtestar bakom örat. Jag vågade inte möta Justin blick. Tänk så dömde han mig? Tänk så trodde han på tidningarna lika mycket som alla andra? Plötsligt greppade någon tag i min hand och jag kollade chockat upp, även fast jag visste vem det var. Justin. Han kollade djupt in i mina ögon och såg väldigt allvarlig ut.
- Jag tror inte på de.
- De är inte sant.
- Jag vet. Jag ville inte prata mer om det.
- Förlåt, det var inte meningen, detta var inte meningen. Han greppade tag om tidningen och drog ner den på golven, han flög ner mot parkettgolvet med en smäll. Jag hoppade till.
- Jag vet, jag skiter i de, de kan skriva vad de vill. Han kollade upp i mina ögon och mötte min blick.
- Förlåt, han kollade ner i marken och sparkade bort tidningen. Den åkte iväg över golvet. Jag följde den med blicken.
- Det gör inget har jag redan sagt, jag log stort mot honom. Vet du föresten var min mobil är? la jag sedan till, han nickade.
- Den ligger där, han pekade bort mot köksbordet. Jag nickade och reste mig upp, jag gick fram till köksbordet och tog upp mobilen.
- Jag ska duscha, nörda du twitter medans jag är borta, Justin himlade med ögonen och log, men tog snällt upp mobilen. Jag började vandra mot duschen. Jag slog upp dörren och klev in i badrummet, jag stängde dörren, låste och drog sedan av mig mina mjukiskläder. När jag var klar la jag fram en handduk så jag kunde torka mig när jag var klar. Jag klev sedan in i duschen och satte på det lagom varma vattnet.
*Bank bank*
- Är du klar snart eller? Jag vaknade upp ur mitt dagdrömmande och stängde av vattnet. Jag klev sedan ur duschen och började torka mig. När jag torkat mig klart drog jag tag i en badrock och satte på mig den snabbt. Jag drog tag om en hårborste och började borsta håret innan jag öppnade dörren ut till Justin. Jag fick mer eller mindre en chock när jag kom ut i vardagsrummet. Justin satt i soffan och kollade på tv, men det var inte han jag fick en chock för. Bredvid Justin i soffan satt en kille i ungefär samma ålder som Justin, han hade kort brunt hår och kollade lugnt på tv:n. Han kanske var en hemlig paparazzi? Det skulle passa fint med Sapp Pierce halvnaken i tidningarna just nu va? Jag började snabbt och tyst gå bort från vardagsrummet. Mot badrummet. Men det var redan försent.
- Sapp! Det var Justin. Jag vände mig om mot honom och klämde fram ett för övertygande leende.
- Hej!  Jag kollade mot Justin som kom efter mig. Jag klämde fram ännu ett övertygande leende. Jag vågade dock inte kolla bort mot soffan. Justin kom fram till mig och kysste mig mjukt på kinden innan han ställde sig bakom mig och la händerna på mina höfter. Han ”puttade” mig sedan framför sig mot vardagsrummet. Fan. När vi kommit fram la han händerna runt min höft och lutade huvudet mot min axel.
- Sapphire Pierce, min flickvän, presenterade han mig.
- För mänsklig beskådning, mumlade jag ohörbart. Justin hörde det inte heller. Killen i soffan reste sig och log mjukt. Han gick fram till oss och tog tag i min hand, skakade den snabbt och lät den sedan falla handlöst nerför min kropp.
- Ryan Butler, Justins bästa vän. ”Ångesten” som tyngt mitt hjärta innan var borta, det var bara hans kompis. Bara och bara. Jag var fortfarande halvnaken, var det normalt att vara det för ens killes kompisar? De fick skylla sig själva.
____________________________________________________
- Är du orolig? Frågade hon lugnt. Jag skakade osäkert på huvudet.
- Har Justin berättat något om hur hans fans kan reagera? Jag skakade smått på huvudet igen, Pattie suckade och kollade halv surt mot Justin, som stod bakom henne.
bild
Jag och Pattie gick iväg mot några soffor lite längre bort, vi satte oss snabbt ner. Justin hade inte märkt att vi gått ännu, han var upptagen att prata med Kenny. Pattie berättade för mig om Justins fans, hur de kunde reagera om hon hade tjej och så. Hon sa att de flesta var snälla och stöttande, medans andra inte var så snälla; eller stöttande. Hon trodde nog att hon skrämde mig, för hon kollade noga på mig och pausade medans hon pratade. Därför tog de rätt långt tid, runt en halvtimme. När vi pratat klart blickade hon bort mot Justin och kollade på honom. Han satt och höll på med mobilen, antagligen på twitter. Jag log stort, bara av att se honom, fjärilarna blev även galna. Men inte lika galna som de blev när han var nära. Jag såg att Pattie kollade tillbaka mot mig i ögonvrån.
- Ni gillar varann va? Jag nickade, men släppte inte blicken från Justin. Han kollade plötsligt upp och mötte min blick, med ett stort leende. Jag log stort tillbaka.
- Vi ses väll snart, tror jag, hon skrattade och jag kollade snabbt på henne med ett leende innan jag ställde mig upp och siktade in mig på Justin. Han log stort. Jag ville inte verka desperat, så jag sprang inte; förens det bara var 5 meter kvar. Då ökade jag takten och sprang rakt in i hans famn. Han hade rest sig upp och omfamnade nu mig i en stor kram. Han fnissade till och kysste mig på hjässan.
Hon sprang den sista biten och hoppade in i min famn. Jag fnissade till och lutade mig ner mot henne, jag drog ett djupt andetag och kysste henne mjukt på hjässan. Kenny hade inte skällt på mig, inte Scooter heller. Men de hade inte varit jätte glada heller. Jag förstod de, de hade inte jag heller varit. Om jag var de.
Sapp släppte mig och ställde sig en bit ifrån mig, för att kunna titta in i mina ögon.
- Ska vi gå? Hon nickade bort mot hissen och jag nickade. Jag tog tag i hennes hand och drog henne mot den. Vi sa inte hejdå till de andra i crewet, jag hade faktiskt en ledig dag idag. Jag drog in henne i hissen och kysste henne länge, mitt på läpparna. Hon besvarade kyssen och fnissade mjukt.
- Vill jag kolla på skvallerblaskorna idag? Hon blinkade med ena ögat och jag kollade frågandes på henne.
- Va? Hon fnissade till och vi klev ur hissen, som stannat.
- Är inte vi överallt? På varje framsida. Jag skrattade till och nickade.
- Antagligen. Hon log och jag låste upp dörren till hotellrummet. Jag kollade mig runt i rummet och sedan ner mot golvet. Där möttes jag av en smärre chock. Skvallertidningen som låg innanför dörren hade världens största bild på mig och Sapp. Det var en perfekt bild, och man såg helt klart att det var jag. Sapp hade redan gått in i lägenheten och försökte dra mig efter sig, men jag vägrade gå någonstans.
- Vad är det Bieber? Frågade hon med glatt humör. Jag fortsatte bara kolla ner i golvet. Hennes blick föll ner mot tidningen, jag släppte henne hand och böjde mig ner för att ta upp den. Jag tog några steg in i lägenheten och stängde dörren efter mig. Vi båda var helt tysta. Jag drog av mig skorna och gick in till köket, med Sapp tät efter. Vi satte oss, fortfarande tysta, vid köksbordet på ett par barstolar och la tidningen mellan oss. Vi utbytte några blickar innan vi slog upp mittenuppslaget.
Hela sidorna var fulla mer bilder, och text. Vissa bilder var rätt stora och tydliga, medans vissa var små och suddiga. Antagligen tagna på ett långt avstånd. Jag kollade ner mot texten och läste:
JUSTIN BIEBER NY FLICKVÄN?
Har popsensationen hittat ny flickvän? Har han förälskat sig i 17 åriga Sapphire Pierce från Pennsylvania, USA? Bilderna tyder på att detta är sant. Sapphire som är kompis med Justins vän och även jobbpartner Taylor Swift, 22, kom för att hälsa på barndomskompisen, men när Taylors gammelmormor dog tog väll Sapphire det som ett bra tillfälle att flörta med Justin, okänd källa berättar att de vistas tillsammans i Justins hotellrum. Sapphire kanske verkligen är förälskad, eller är hon bara ute efter publicitet? Det lär vi få se.

Jag slutade läsa, jag drog ett djupt andetag och satte fast några hårtestar bakom örat. Jag vågade inte möta Justin blick. Tänk så dömde han mig? Tänk så trodde han på tidningarna lika mycket som alla andra? Plötsligt greppade någon tag i min hand och jag kollade chockat upp, även fast jag visste vem det var. Justin. Han kollade djupt in i mina ögon och såg väldigt allvarlig ut.
- Jag tror inte på de.
- De är inte sant.
- Jag vet. Jag ville inte prata mer om det.
- Förlåt, det var inte meningen, detta var inte meningen. Han greppade tag om tidningen och drog ner den på golven, han flög ner mot parkettgolvet med en smäll. Jag hoppade till.
- Jag vet, jag skiter i de, de kan skriva vad de vill. Han kollade upp i mina ögon och mötte min blick.
- Förlåt, han kollade ner i marken och sparkade bort tidningen. Den åkte iväg över golvet. Jag följde den med blicken.
- Det gör inget har jag redan sagt, jag log stort mot honom. Vet du föresten var min mobil är? la jag sedan till, han nickade.
- Den ligger där, han pekade bort mot köksbordet. Jag nickade och reste mig upp, jag gick fram till köksbordet och tog upp mobilen.
- Jag ska duscha, nörda du twitter medans jag är borta, Justin himlade med ögonen och log, men tog snällt upp mobilen. Jag började vandra mot duschen. Jag slog upp dörren och klev in i badrummet, jag stängde dörren, låste och drog sedan av mig mina mjukiskläder. När jag var klar la jag fram en handduk så jag kunde torka mig när jag var klar. Jag klev sedan in i duschen och satte på det lagom varma vattnet.
*Bank bank*
- Är du klar snart eller? Jag vaknade upp ur mitt dagdrömmande och stängde av vattnet. Jag klev sedan ur duschen och började torka mig. När jag torkat mig klart drog jag tag i en badrock och satte på mig den snabbt. Jag drog tag om en hårborste och började borsta håret innan jag öppnade dörren ut till Justin. Jag fick mer eller mindre en chock när jag kom ut i vardagsrummet. Justin satt i soffan och kollade på tv, men det var inte han jag fick en chock för. Bredvid Justin i soffan satt en kille i ungefär samma ålder som Justin, han hade kort brunt hår och kollade lugnt på tv:n. Han kanske var en hemlig paparazzi? Det skulle passa fint med Sapp Pierce halvnaken i tidningarna just nu va? Jag började snabbt och tyst gå bort från vardagsrummet. Mot badrummet. Men det var redan försent.
- Sapp! Det var Justin. Jag vände mig om mot honom och klämde fram ett för övertygande leende.
- Hej!  Jag kollade mot Justin som kom efter mig. Jag klämde fram ännu ett övertygande leende. Jag vågade dock inte kolla bort mot soffan. Justin kom fram till mig och kysste mig mjukt på kinden innan han ställde sig bakom mig och la händerna på mina höfter. Han ”puttade” mig sedan framför sig mot vardagsrummet. Fan. När vi kommit fram la han händerna runt min höft och lutade huvudet mot min axel.
- Sapphire Pierce, min flickvän, presenterade han mig.
- För mänsklig beskådning, mumlade jag ohörbart. Justin hörde det inte heller. Killen i soffan reste sig och log mjukt. Han gick fram till oss och tog tag i min hand, skakade den snabbt och lät den sedan falla handlöst nerför min kropp.
- Ryan Butler, Justins bästa vän. ”Ångesten” som tyngt mitt hjärta innan var borta, det var bara hans kompis. Bara och bara. Jag var fortfarande halvnaken, var det normalt att vara det för ens killes kompisar? De fick skylla sig själva.
____________________________________________________
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: Matilda

Så bra! Kan knappt vänta på fortsättningen ^^ <3

2012-05-09 @ 13:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!