Chapter 58 – Don't cry

PREVIOSLY:
- Kommer du snart?
- Ja, jag är klar. Jag reste mig hastigt upp och spolade toaletten sedan satte jag på vattnet och drog ut några paphandukar från behållaren. Jag slängde de blöta av mina tårar sedan ner i den vita soptunnan, sedan betracktade mig spegelbild. Jag såg helt knäckt ut. Sapp skulle förstå, efter ett djupt andetag klev jag fram till dörren och öppnade den långsamt. Jag möttes av Sapps rödspränga ögon.
__________
BILD
--
JUSTIN:
Sapp gick som paralyserad ut från "huset". Vi gick raka vägen till bilen under tystnad. Knäpptyst. Man kunde höra en kappnål falla. Sapp satte sig på vänstersätet i bilen och kollade ut genom fönstret. Jag satte mig i mitten. Det fanns inga paps utanför bilen. Det var skönt, inget skrikande. Det blev säkert lättare för Sapp också. Att hantera smärtan.
* Sapps hand nuddade den kalla handen, kvinnan som låg där var vacker. Hon var lik Sapp. Hennes mörka hår såg livlöst ut, det hängde dött ner för axlarna. Som två gardiner. Sapp kramade om sin mors hand men vänster handen och la sin höger hand på hennes ena axel. Hennes pappa var på andra sidan båren. *
Jag la min vänstra hand mot Sapps lår. Hon reagerade inte. Jag tog tag i hennes hand istället. Då rykte hon till, men kollade inte på henne. Kanske skulle jag låta henne vara? Jag lirkade ur min hand från hennes, men hon rykte tag i min hand och kramade om den hårt i sin. Jag började krama hennes med.
Vi gick upp mot de fina huset igen. Ingen hade sagt något på hela vägen. Sapp hade bara kramat om min hand. Hårdare och hårdare för varje minut. Jag hade låtit henne göra det, även fast handen var helt blå.
Sapp hade sett att jag gråtit. Hon hade kollat på mig med stora ögon. Sedan hade hon sagt förlåt och kramat om mig. När vi kommit in i rummet hade hon inte gråtit, inte en droppe.
SAPP:
Jag gick paralyserat mot huset. Inte en tår hade runnit ner för kinderna. Jag fick inte. Justin skadades också av det. Jag fick bara inte. När vi kommit in trampade jag av mig skorna och drog med Justin mot mitt rum. Jag släppte hans hand och han satte sig ner i en fotölj jag hade i ett hörn. Jag stog handfallen åp golvet vid dörren, han slog mjukt mot sina knän och kollade mig i ögonen. Jag gick fram mot honom och satte mig i hans knä. Jag drog upp fötterna mot bröstet och Justin kramade om min kropp. Vi satt så en stund, innan Justin bröt tystnaden.
- Ska vi kolla på film? Jag nickade och gjorde en ansats att resa mig upp när Justin bärde upp mig i sin famn och bärde fram mig mot sängen. Jag fnissade till.
- Jag kan gå.
- Det kunde du inte innan, jag fnissade till och han log stort.
- Vilken film? frågade jag samtidigt som jag sträkte mig efter min mobil som låg på nattyxbordet. Han ryckte på axlarna.
- Komedi? Jag nickade och han tog upp någon komedi, jag nickade. Jag satte mig ner med väggen som ryggstöd. Jag tryckte upp twitter och kollade runt lite. Jag försökte strunta i hatet så mycket jag kunde. Det hade kommit rätt mycket, men jag kollade inte igenom det. Jag twittrade istället.
' Comedy movie is great right now '. Jag twittrade det och gick sedan in på instagram. Jag måste verkligen bli bättre på att uppdatera på sidorna. Jag tryckte upp där man skulle ta foto och klickade av ett när Justin stog framme vid videon och försökte sätta igång filmen, utan någon vidare framgång. Jag skrev:
' Shall I help you? ' Till bilden och tänkte sedan efter. Var det smart att visa att vi umgicks? Jag klickade sedan av fotot och lät det ladda.
- Justin, ska jag hjälpa dig? frågade jag och skrattade till. Han kollade bak mot mig och skrattade till, sedan nickade han.
-
- Mat! ropade någon från köket. Jag reste mig upp och gick tillsammans med Justin ut från mitt rum mot köket. Min mage kurrade hela tiden. Justin slog sig ner bredvid mig och vi båda började sleva på mat. Jag var döds hungrig. Det blev köttfärsås och spagetti.
- Vi åt pizza igår, var var du pappa?
- Okej, jag var iväg.
- Kommer du snart?
- Ja, jag är klar. Jag reste mig hastigt upp och spolade toaletten sedan satte jag på vattnet och drog ut några paphandukar från behållaren. Jag slängde de blöta av mina tårar sedan ner i den vita soptunnan, sedan betracktade mig spegelbild. Jag såg helt knäckt ut. Sapp skulle förstå, efter ett djupt andetag klev jag fram till dörren och öppnade den långsamt. Jag möttes av Sapps rödspränga ögon.
Sapp gick som paralyserad ut från "huset". Vi gick raka vägen till bilen under tystnad. Knäpptyst. Man kunde höra en kappnål falla. Sapp satte sig på vänstersätet i bilen och kollade ut genom fönstret. Jag satte mig i mitten. Det fanns inga paps utanför bilen. Det var skönt, inget skrikande. Det blev säkert lättare för Sapp också. Att hantera smärtan.
* Sapps hand nuddade den kalla handen, kvinnan som låg där var vacker. Hon var lik Sapp. Hennes mörka hår såg livlöst ut, det hängde dött ner för axlarna. Som två gardiner. Sapp kramade om sin mors hand men vänster handen och la sin höger hand på hennes ena axel. Hennes pappa var på andra sidan båren. *
Jag la min vänstra hand mot Sapps lår. Hon reagerade inte. Jag tog tag i hennes hand istället. Då rykte hon till, men kollade inte på henne. Kanske skulle jag låta henne vara? Jag lirkade ur min hand från hennes, men hon rykte tag i min hand och kramade om den hårt i sin. Jag började krama hennes med.
Vi gick upp mot de fina huset igen. Ingen hade sagt något på hela vägen. Sapp hade bara kramat om min hand. Hårdare och hårdare för varje minut. Jag hade låtit henne göra det, även fast handen var helt blå.
Sapp hade sett att jag gråtit. Hon hade kollat på mig med stora ögon. Sedan hade hon sagt förlåt och kramat om mig. När vi kommit in i rummet hade hon inte gråtit, inte en droppe.
Jag gick paralyserat mot huset. Inte en tår hade runnit ner för kinderna. Jag fick inte. Justin skadades också av det. Jag fick bara inte. När vi kommit in trampade jag av mig skorna och drog med Justin mot mitt rum. Jag släppte hans hand och han satte sig ner i en fotölj jag hade i ett hörn. Jag stog handfallen åp golvet vid dörren, han slog mjukt mot sina knän och kollade mig i ögonen. Jag gick fram mot honom och satte mig i hans knä. Jag drog upp fötterna mot bröstet och Justin kramade om min kropp. Vi satt så en stund, innan Justin bröt tystnaden.
- Ska vi kolla på film? Jag nickade och gjorde en ansats att resa mig upp när Justin bärde upp mig i sin famn och bärde fram mig mot sängen. Jag fnissade till.
- Jag kan gå.
- Det kunde du inte innan, jag fnissade till och han log stort.
- Vilken film? frågade jag samtidigt som jag sträkte mig efter min mobil som låg på nattyxbordet. Han ryckte på axlarna.
- Komedi? Jag nickade och han tog upp någon komedi, jag nickade. Jag satte mig ner med väggen som ryggstöd. Jag tryckte upp twitter och kollade runt lite. Jag försökte strunta i hatet så mycket jag kunde. Det hade kommit rätt mycket, men jag kollade inte igenom det. Jag twittrade istället.
' Comedy movie is great right now '. Jag twittrade det och gick sedan in på instagram. Jag måste verkligen bli bättre på att uppdatera på sidorna. Jag tryckte upp där man skulle ta foto och klickade av ett när Justin stog framme vid videon och försökte sätta igång filmen, utan någon vidare framgång. Jag skrev:
' Shall I help you? ' Till bilden och tänkte sedan efter. Var det smart att visa att vi umgicks? Jag klickade sedan av fotot och lät det ladda.
- Justin, ska jag hjälpa dig? frågade jag och skrattade till. Han kollade bak mot mig och skrattade till, sedan nickade han.
-
- Mat! ropade någon från köket. Jag reste mig upp och gick tillsammans med Justin ut från mitt rum mot köket. Min mage kurrade hela tiden. Justin slog sig ner bredvid mig och vi båda började sleva på mat. Jag var döds hungrig. Det blev köttfärsås och spagetti.
- Vi åt pizza igår, var var du pappa?
- Okej, jag var iväg.
______________________________________________________________________________________________
Sjukt trist kapitel :( Kommentera för mer idag!<3
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: Wilma

Meeeeeeer idag? Snälla??!!<33

2012-05-27 @ 13:22:13
URL: http://wiilmiiis.blogg.se/
Postat av: matilda

mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-05-27 @ 15:13:13
Postat av: Matilda

Snääääälla mer idag :D<3

2012-05-27 @ 16:28:05
Postat av: Natalie

Meer !

2012-05-27 @ 16:51:49
Postat av: moa

SNÄLLA SKRIV MER! IDAAAAAAG HELST! :D <3

2012-05-27 @ 16:54:14
Postat av: Anonym

cp bra! Får man säga så? haha

MINST ett kapitel till idag! :D ♥

2012-05-27 @ 16:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!