Chapter 24 part 1

Death is easy, life is harder
MERCEDES PERSPEKTIV

Jag hade blivit lämnad ensam, igen. Fredo och Pattie hade följt med på Justin konsert och jag hade blivit lämnad helt ensam. Det ända jag orkade göra var att sitta och slö titta på tv, hur segt som helst. Jag funderade på att sätta på en film, men jag visste inte riktigt om jag skulle orka resa mig upp, så jag bestämde mig för att vänta till Alfredo kom tillbaka. Han hade lovat att komma tillbaka när han fotat lite, och jag trodde honom. Jag kollade irriterat på matprogrammet som var på. Jag bläddrade bland kanalerna och hittade tillslut ett program jag hade kollat på när jag var lite mindre, och om jag skulle vara ärlig, fortfarande kollade på.
Disney Chanel.
Det knackade på dörren och jag skrek att personen utanför fick komma in. Men det visade sig att han inte kunde komma in, eftersom att jag hade nyckeln här inne, så jag var tvungen att resa mig och långsamt gå till dörren, det gick bra om ni frågar mig. Men när Fredo kom in och kollade på mig tog han ett djupt andetag och skakade på huvudet.
- Hur mår du egentligen? frågade han oroligt och hjälpte mig tillbaka till soffan. Jag log smått och ryckte på axlarna.
- Inte bra alls, 38 graders feber förra gången jag kollade.
- Det var ju inte bra, Fredo la en hand på min panna och kollade med rynkade ögonbryn på mig.
- Du känns väldigt varm, fryser du? Jag skakade på huvudet.
- Från och till, sa jag och suckade.
- Vill du ta på dig något lättare? frågade han och jag tänkte på jeansen jag hade på mig.
- Ja, det vill jag.
- Har du något i din väska?
- Det ska ligga ett par rosa joggingbyxor där någonstans! sa jag och han gick iväg till mitt sovrum. När han kom tillbaka någon minut senare hade han med sig de rosa byxorna och ett vitt slappt linne.
- Ta på dig detta, så kan jag vira in dig i filtar och så istället. Jag nickade och han räkte kläderna till mig. Jag log tacksamt och han vände sig mot tv:n för att studera disney chanel som fortfarande var på.
- Kan vi inte ha den där filmkvällen idag ändå? frågade jag med bedjande ögon.
- Jo, det kan vi nog, log han tillbaka och gick iväg för att kolla om det finns några bra filmer.
- Vill du kolla på något? Jag kan sätta på det om du vill.
- Twilight vill jag kolla på! sa jag och drog av mig min stickade-tröja för att dra på mig linnet. Jag drog sedan av mig byxorna snabbt och krånglade på mig de rosa joggingbyxorna.
- Den finns! sa han och viftade med Twilight-fodralet i handen.
- Sätt på den! sa jag och han nickade och började fippla med dvd:n.
- Jag älskar den filmen! Finns tvåan också? Ifall jag orkar kolla på två utan att somna, skrattade jag och han letade vidare.
- Vad heter tvåan?
- New Moon.
- Just det, den finns! sa han och viftade med New Moon-fodralet. Ett leende spreds på mina läppar och jag la mig tillrätta i soffan när Twilight-filmen började.

Tumblr_mbt15utbta1r8vidho1_500_large

A5djc5lcuaeiu2-_large

Tumblr_mbfs4mmmo61qe89wko1_500_large

-

Alfredo hade lämnat mig. Han sa att han skulle ut och köpa en grej, det hade nu gått en timme och han var inte tillbaka ännu. Jag satt och kollade på New Moon och hade det allmänt trevligt, men det skulle ju vara trevligare med sällskap och lite godis.
Fredo hade tagit med sig nyckeln och därför kunde han komma in utan att jag behövde resa mig upp.
- Saknat mig? frågade Fredo medans han trampade av sig skorna och gick fram till soffbordet för att lägga ner något.
- Vad är det? frågade jag nyfiket och han kollade ner på saken han slängt ner.
- Det är Never Say Never, Justins film, sa han och jag nickade stort. Det var ju smart att han hade köpt den.
- Du behövde inte köpa den, började jag men han nickade.
- Jo, för jag älskar att reta Justin, och han hatar att kolla på sin egna film.

-

Alfredo hade precis öppnat dörren för Justin, han hade lett stort mot oss och sedan satt sig direkt vid mina fötter. Han hade lyft upp de för att sedan lägga de i sitt knä. Alfredo började reta oss igen, men jag orkade verkligen inte bry mig, febern hade stigit igen och låg nu uppe på 39.1.
Fredo höll på att irritera oss hela tiden med sitt tjatande.
- Ska ni inte kyssa varann snart? flinade han och vickade flörtigt på ögonen.
- Turturduvor. Han sa en massa mer också.
- Hon är förfan sjuk, sluta tjata! utbrast Justin tillslut och kollade irriterat på Fredo.
- Jaja, suckade han bara irriterat. Vi hade inte satt på Never Say Never ännu, och det var inte bra, för jag var väldigt trött och skulle antagligen somna.
- Ska vi sätta på Never Say Never nu eller? sa jag irriterat och gäspade stort.
- Okej, svarade Fredo och Justin suckade tungt.
- Måste vi verkligen?
- Ja, du har inget val! svarade jag snabbt. Han suckade och Fredo fixade med filmen. Jag frös ganska mycket hela tiden, inte så att jag skakade men ändå var kall.
Fredo satte på filmen, och som jag trodde somnade jag efter ungefär tio minuter.


PART ETT AV DETTA KAPITLET! 

 

Jag vet ej riktigt när nästa kommer, förhoppningsvis imorgon, kanske på måndag, få se när jag hinner!
Även fast uppdateringen suger vill jag ändå säga att jag älskar er! 
<3<3<3<3
 
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: Cindy

Sjukt bra! Inte världen längsta mellan rum mellan kapitlena nu. Då kommer jag personligen gå hem till dig och låsa in dig på ditt rum och släppa ut dig när du skrivit klart xD

2012-10-13 @ 19:47:16
Postat av: Lina

du är bäst!! mer!!!!

2012-10-13 @ 20:39:01
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-13 @ 20:54:10
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Ewweh

Grymt bra!! :')

2012-10-13 @ 21:58:02
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Anonym

WWIIIIEEE! Äntligen herremingud. Jag är seriöst besatt av din fanfic *_*

2012-10-13 @ 22:56:54
Postat av: elin

grymt :D

2012-10-14 @ 00:12:04
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Alexandra

Super bra! :D MERA!!! :)

2012-10-14 @ 00:14:49
Postat av: Anonym

mer!! :)

2012-10-14 @ 00:33:48
Postat av: Anonym

Omg de blir bara bättre och bättre!!! Meeeeer!!!!<3<3

2012-10-14 @ 11:43:50
URL: http://biebzzismine.blogg.se
Postat av: Julia

Mmmmmmmeeer!

2012-10-14 @ 16:48:39
Postat av: Cindy

Du plågar mig!!! När kommer kapitlet??!! :'''(((( <3

2012-10-14 @ 19:26:47
Postat av: emilia

du är bäst!

2012-10-16 @ 22:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!