Chapter 26

MERCEDES PERPEKTIV

 

Jag zappade bland kanalerna och suckade djupt när jag inte hittade något. Antingen fick jag krångla mig ur soffan och sätta på en film eller så fick jag kolla på barnprogram. Jag kravlade mig upp, visst, jag hade inget imot barnprogram, men jag orkade verkligen inte kolla på en dåligt dubbad serie just nu. Jag reste mig upp och vinglade till innan jag sakta gick fram till dvd högen, jag letade reda på en dålig komedi som jag kunde somna i och lyckades. Filmen var en av de långtråkigaste jag sett, och jag somnade en halvtimme.

Det knackade hårt på dörren, jag reste mig långsamt för att inte få överdrivet ont i huvudet, och det fick jag inte, jag hade faktiskt inte så ont någonstans. Jag gick sakta fram till dörren och öppnade snabbt, där utanför stod Justin och Fredo. Fredo skrattade till när han såg mig, och mitt leende bleknade till en chockad uppsyn.

- Vad? Utbrast jag och Justin log stort mot mig.

- Ditt hår är ganska… Du får se dig i spegeln, han log och det pirrade till inuti mig, men jag visade det inte på utsidan och vände mig hastigt om för att kolla mig i spegeln som var uppsatt i hallen, och jag fick en smärre chock.

Det såg ut som om jag hade luggigt ner i flera veckor, håret var som en mindre rastaflätor där bak, i alla fall det lilla jag såg, och jag stönade högt.

- Seriöst! Gnällde jag och visade upp den stora tovan där bak.

- Vad har du gjort egentligen? Skrattade Justin och jag log förundrat medans jag kollade på tovan som invaderade mitt hår.

- SAMLAGSRUFS! Skrattade Fredo och jag gav honom en mördande blick.

- Amen visst. Jag kollade på resten av håret igen, allt var rufsigt, men det var bara där bak som de bildats en tova. Jag kunde höra samma lilla melodi spelas om och om igen från tv:n, det var melodin som alltid sattes igång när man kollat klart på en film- Eller när man skulle välja språk i början. Jag vände mig om och stängde av tv:n.

- Har du kollat på film? Jag kunde höra Justin och Fredo’s röster bakom mig. Jag nickade snabbt och kollade bak på dem.

- Ska ni till arenan ikväll? Frågade jag snabbt. De kollade förundrat på mig. Fredo var den första med att reagera och han nickade snabbt.

- Ja, vi har bara tagit en kort paus, klockan är två. Men du får inte följa med, du är sjuk, du får tråka ensam här hemma. Han skrattade ondskefullt till och jag gav honom en mördande blick.

- Ett avtal, okej? frågade jag och de nickade.

- Ja.

- Om jag inte har någon feber får jag följa med på konserten! Utbrast jag och de båda tvekade.

- Snäääälla, jag gör vaaaaaad niiiii viiiiill! Utbrast jag och överdrev lite. De kollade på varandra och gav sedan upp.

- Okej, log Justin och jag hoppade upp och ner på golvet. Jag fattade egentligen inte varför jag var så entusiastisk, men jag hade ju inte gjort något de senaste två dagarna, så det var ju inte så konstigt. Egentligen.

- Så kul  är det inte att vara med på konserter! Sa Fredo och rynkade på pannan. Jag nickade.

- Jo, och nu ska jag duscha, va kvar här när jag kommer ut, jag skyndar mig! sa jag snabbt och gick förbi de båda två snabbt. Har vi tidspress? Frågade jag snabbt och de båda skakade på huvudet.

- Nej, inte mycket i alla fall! Jag nickade glatt.

- Bra. Jag gick snabbt in på toaletten och låste snabbt efter mig, jag drog av mig alla kläderna och gick snabbt in i duschen. Jag längtade något innerligt till arenan, jag hade inte varit där på skit länge kändes det som och det var mysigt där. Jag satte snabbt på vattnet, utan att tänka på att det brukade vara kallt precis när man satte på det, och fick straffet direkt efter, då jag fick en kalldusch. Jag skrek högt och hoppade snabbt ut, kände på vattnet till det blev varmt och ställde mig sedan under det varma vattnet för att värma upp min kalla kropp.

 

 JUSTIN PERSPEKTIV

 

Mercedes kom ut ur duschen och vi kollade på varandra och skrattade till.

- Vad hände i duschen? Duschade du i spindlar? Skrattade Fredo, och jag instämde tyst. Mercedes kollade mördande på Fredo och sa:

- Jag duschade i kallvatten, sa hon irriterat och vi fnissade till.

- Var det mysigt? Skrattade jag och hon kollade lika irriterat på mig och skakade på huvudet.

Jag hade inte märkt det innan, men Mercedes kom ut i bara en stor vit handduk, hon blottade hela benen, hela armarna och halsen. Jag svalde hårt och gjorde allt för att inte låta blicken glida ner till hennes ben, hon gick rakt förbi oss och in i sitt sovrum. Innan hon försvann sa hon högt:

- Kom inte in, tack. Fredo skrattade till, jag satt bara bredvid honom och kollade på den påslagna tv:n. Fredo kollade på mig med ett stor leende. Jag fortsatte bara kolla på den stora tv:n.

 -

Mercedes kom ut ur sitt rum, hon hade ett par svarta baggy jeans och en svart munkjacka på sig, hon passade i kläderna, och de såg sköna ut.

- Du måste kolla så att du inte har feber också, sa jag allvarligt och Mercedes kollade med ett stort leende på mig.

- Ja, MAMMA, skrattade hon och puttade mjukt till mig i magen, jag log stort och hon försvann in i badrummet igen. Min mor hade lämnat febertermometern här, hon visste att den skulle behövas. När Mercedes kom tillbaka viftade hon glatt med den och sträckte sedan den till mig. Jag tog imot den och kollade ner, 36,7, ingen feber.

- Va bra! sa jag och log smått mot henne. Hon tog tillbaka den och gav den till Alfredo som nickade.

- Okej, bra, kom, vi har lite bråttom faktiskt.

-

Justin uppträdde så många låtar han kunde och vi begav oss sedan hem. Jag var trött och hängig och ville egentligen bara tillbaka till soffan, det hade varit kul på arenan men det tog riält på krafterna. Jag orkade knappt ta mig till bilen själv. Fredo fick därför hjälpa mig. Vi kom ut i bilen och åkte sedan direkt till hotellet, Justin var dö svettig och de luktade i hela bilen av hans svett, något jag av någon tyckte var väldigt äckligt, därför hade de placerat just mig bredvid honom i den ganska trånga lilla bilen. Jag försökte hålla mig så mycket vid min kant som det gick, men Justin var kille, han tog mycket plats, därför stank jag minst lika mycket svett när jag hoppade ur som Justin.

När vi kommit tillbaka till hotellrummen bestämde vi oss för att duscha och byta om innan vi skulle spendera resten av kvällen i mitt hotellrum, varför just mitt hotellrum? Nobody knows.

Jag drog på mig ett linne och ett par halvkorta shorts när jag duschat klart, Justin och Fredo hade skickat ett sms som visade att de skulle komma vilken minut som helst.


 

FÖRLÅT FÖR DE DÅLIGASTE KAPITLET HITTILLS! Dåligast ever, jag är sååååå leeeedsen! Men nu kommer det iallafall ett kapitel ^^ Älskar er<3 No matter what<3

KOMMENTERA

 




Kommentarer
Postat av: Fälicia

MAJSUNGE MEEEER! :C

2012-10-27 @ 17:09:16
Postat av: emilia

sjukt bra!

2012-10-27 @ 17:49:58
Postat av: Anonym

Om jag tror jag vet vad som kommer hända i nästa kapitel sååååå skriv nuuuu!!;) haha bästa du!

2012-10-27 @ 19:40:57
Postat av: Cindy

Trååkigt för att de inte hände så mkt mer mer iaf :)

2012-10-27 @ 21:26:12
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-27 @ 21:32:45
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Wilma

Nu börjar de känner jag ;) meeeeeeer!!!<3<3

2012-10-28 @ 00:57:34
URL: http://biebzzismine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!