Länkbyte - celebnovell.blogg.se/

Prolog: 
 
 
Notera: Justin kommer inte vara känd i början av novellen.

Du heter Lina Smith, är 14 år, och fyller år 15:e Juni. Din är att dansa och sjunga. Din största dröm är att bli en stor artist i framtiden. Du bor med din mamma (Marie Smith), pappa (Jake Smith) och storasyster (Kate Smith) i en stor villa i Göteborg. Pengar är det inte nån problem med eftersom båda dina föräldrar har bra jobb så du och din syster får i stort sett allt ni vill ha. I skolan är du väldigt populär men det beror mest på att din familj är rika. Dina bästa vänner heter Jenny och Nicki. Ni lever ett vanligt tonårsliv tills den dagen du möter Justin...
Novellen handlar om kärlek, drömmar men framförallt avundsjuka.
 
En bit av Kapitel 1 - Here We Go Again: 
 
 
”Wakie wakie Lina.” Jag öppnar trött mina ögon och ser min mamma står vid sängen med ett stort leende.
”Några minuter till.” stönar jag och drar täcket över huvudet.”Kom igen Lina, det är bara några veckor kvar och sen har du sommarlov.” sa min mor och drog ner täcket.Jag ställer mig upp ur sängen och går sakta till badrummet där jag lägger mina kläder i tvättkorgen och går in i duschen. Vattnet sipprar ner för min kropp. Jag tar lite schampo och balsam i mitt mörkbruna hår. Jag stänger av duschen och torkar mig, sen smörar jag kroppen med bodylotion och ställer jag mig framför badrumsspegeln och sminkar mig och fönar håret. Jag tog ett djupt andetag när jag kom ut ur badrummet, det hade varit så kvavt där inne så jag kunde knappt andas och det varma luften från hårfönen gjorde ju inte allt bättre. 

Jag kollade ut genom fönstret och såg att solen sken så jag tog på mig ett par jeansshorts med hög midja och ett tight vitt linne som jag stoppade in i shortsen, till det tog jag några armband, ett långt halsband och mina bruna ballerinaskor.
Jag gick ner för trappan till köket och såg Kate och pappa sitta och hålla ett högt konversation, om vad vet jag inte. 
”God morgon.” sa Kate och pappa med ett glatt leende.
”God morgon.” svarade jag tillbaka med ett dystert leende.
Jag har aldrig varit en morgonmänniska och kommer aldrig att bli det.
Jag gjorde en macka och tog ett glas apelsinjuice till det. Jag kollade ner på min Iphone och såg att klockan var 07.45 så jag hade ungefär 15 minuter på mig innan Nicki och Jenny skulle komma hit så vi kunde åka tillsammans till skolan i min splitternya Porsche.


 

Egentligen har vi redan gjort länkbytem men vi tyckte det var dags för en förnyning! (eller ngt sådant, lol) 
KLICKA IN HÄR ELLER PÅ BILDEN OCH BÖRJA LÄÄÄÄÄÄSA :D 
 
(hoppas verkligen det var ok att jag kopierade :c Annars tar jag bort det DIREKT :3)



Kommentarer
Postat av: Celebnovell

Det var helt lugnt att du kopierade! :)
Har länkat dig också! ;D

2013-06-03 @ 21:48:36
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!