Länkbyte - nnovellbloggen.blogg.se/

- Melina can you hurry please? frågar Gloria och tittar stressat ner på sin vänstra arm där jag vet att hon har sin klocka. 
- We have to be at the meeting in ten minutes, and you know how the traffic in London is.. suckar hon.
- Okay, okay! I’m ready, ler jag och trär - efter många om och men - på mig min andra av två pumps från Gucci samt tar en väska från samma märke, tror jag.
- Good, the car is waiting outside, ler Gloria och öppnar dörren åt mig. 

Jag trippar ut genom den enorma ekdörren och går vidare på uppfarten fram till den svarta bilen som står parkerad där, märket bryr jag mig inte om att kolla efter. Det tar lite längre tid än beräknat när jag inte riktigt lyckas gå som jag vill. Klackarna är vingliga trots att jag använder liknande dagligen och min syn är lite smått suddig.

- Hello miss Carlson, ler chauffören där han står och håller upp dörren. 

Jag kysser honom på kinden med ett smack innan jag sätter mig. Gloria sätter sig snabbt bredvid mig och ger order till Mr. Parker var vi ska åka. Ett nytt möte med managementet. Mer förnedring. De verkar inte alls gilla mitt arbete. 

 

- Behave this time, please Melina.. You can’t be drunk the same day you’ll meet the mangement! The clock isn’t even eleven for god’s sake! säger Gloria och ger mig en allvarlig blick.

- Just relax, I can handle this! flinar jag och klappar henne på knäet. 
- I can’t relax, you’re a mess and the meetings gets worse every time, säger hon i en suck.
- They wouldn’t if the little fat man in there just listened to me, svarar jag bara och rycker på axlarna.
- Please don’t call him that when you meet! 
- Is that a challenge? skrattar jag roat och försöker fästa min blick vid henne, det går dock mindre bra.
- No, no! It’s not! Just behave!
- We’re here, säger plötsligt chauffören och stannar bilen. 

Utanför bilrutan reser sig ett enormt hus. Trots att jag sett det hundratals gånger tidigare kan jag inte låta bli att stirra på det med stora ögon. Dessutom ser det ut som att byggnaden gungar vilken ser roligt ut. Gloria sprutar parfym på mig och sedan lämnar vi bilen.


En bit av prologen till novellen Save Me som skrivs på bloggen → http://nnovellbloggen.blogg.se/ ← 
LÄS LÄS LÄS! 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!