Chapter 37.- Time to wake up, baby.

Previously  
 

Han var så otroligt vacker. Om någon skulle fråga mig om jag kunde säga en grej med honom som jag tyckte om extra mycket, skulle jag aldrig kunna välja ut bara en sak. Jag skulle säga allt. För det fanns inget som var bättre än det andra med honom, allt var lika vackert och speciellt. Och alla resultaten var skyhöga. Det fanns nog inte ens en gräns. Fanns det något som hette universumhögt? Om det fanns räckte det ändå inte. Vi hade inte känt varandra så länge, men den tiden vi känt varandra var en av de bästa tiderna i mitt liv. Han betydde så mycket för mig.

Jag smekte fingertopparna ner över hans kindben, över kinden, över käkbenet, ner till halsen, nyckelbenet, hans styva bröstvårtor.

’Jag älskar dig.’ tänkte jag.

Men jag sa det inte.

”Jag tycker om dig väldigt mycket.” viskade jag tyst, så att bara han hörde. Låten till eftertexterna på filmen vi kollat på spelades tyst i bakrunden.

”Jag tycker om dig minst lika mycket.” Jag lutade mig fram och placerade en mjuk kyss på hans läppar. 

 

 

Jennas perspektiv:

”Och han överdrev.”

Jag hade berättat hela scenariot med min pappa och Justin för Charlie, som suttit tyst och lyssnat hela tiden. Jag avslutade med att konstatera att han överdrev; big time. Jag är snart nitton år, vad förväntar han sig av mig? Att jag ska bli nunna? Nej tack. Han levde fortfarande kvar i 2009, då jag var sexton och han fortfarande kunde bestämma över mig. Jag hade gått på ett antal dejter sedan dess, men det hade aldrig blivit något. Tills nu.

”Sa du att han frågade ut honom?” frågade Charlie med rynkade ögonbryn. Jag nickade.

”Ja, hon frågade Justin massa privata frågor, som vart hans föräldrar jobbar.”

”Jag har aldrig hört talas om Justins föräldrar, var bor de någonstans?”

”Kanada. Justin vägrar prata om dem. Tror han håller något om dem hemligt. Men han öppnar väll sig, tids nog.” Charlie nickade.

”Han vill nog inte bli pressad på information om sin familj, om han håller det för sig själv.” Jag bytte ämne;

”Vi berättade aldrig sanningen för honom, att Justin bor hemma hos mig. Vi sa att han bodde i en lägenhet nära dig.” Jag skrattade till, Charlie hängde på. ”Så att du vet vad du ska spela med, om min pappa ringer dig och frågar.”

”Lägenheten bredvid min är faktiskt ledig, han får gärna köpa den om han vill. Jag skulle inte ha något emot att ha hans sexiga ass mittemot.” Hon flörtade med ögonbrynen och blinkade flörtigt med ena ögat mot mig. Jag rynkade pannan mot henne och smällde till henne skrattandes på armen. Charlie skrattade också.

”Charlie!” skrattade jag.

”Det är ju sant! Har du ens kollat, din nunna?” Jag skrattade till och skakade diskret på huvudet.

”Herre gud! Lova mig att göra det, och ta på den. För mig med, jag skulle gärna vilja ha hans ass för mi--.”

”Charlie, seriöst!” skrek jag och skrattade till.

”Vad gör ni här inne egentligen? Jag hör bara massa skratt.” Justin kom gåendes in i rummet med ett roande leende. Jag hoppades verkligen inte han hade stått utanför och hört vår tidigare konversation. Man visste aldrig med Justin, även fast han sa att han bara hört våra skratt.

”Vi pratar om ditt a--.” Jag slog handen framför Charlies mun för att tysta henne, hon skrockade tyst mot min handflata. Hennes hår föll ner i ögonen på henne.

”Vi pratade om… Damon Salv--, ehm, Ian  Somerhalder.” bortförklarade jag mig snabbt, även fast bortförklaringen sög fett. Justin rynkade på pannan.

”Okej.” sa han osäkert och skrattade till. Det var först då jag la märke till hans klädsel. Han hade exakt samma klädsel som första gången vi träffades, när jag sa till honom att vi skulle stänga. Han hade de gula kalsongerna och de blåa träningsbyxorna på sig. Tröjan hade han över nacken och svetten rann nedför hans tonade mage. Jag log stort upp mot honom och kollade sedan ner på hans klädsel igen samtidigt som jag drog bort handen från Charlies mun.

”Du har samma kläder på dig som när vi träffades första gången.” sa jag lågt med ett leende och kravlade mig ur soffan för att gå mot honom. När jag kom fram la jag händerna om hans nacke, över t-shirten och fnittrade till. Han log stort och nickade, kollade ner på mig.

”Kommer du ihåg det?”

”Jag har superminne, baby.” skrattade jag och bet tag i min läpp, ställde mig sedan på tå och pressade mina läppar mjukt mot hans. Innan mina läppar ens hunnit röra hans hörde jag Charlie göra kväljningsljud bakom oss.

”Dela saliv någon annanstans, tack!” ropade hon bakom oss. Jag lämnade en lätt kyss på Justins leende läppar innan jag kollade bak och räckte ut tungan åt Charlie, som bara räckte tungan tillbaka.

”Ni är ganska omogna, ni vet det va?” Både jag och Charlie skrattade åt Justins kommentar.

”Vi tycker om dig också.” sa Charlie sarkastiskt.

Jag lutade mig mot honom och viskade mot hans läppar:

”Jag extra mycket.” Han smekte handen från min rygg till mina höfter och strök de försiktigt. Jag började leka med de korta hårstråna i hans nacke och ställde mig ännu en gång på tå för att kyssa hans fuktiga läppar.

”Usch. I’m outta here.” skrattade Charlie och reste sig upp för att gå förbi oss och ut ur personalrummet, hon puttade till oss lite löst på vägen ut.

”Kom ihåg att jag inte vill ha någon använd kondom i soffan! Inte ens en oanvänd!” Både jag och Justin skrattade till åt hennes kommentar. Vi båda visste att det inte skulle finnas någon oanvänd, eller använd, kondom i personalrummet när vi gick.

”Har du tränat klart?” frågade jag undrande när Charlie försvunnit. Jag blev medveten om den starka svettdoften som fyllde mina näsborrar och rynkade på näsan.

”Du stinker Justin!” Han skrattade bara.

”Klart jag gör, babe. Jag har ju tränat.” skrattade han.

”Har du tränat klart?”

”Nej, jag tänkte gå ut och röka. Följer du med mig?” Jag rynkade pannan men nickade. Jag hade inte sett honom röka på ett bra tag och hoppades på att han hade slutat, men tydligen inte.

”Visst.” Justin kysste min panna och tog tag i min hand för att dra mig ut från personalrummet. Det var inte förens då jag märkte att han höll ett cigarettpaket i handen. Men ingen tändare. Jag klämde hans varma hand mjukt samtidigt som vi gick ut ur gymmet. Justin höll uppe dörren för mig och tog ett fast tag om min midja när vi var ute i den tryckande värmen. Värmen var nästan kvävande. Jag avundades Justins bara överkropp och korta shorts.

Ljudet här ute var högt, bilarnas tutande och brummande hördes i hela staden. När man andades, andades man ständigt in illaluktande avgaser. Men det var okej, man vande sig vid den orena luften.  Jag vände mig om i Justins omfamning och kollade upp på hans ansikte.

”Jag tycker du borde sluta röka.” sa jag mitt ut i intet. Han rynkade pannan.

”Varför?”

”Det förstör dina lungor.”

”De är oförstörliga baby.” Jag kollade seriöst på honom.

”Snälla, för min skull?”

”Jag tänker inte sluta röka.” sa han bara. Släppte min midja och öppnade cigarettpaketet som han höll i sin hand. Inuti fanns några cigaretter, och en tändare. Han tog upp en cigarett och en tändare, satte cigaretten mot läpparna och tände den sedan. Han drog in röken i sina lungor när cigaretten var tänd och andades sedan åt sidan, så att jag inte skulle få den på mig. Jag kände den starka doften av nikotin lika intensivt som jag hade känt doften av hans svett innan.

Jag flyttade mig närmre honom, la armarna om midja och lutade huvudet mot has bröstkorg. Han la armarna om mig tillbaka. Jag var så glad att jag hade honom. Hans bröst var en aning svettigt och klibbigt, men jag märkte det knappt. Jag hörde hans hjärtslag. De dunkade rytmiskt mot min kind.

Utan att tänka lät jag mina händer glida ner över hans en aning våta rygg. De gled över hans gula kalsonger som jag kände under mina fingertoppar och stannade på hans rumpa. Charlie hade rätt, det var inget misstag att ta på den. Den var rund, lite som ett jordklot, under mina fingrar. Jag drog en djup nöjd suck och borrade in huvudet mot Justins bröstkorg, mot hans vackert dunkande hjärta. Så levande.

”Vad, ehm, gör du?”

”Tar på din rumpa.”

”Ja, det känner jag. Men varför?”

”Varför inte?”

Han skrattade till och slängde den färdigrökta cigaretten på marken för att sedan trampa ner den i asfalten.

”Okej…” skrattade han och la sina armar om min nacke för att krama mig hårt. Jag fortsatte lyssna på hans dunkande hjärta.

Dunk, dunk. Dunk, dunk. Lugnt. Stilla.

 

 ~

 

Perfect evening
 

Två veckor senare.

Jag hörde nästan Justins hjärtslag genom madrassen. Jag låg med ansiktet mot Justins rygg, örat mot madrassen och armen om hans överkropp. Jag skulle väcka honom, en bra film skulle strax börja på tv:n och jag ville se den tillsammans med honom. Jag hade tänkt väcka honom för en bra stund sedan, men han hade sett så otroligt söt ut att jag inte viljat. Så jag väntade en stund, bara låg mot hans varma rygg och vilade. Efter ännu några minuter tog jag stod med handen som inte var runt Justins midja och hävde mig upp till sittande ställning bakom honom. Mitt hår hängde över Justins bara överarm när jag lutade mig fram över hans överkropp och han rynkade pannan i sömnen. Armarna låg bredvid hans ansikte, böjda. Han var så vacker. Jag la handen på hans överarm och smekte den mjukt med tummen.

”Dags att gå upp, baby.” sa jag tyst, lutade mig ner och kysste hans arm mjukt.

Han gjorde inte ett ljud.

”Babyy.” viskade jag utdraget. Han suckade tyst mot mig.

”Mm?” Jag skrattade tyst åt hans morgontrötta röst.

”En film börjar på tv nu. Jag tänkte vi kunde se på den.”

”Hur mycket är klockan?”

”7:29 em.” sa jag och tog tag i hans hand.

”Kan vi inte sova direkt istället? Varför gå upp, och sedan sova igen?”

”Snälla?” Han suckade djupt, drog ett djupt andetag och kämpade sig sedan upp i sittande ställning. Han kliade sig i ögonen och kollade sedan med sömntrötta ögon upp på mig.

”Att jag gör ens detta.” suckade han och reste sig upp ur sängen. Han hade endast boxershorts på sig. Ett par svarta som hängde långt ner på hans höfter.

 ”Kommer du eller, slöfock?” sa han när han var vid dörröppningen. Han vände sig om mot mig. Hans gyllene, ganska långa hår föll ner i hans ögon när han vände sig så hastigt. Ögonen var trötta. Han var vackrare än någonsin. Jag nickade, log och reste mig upp för att springa fram till honom. Jag hoppade upp på hans rygg utan förvarning och höll krampaktigt fast benen om hans midja, samtidigt som jag slog armarna om hans nacke.

”Hoppla pollen!” skrattade jag och låtsades sparka lite med benen.

”Herregud”, suckade Justin trött, ”Jag lever med ett barn.” Men han log varmt mot mig.

Justin släppte ner mig i soffan och jag befall honom att hämta lite Zup som jag visst jag hade i kylen. Han suckade, men gjorde som jag sa. Jag satte på tv:n och ställde in på rätt kanal, filmen skulle börja om 10 minuter. Efter några minuter var Justin tillbaka med den stora petflaskan. Han satte ner den på bordet samtidigt som han satte sig ner bredvid mig och slängde upp fötterna på bordet, bredvid flaskan. Jag la snabbt mina ben över hans och suckade belåtet.

”Justin, skicka mig flaskan.” sa jag och pekade menande på läsken. Han lutade sig fram och grep tag i den för att sedan ge den till mig. Jag öppnade korken och klunkade direkt från flaskan, Justin hade ju inte tagit med glas ut från köket. När jag var klar gav jag den till Justin, som också tog några klunkar innan han ställde tillbaka den på bordet. Jag lutade mig då mot hans sida och han la armen om mig. Jag tog tag i hans hand och kysste den mjukt. Jag gosade sedan in mig i hans nacke och suckade nöjt, samtidigt som filmen ”Step brothers” började spelas på tv:n.

När filmen var slut låg vi på varandra i soffan, jag låg över Justin med huvudet på hans bröst med blicken mot tv:n. Jag hade ingen aning om hur det hade hänt, helt plötsligt hade vi bara varit ihop slingrade som spagetti. Justin skrattade när han upptäckte hur vi låg och skyllde allt på mig, medan jag skyllde allt på honom, vi var barnsliga. Han hade handen på min rumpa, medan jag låg gränsle över hans midja med mitt ena ben emellan hans, underifrån. Mitt andra ben hängde nerför soffkanten. Min ena arm låg under hans nacke medan min andra arm, precis som mitt ben, låg ner från soffkanten. Jag kravlade mig ur hans rumpgrepp och satte mig ner på hans midja. Han kollade upp på mig medan jag satte upp håret i en hög tofs, så att det inte skulle vara i vägen så mycket.

”Vad är det?”

”Får jag inte kolla in min egen flickvän?” Jag skrattade till.

”Jo, klart du får.” Han höjde handen och smekte mig över kinden mjukt, sedan drog han ner mitt huvud mot sitt och kysste mig mjukt på läpparna.


(Fixar de andra kollage imorgon eller något....)

Observera att jag spolar två veckor på de andra partet av kapitlet C:

 

Jag vill tacka Emily (som du heter om jag inte är helt ute och cyklar. Sådanna fall får du säga till, heh.) som äger bloggen http://lmssy.blogg.se/ för att hon hjälpt mig att fixa bilderna så snyggt! TACK, TACK, TACK! Gå in på hennes blogg och börja läs på henne novell, Forbidden love, nu! Älskar förbjuden kärlek... :D 

 

Vad tyckte ni om kapitlet? Funderingar? I kapitel 40 börjar DRAMAT. ;D Är ni taggade? 

 

Kommentera. 

 

Vilken är er favoritlåt med Justin? 

Mitt svar: Hmm, måste nog säga... As Long As You Love Me, Backpack och... Roller coaster! :) 

Era? :3 

 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Ebba

Bra!:)

2014-01-07 @ 22:19:14
Postat av: Anonym

Såå bra

2014-01-07 @ 22:42:15
Postat av: Anonym

ÅHHHH vad sött!! Men kan dom inte gå ut på "date" eller till stranden eller något, känns som att dom är på jobbet eller i lägenheten varje kapitel:/ Bäst anyway!!:)

2014-01-07 @ 22:42:28
Postat av: Thea

Tycker du seriöst måste hitta på mer i novellen, det börjar bli jätte tråkigt .. Sorry.. Bra att i kapitel 40 borgar dramat, men tror du seriöst skulle börjat med dramat lite tidigare.. Man tröttnar rätt snabbt på kapitel som det inte händer så mycket i :/ <3

2014-01-07 @ 23:09:24
Postat av: Evelina

Super bra kapitel! Älskar din novell!
En fråga; Var hittar du dina bilder till kapitlen?

2014-01-07 @ 23:09:52
Postat av: Jessica

Asså omg fyfan vilket bra kapitel asså åh jag vill vara henne, får fjärilar i magen!!!! Asså åh shit!! Bäst e du!

2014-01-07 @ 23:19:31
Postat av: Aya

Sååååå perfekt👌
Svar: Memphis, backpack,as long as u love me och believe :)

2014-01-07 @ 23:21:27
Postat av: Anonym

Down to earth :) Har många men den är en av favoriterna

2014-01-07 @ 23:35:55
Postat av: Thilda

Amazing kapitel!! :) såna sötisar dom är mot varandra hihi.. Längtaarr till nästa kapitel. <3

2014-01-08 @ 01:19:09
Postat av: Ylva

JA JA JA!! As taggad! DRAMA HAHAH älskar drama hehe😍😜

1: Lolly👏 och roller coaster😍

2014-01-08 @ 01:26:22
Postat av: Thilda

Oj såg inte din fråga där i slutet, men min/mina då jag inte bara kan välja en favorit för alla hans låta är så himla bra på olika sätt, men några av mina Favisar från journals är nog backpack,Memphis, ATM, all bad, heartbreaker, rollercoaster. Sen har jag såklart många favorit låtar från hans tidigare album. Också :)

2014-01-08 @ 01:27:12
Postat av: Emelie

åhh jätte bra ! :)

2014-01-08 @ 01:54:44
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra kapitel! :)
Mina favoritlåt med Justin..gud, Believe och Be alright blir aldrig gamla, samt bad day och change me är stora favoriter! :)

2014-01-08 @ 11:45:49
Postat av: Agnes

Åh du skriver så bra!
Min favoritlåt med Justin är nog Backpack, Right Here och All Around the World! :)

2014-01-08 @ 17:17:35
URL: http://justinbdrew.blogg.se
Postat av: amanda

Grymt bra kapitel älska det men jag vill att det ska hända litte mer mellan dom

2014-01-08 @ 17:34:36
Postat av: emilia

Nu tycker jag du får ta och ge dig. Dina kapitel är föööör bra

2014-01-08 @ 19:46:59
Postat av: Fanny

Det är jätte svårt att välja men dom låtarna som får mig på bättre humör är: U smile I smile, down to earth, be alright och believe. Yey. Drama is coming :D

2014-01-09 @ 14:08:26
Postat av: Vicky

OH MY GOOSH VA BRAA!! Älskar deras gullande😂❤️❤️ GUD jag vet inte vilken som är min/mina favorit låtar☺️☺️

2014-01-09 @ 15:37:57
Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)
Sv: Backpack, ALAYLM, BAAB. (HAHA förkortningar på dom två sista Xd)

2014-01-09 @ 16:22:11
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: Celebnovell

Btw... okej detta är awkward då vi gjort det förut men det var väldigt länge sen om jag inte minns fel.. anyway jag undrar om du har lust med ett länkbyte? :)
Ugh... känner mig jättedesperat nu när vi gjort det förut hahah så det är helt okej att säga nej - jag kommer inte ta illa upp.

Svar: Klart vi kan göra ett länkbyte! Kommer tyvärr inte ha tillgång att göra det förrens imorgon :( :)
Och om jag inte kommer ihåg får du gärna påminna, om du tänker på det då c:
Kram!
f,lsd,adasdas

2014-01-09 @ 16:39:45
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: Celebnovell

Antar att det är idag du har tillgång till dator igen då. :P Men är det okej om jag gör i samma inlägg som kapitel 3 som kommer upp idag? :)
BTW har du någon mail, kik som jag kan kontakta dig på? :)

Svar: Japp :3 men inte ännu tyvärr, haft att göra hela dagen :/
Javisst!
Ja, Jag har kik! Heter zallysmatte där! :)
f,lsd,adasdas

2014-01-10 @ 18:03:19
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: :)

Åh jag vill ha mer ;() Hur kan ingen, seriöst ingen kommenterat ;O Kommenterar nu då jag inte orkat innan på natten xD
=3

2014-01-10 @ 23:36:40
Postat av: : )

kommenterade innan, ahah du hade inte lagt upp alla kommentarerna helt enkelt. Tänkte väll xD Hur kan folk skriva att det nästan inte händer någonting O.o jag älskar novellen upp till 10000000000000+ Anyway, min åsikt ( :

2014-01-11 @ 18:12:49
Postat av: wow

åhhhhhhhhhh så bra länhtar redan <3

2014-01-11 @ 20:35:15
Postat av: FELICIA-

Perfff♡

2014-01-12 @ 00:14:48
URL: http://feliicialinnea.blogg.se/
Postat av: Lmssy

Så Bra!!
Jepp du stavade rätt ;)
De var kul att hjälpa dig! :)

2014-01-12 @ 11:07:50
URL: http://lmssy.blogg.se
Postat av: Tilde

Perfect!!:)<3 mysigt:33

2014-01-12 @ 14:32:40
Postat av: ellinor

omg taggad inföööööör kapitel 40 nuu!!!

2014-01-16 @ 21:08:21
Postat av: V

Bra som vanligt!

2014-01-17 @ 21:58:23
URL: http://nevereverland.blo.gg/
Postat av: Anonym

När kommer nästa?😍
Jag längtar värkligrn😝

2014-01-17 @ 23:27:25
Postat av: emilia

Snälla lägg upp mer nu? Du är bäst

2014-01-20 @ 00:31:41
Postat av: emilia

Snälla lägg upp mer nu? Du är bäst

2014-01-20 @ 00:44:45
Postat av: Ina

Hej!!! Ja älskar din novell<3 även ja inte kommenterar, så läser jag varje kapitel!!!! Hoppas följande kapitel kmr ut snart:)!!

2014-01-21 @ 17:44:45
URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se
Postat av: Emma

Kommer nästa kapitel snart?<3

2014-01-22 @ 18:55:25
Postat av: Lisa

När kommer nästa kapitel upp? :)

2014-01-24 @ 17:56:51
URL: http://Lisaasoderblom.forme.se
Postat av: Hedvig

Jättebra:)

2014-01-24 @ 19:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!