Bad news - Chapter 6

____________________________________________________________
Bad news - Chapter 6
-----------------------------------------------------------
Previously:
- Ni ska till en resturang ikväll, bara så att ni vet, sa han och gick ut igen. Justins och Taylors blickar vändes mot mig. Jag log lite.
- Godmorgon, sa Tay retligt, jag räckte trött tungan åt henne innan jag la mig ner igen.
--
bild
--
Taylors perspektiv:
Sapp la sig ner igen och somnade strax därefter. Justin återgick till att stirra på henne, och jag till att arbete.
- Bieber, du får nog lägga ner med det där nu, annars kommer du inte få något gjort! sa jag efter ca 5 minuter. Justin ryckte till och kollade chockat mot mig.
- Va?
- Sluta stirra på henne, när hon vaknar kommer hon va helt ställd! sa jag och log. Han skrattade och skakade på huvudet.
- Ne, det kommer hon inte, sa han och åter gick till att kolla på henne.
- JB! sa jag skarpt. Han kollade mot mig och himlade med ögonen. Men han gjorde som jag sa åt honom, började jobba.
SAPP PERSP:
- Vakna, viskade någon i mitt öra. Jag drog snabbt upp handen, av ren reflektion.
- Aj, jag vaknade snabbt upp och möttes av ett par hasselnöts bruna ögon, Justins. Jag smällde direkt, jag älskade de där ögonen.
- Oj, förlåt, viskade jag sakta och log. Han stoglutad över mig med handen på min överarm.
- Det gör inget, han skrattade och drog åt sig armen, som om jag brändes. Jag log åt tanken.
- Men endå, sa jag och log. Han skrattade och räckte mig sin arm. Jag tog tag i den och han hjälpte mig upp. Jag var nära på att flyga in i hans famn när han drog upp mig. Jag var ca 2 centimeter från honom. Pinsamt. Alla skulle visst gå, Justin släppte fram mig och jag gick snabbt förbi honom. Jag började gå mot dörren, Justin gick strax bakom mig.
- Vad heter du i efternamn? jag kollade lite snabbt bak och kollade in i hans ögon.
- Bieber, sa han och jag tvärstannade. Bieber, den Bieber. JAg vände mig om och kollade förskräkt på honom.
- Bieber som i Justin BIEBER? frågade jag och förlångde Bieber. Han nickade allvarligt.
- Kommer ni? frågade Taylor, för andra gången, på en dag.
- Jaja, sa jag och vände mig om och gick efter henne. Justin gick bakom mig, igen.
- Det är inget fel va? frågade han osäkert. Jag skakade på huvudet och skrattade nervöst.
- Nejdå, jag blev bara chockad, sa jag och kollade bak mot honom. Han log och nickade.
- Bra, vi gick vidare till Taylor och sedan ut i bilen. Det var massor av folk utanför studion vid detta laget. Massor av Bieber eller Swift fans, för att vara ärlig flest Bieber. Eller belieber, som det stog på alla skyltar. Det fanns paparazzis också, massor, och de frågade massor av frågor.
- Vem är denna tjej?
- Vem är det?
- Din tjej Justin?!
- Justin!
- Taylor, är du och Justin ihop? frågade de. Jag höll för ansiktet så mycket jag kunde. Men de hann endå ta ett antal bilder på mig innan jag reagerade. Jag höll andan denna gången med, men Taylor märkte det inte när vi satte oss i bilen, när jag då andades igen. Jag satte mig i mitten, med Justin på höger sidan och Taylor på vänster. Jag blev nästan ihop klämd mellan deras kroppar.Bilen var stor, men endå trång i mittensätet där bak. Jag var fortfarande chockad över att jag träffat Justin, och arg på mig själv, för att jag inte ens kunde komma ihåg världens mest kända tonårings ansikte. Det var surt. Jag suckade och lutade mig bak i sätet. Jag drog bak några hårlockar bakom öronen och gäspade. Jag tittade diskret mot Justin, men kollade bort när jag upptäkte att han kollade på mig. Jag hade hört mycket om honom, hans utseende, hans låtar, hans perfektion. Jag hade inte fattat vad de pratat om, förens nu. Nu förstog jag allt! Han såg ju ut som en grekisk gud, eller något i den stilen.
Precis när vi skulle kliva ur bilen fick Taylor ett viktigt telefon samtal och lämnade oss med några enkla ord. Det var alltså bara jag och Justin som stog utanför hotellet, med Kenny. Jason hade följt efter Taylor. Justin kollade på mig och frågade.
- Vad heter du i efternamn då?
- Pierce, sa jag och han nickade. Jag kom ihåg att jag inte sagt hela mitt förnamn och sa.
- Hela mitt förnamn är Sapphire, men det är så långt, så alla kallar mig Sapp, sa jag och log smått.
- Fint, jag kallar dig Sapp, sa han och drog handen genom håret. Vi blev avbrutna av Taylor som kom tillbaka till oss, hon knackade mig på axeln och jag vände mig om. Hon blundade, men jag kunde se svarta streck på kinderna, hon hade gråtit.
- Vad har hänt Tay? frågade jag och omfamnade henne. Hon hulkade sig lite och sa.
- Hon är död.
- Vem? frågade hon.
- Min gammelmormor, sa hon och jag drog handenstöttande nerför håret.
- Aw, stackare, ska du åka hem? frågade jag och hon nickade.
- Aa, begravningen är på måndag, sa hon och jag tryckte henne hårdare mot mig. Även fast hon var längre än mig kunde jag krama om henne som vanligt. Jag tröstade henne en stund. Alla andra, som bestod av Justin, Kenny och Jason stod bara och såg på. När hon orkade prata kollade hon upp på mig med rödgråtna ögon. Hon lutade sig fram och viskade tyst i mitt öra.
- Jason följer med mig till Pennsylvania, du stannar här men Kenny och Justin, jag kommer snart tillbaka, okej? frågade hon och jag skakade på huvudet.
- Varför ska jag inte följa med?
- Du bor där, det ska va en semester för dig! sa hon och kollade mig djupt in i ögonen. Jag nickade.
- Du och Justin kan hitta på saker på dagarna, jag kommer snart tillbaka, på onsdag kväll eller något, sa hon och kramade om mig igen. Jag började nästan också gråta, jag hatade när folk dog. Det var så sorgligt. En liten ensam tår rann ner för min kind, och trillade ner i Taylors blonda ängla hår. Taylor grät nu igen. Jag fortsatte stötta henne och höll om henne hårt.
- Taylor, du måste nog gå in och packa nu, sa Jason starkt. Jag kollade upp mot honom, ilsket. Hade han inget hjärta eller?
- Aa, det måste jag nog, sa Tay ledsamt och släppte taget om mig. Hon släppte mig och släpade sig långsamt in mot recepitionen.
________________________________________
____________________________________________________________
Bad news - Chapter 6
-----------------------------------------------------------
Previously:
- Ni ska till en resturang ikväll, bara så att ni vet, sa han och gick ut igen. Justins och Taylors blickar vändes mot mig. Jag log lite.
- Godmorgon, sa Tay retligt, jag räckte trött tungan åt henne innan jag la mig ner igen.
bild1,bild2,bild3,bild4,bild5
Sapp la sig ner igen och somnade strax därefter. Justin återgick till att stirra på henne, och jag till att arbete.
- Bieber, du får nog lägga ner med det där nu, annars kommer du inte få något gjort! sa jag efter ca 5 minuter. Justin ryckte till och kollade chockat mot mig.
- Va?
- Sluta stirra på henne, när hon vaknar kommer hon va helt ställd! sa jag och log. Han skrattade och skakade på huvudet.
- Ne, det kommer hon inte, sa han och åter gick till att kolla på henne.
- JB! sa jag skarpt. Han kollade mot mig och himlade med ögonen. Men han gjorde som jag sa åt honom, började jobba.
- Vakna, viskade någon i mitt öra. Jag drog snabbt upp handen, av ren reflektion.
- Aj, jag vaknade snabbt upp och möttes av ett par hasselnöts bruna ögon, Justins. Jag smällde direkt, jag älskade de där ögonen.
- Oj, förlåt, viskade jag sakta och log. Han stoglutad över mig med handen på min överarm.
- Det gör inget, han skrattade och drog åt sig armen, som om jag brändes. Jag log åt tanken.
- Men endå, sa jag och log. Han skrattade och räckte mig sin arm. Jag tog tag i den och han hjälpte mig upp. Jag var nära på att flyga in i hans famn när han drog upp mig. Jag var ca 2 centimeter från honom. Pinsamt. Alla skulle visst gå, Justin släppte fram mig och jag gick snabbt förbi honom. Jag började gå mot dörren, Justin gick strax bakom mig.
- Vad heter du i efternamn? jag kollade lite snabbt bak och kollade in i hans ögon.
- Bieber, sa han och jag tvärstannade. Bieber, den Bieber. JAg vände mig om och kollade förskräkt på honom.
- Bieber som i Justin BIEBER? frågade jag och förlångde Bieber. Han nickade allvarligt.
- Kommer ni? frågade Taylor, för andra gången, på en dag.
- Jaja, sa jag och vände mig om och gick efter henne. Justin gick bakom mig, igen.
- Det är inget fel va? frågade han osäkert. Jag skakade på huvudet och skrattade nervöst.
- Nejdå, jag blev bara chockad, sa jag och kollade bak mot honom. Han log och nickade.
- Bra, vi gick vidare till Taylor och sedan ut i bilen. Det var massor av folk utanför studion vid detta laget. Massor av Bieber eller Swift fans, för att vara ärlig flest Bieber. Eller belieber, som det stog på alla skyltar. Det fanns paparazzis också, massor, och de frågade massor av frågor.
- Vem är denna tjej?
- Vem är det?
- Din tjej Justin?!
- Justin!
- Taylor, är du och Justin ihop? frågade de. Jag höll för ansiktet så mycket jag kunde. Men de hann endå ta ett antal bilder på mig innan jag reagerade. Jag höll andan denna gången med, men Taylor märkte det inte när vi satte oss i bilen, när jag då andades igen. Jag satte mig i mitten, med Justin på höger sidan och Taylor på vänster. Jag blev nästan ihop klämd mellan deras kroppar.Bilen var stor, men endå trång i mittensätet där bak. Jag var fortfarande chockad över att jag träffat Justin, och arg på mig själv, för att jag inte ens kunde komma ihåg världens mest kända tonårings ansikte. Det var surt. Jag suckade och lutade mig bak i sätet. Jag drog bak några hårlockar bakom öronen och gäspade. Jag tittade diskret mot Justin, men kollade bort när jag upptäkte att han kollade på mig. Jag hade hört mycket om honom, hans utseende, hans låtar, hans perfektion. Jag hade inte fattat vad de pratat om, förens nu. Nu förstog jag allt! Han såg ju ut som en grekisk gud, eller något i den stilen.
Precis när vi skulle kliva ur bilen fick Taylor ett viktigt telefon samtal och lämnade oss med några enkla ord. Det var alltså bara jag och Justin som stog utanför hotellet, med Kenny. Jason hade följt efter Taylor. Justin kollade på mig och frågade.
- Vad heter du i efternamn då?
- Pierce, sa jag och han nickade. Jag kom ihåg att jag inte sagt hela mitt förnamn och sa.
- Hela mitt förnamn är Sapphire, men det är så långt, så alla kallar mig Sapp, sa jag och log smått.
- Fint, jag kallar dig Sapp, sa han och drog handen genom håret. Vi blev avbrutna av Taylor som kom tillbaka till oss, hon knackade mig på axeln och jag vände mig om. Hon blundade, men jag kunde se svarta streck på kinderna, hon hade gråtit.
- Vad har hänt Tay? frågade jag och omfamnade henne. Hon hulkade sig lite och sa.
- Hon är död.
- Vem? frågade hon.
- Min gammelmormor, sa hon och jag drog handenstöttande nerför håret.
- Aw, stackare, ska du åka hem? frågade jag och hon nickade.
- Aa, begravningen är på måndag, sa hon och jag tryckte henne hårdare mot mig. Även fast hon var längre än mig kunde jag krama om henne som vanligt. Jag tröstade henne en stund. Alla andra, som bestod av Justin, Kenny och Jason stod bara och såg på. När hon orkade prata kollade hon upp på mig med rödgråtna ögon. Hon lutade sig fram och viskade tyst i mitt öra.
- Jason följer med mig till Pennsylvania, du stannar här men Kenny och Justin, jag kommer snart tillbaka, okej? frågade hon och jag skakade på huvudet.
- Varför ska jag inte följa med?
- Du bor där, det ska va en semester för dig! sa hon och kollade mig djupt in i ögonen. Jag nickade.
- Du och Justin kan hitta på saker på dagarna, jag kommer snart tillbaka, på onsdag kväll eller något, sa hon och kramade om mig igen. Jag började nästan också gråta, jag hatade när folk dog. Det var så sorgligt. En liten ensam tår rann ner för min kind, och trillade ner i Taylors blonda ängla hår. Taylor grät nu igen. Jag fortsatte stötta henne och höll om henne hårt.
- Taylor, du måste nog gå in och packa nu, sa Jason starkt. Jag kollade upp mot honom, ilsket. Hade han inget hjärta eller?
- Aa, det måste jag nog, sa Tay ledsamt och släppte taget om mig. Hon släppte mig och släpade sig långsamt in mot recepitionen.
________________________________________
:D Hope you like it! :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer :D

2012-03-28 @ 22:11:07
Postat av: Olivia<3

meeeeeeeeeeeeeeeeeer :D :D :D :D :D :D :D :D

2012-03-29 @ 18:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!