White dress - Chapter 8

________________________________________
White dress - Chapter 8
-----------------------------------------
Previously:
Det pirrade i hela kroppen när han vinkade tillbaka med ett snett leende. Jag vände mig om och började gå mot Taylors rum. Det pirrade och fjärilarna flög glatt runt i magen. Vad hände?
- Love is in the air? Maybe, sa jag tyst för mig själv och låste upp dörren in till Taylors rum.
-
(bild)
-
Jag log åt mina tankar och stängde dörren försiktigt bakom mig. Jag gick in i hotell-lägenheten, äntligen kunde jag kollade runt ordentligt. Jag gick fram till kylen och öppnade kylskåpsdörren. Det fanns bara lite vatten inuti kylen, besviken drämde jag igen dörren. Jag kollade sedan i skafferiet, inget. Hade hon inget godis här eller? Jag gick fram till diskbänken och märkte en liten gul post-it lapp. Jag tog försiktigt upp den och tittade vad det stog. Inte förens jag läst lappen hittade jag pengarna. Det var runt 100 kronor. Jag tog upp den och läste om lappen.
* Detta kan du ta till godis och chips, tjata på Justin lite så kan ni gå till en godis affär ;) * Jag skrattade lite och la sedan ner lappen. Jag gick iväg och hämtade min plånbok så att jag kunde stoppa ner lappen där. När jag gjort det kände jag hur himla svettig jag var. Jag luktade säkert skit! Stackars Justin som kramat mig.
- Ska jag ta en dusch? frågade jag mig själv och nickade sedan.
- Det ska jag. Jag gick raka vägen mot badrummet. Jag öppnade snabbt dörren och gick in. Jag drog av mig mina svettiga kläder och tog ut en handduk från skåpet. Jag la den på handfatet och steg sedan in i den för lyxiga duschen. Det var skönt att duscha, skönt att känna de befriande vattnet rinna ner för kroppen. Jag steg ur duschen efter en lång dusch. Jag virade handduken om kroppen och gick sedan ut i lägenheten. Jag drog fram min resväska, som jag rullat under sängen och försökte leta efte något vettigt att ha på sig. Klänning? Jeans? Kjol? Jag hade ingen aning. Jag drog upp min mobil och satte på en av mina favorit låtar som lite stämmingsmusik. Jag började sjunga med i låten när den började spelas.
- Blue jeans, White shirt, Walked into the room you know you made my eyes burn! sjöng jag högt. Det lät säkert falskt, jag brydde mig inte. Jag drog fram en vit klänning och hängde den framför mig. Perfekt! Jag drog fram underkläder och satte på mig de snabbt, sedan satte jag på mig klänningen. Jag log nöjt mot speglen och satte upp håret i en hög tofs. Jag gick sedan fram till speglen och sminkade mig lite lätt. Det fick bli lite foundation och maskara. Jag släppte ner håret igen och fixade til de lite. Jag kollade sedan på klockan. Halv 6. Skulle vi samlas där ute 6? Jag gissade på det. Precis när jag tänkte det knackade det på dörren. Jag drog tag om borsten och skyndade mig igenom lägenheten. Jag öppnade dörren.
- Hej, sa jag och log. Justin log och svarade.
- Hej, han kollade djupt in i mina ögon och kollade sedan ner på min klädsel.
- Oj, herre gud! Juste! Kom in, jag är alldeles strax klar! sa jag och öppnade dörren så att han kunde komma in. Han skrattade och tog ett steg in i lägenheten. Jag sprang tillbaka till speglen ochj borstade snabbt igenom det små-lockiga håret. När det var klart gick jag fram till resväskan och drog fram tygskorna jag haft på mig på skolavslutningen. Jag drog på mig de och tog mobilen i vänster handen. Jag gick tillbaka till Justin som stod kvar vid dörren. Han kollade på varje steg jag tog. Följde mig med blicken. Jag drog tag om min jacka men blev stoppad av Justin.
- Den behöver du nog inte, det är ganska varmt ute, sa han och kollade mig djupt in i ögonen igen. Han hade tagit ett föriktigt tag om min handled och höll nu om den. Hela min kropp blev varm av hans beröring och en fnittring steg i halsen. Fjärilarna, för att göra det värre, flög runt i magen på mig. Justin släppte taget om mig, men höll fortfarande ögonkontakt.
- Ska vi gå? frågade han och jag nickade. Jag la mobilen på bordet i hallen och gick ut från lägenheten, men nycklarna, såklart. Justin gick bakom mig igen, det gav mig också stötar och förtjusande ilningar for genom kroppen.
JUSTINS PERSP:
- Är alla här? frågade Scooter. Jag nickade. Sapp också, och nästan alla andra. Jag kollade på Sapp. Hon såg beskymrad ut, undrar vad hon tänkte på. Säkert Taylor. Taylor hade berättat mycket och Sapphire, men inte att hon var så vacker. Jag blev helt knäsvag i hennes närhet. Ögonen, de bruna förtrollade ögonen. Jag älskade de. Scooter delade upp oss i bilarna. Han satte först Sapp i sin egna bil men ångrade sig i sista stund. Han satte Sapp istället i bilen jag skulle åka i. Kennys bil, mega bil.
_____________________________________
---
I USA räknar de ju med US-dollar, men har ingen aning om hur man räknar de xD Så de fick bli som kronor :D<3
________________________________________
White dress - Chapter 8
-----------------------------------------
Previously:
Det pirrade i hela kroppen när han vinkade tillbaka med ett snett leende. Jag vände mig om och började gå mot Taylors rum. Det pirrade och fjärilarna flög glatt runt i magen. Vad hände?
- Love is in the air? Maybe, sa jag tyst för mig själv och låste upp dörren in till Taylors rum.
bild1,bild2,bild3
Jag log åt mina tankar och stängde dörren försiktigt bakom mig. Jag gick in i hotell-lägenheten, äntligen kunde jag kollade runt ordentligt. Jag gick fram till kylen och öppnade kylskåpsdörren. Det fanns bara lite vatten inuti kylen, besviken drämde jag igen dörren. Jag kollade sedan i skafferiet, inget. Hade hon inget godis här eller? Jag gick fram till diskbänken och märkte en liten gul post-it lapp. Jag tog försiktigt upp den och tittade vad det stog. Inte förens jag läst lappen hittade jag pengarna. Det var runt 100 kronor. Jag tog upp den och läste om lappen.
* Detta kan du ta till godis och chips, tjata på Justin lite så kan ni gå till en godis affär ;) * Jag skrattade lite och la sedan ner lappen. Jag gick iväg och hämtade min plånbok så att jag kunde stoppa ner lappen där. När jag gjort det kände jag hur himla svettig jag var. Jag luktade säkert skit! Stackars Justin som kramat mig.
- Ska jag ta en dusch? frågade jag mig själv och nickade sedan.
- Det ska jag. Jag gick raka vägen mot badrummet. Jag öppnade snabbt dörren och gick in. Jag drog av mig mina svettiga kläder och tog ut en handduk från skåpet. Jag la den på handfatet och steg sedan in i den för lyxiga duschen. Det var skönt att duscha, skönt att känna de befriande vattnet rinna ner för kroppen. Jag steg ur duschen efter en lång dusch. Jag virade handduken om kroppen och gick sedan ut i lägenheten. Jag drog fram min resväska, som jag rullat under sängen och försökte leta efte något vettigt att ha på sig. Klänning? Jeans? Kjol? Jag hade ingen aning. Jag drog upp min mobil och satte på en av mina favorit låtar som lite stämmingsmusik. Jag började sjunga med i låten när den började spelas.
- Blue jeans, White shirt, Walked into the room you know you made my eyes burn! sjöng jag högt. Det lät säkert falskt, jag brydde mig inte. Jag drog fram en vit klänning och hängde den framför mig. Perfekt! Jag drog fram underkläder och satte på mig de snabbt, sedan satte jag på mig klänningen. Jag log nöjt mot speglen och satte upp håret i en hög tofs. Jag gick sedan fram till speglen och sminkade mig lite lätt. Det fick bli lite foundation och maskara. Jag släppte ner håret igen och fixade til de lite. Jag kollade sedan på klockan. Halv 6. Skulle vi samlas där ute 6? Jag gissade på det. Precis när jag tänkte det knackade det på dörren. Jag drog tag om borsten och skyndade mig igenom lägenheten. Jag öppnade dörren.
- Hej, sa jag och log. Justin log och svarade.
- Hej, han kollade djupt in i mina ögon och kollade sedan ner på min klädsel.
- Oj, herre gud! Juste! Kom in, jag är alldeles strax klar! sa jag och öppnade dörren så att han kunde komma in. Han skrattade och tog ett steg in i lägenheten. Jag sprang tillbaka till speglen ochj borstade snabbt igenom det små-lockiga håret. När det var klart gick jag fram till resväskan och drog fram tygskorna jag haft på mig på skolavslutningen. Jag drog på mig de och tog mobilen i vänster handen. Jag gick tillbaka till Justin som stod kvar vid dörren. Han kollade på varje steg jag tog. Följde mig med blicken. Jag drog tag om min jacka men blev stoppad av Justin.
- Den behöver du nog inte, det är ganska varmt ute, sa han och kollade mig djupt in i ögonen igen. Han hade tagit ett föriktigt tag om min handled och höll nu om den. Hela min kropp blev varm av hans beröring och en fnittring steg i halsen. Fjärilarna, för att göra det värre, flög runt i magen på mig. Justin släppte taget om mig, men höll fortfarande ögonkontakt.
- Ska vi gå? frågade han och jag nickade. Jag la mobilen på bordet i hallen och gick ut från lägenheten, men nycklarna, såklart. Justin gick bakom mig igen, det gav mig också stötar och förtjusande ilningar for genom kroppen.
- Är alla här? frågade Scooter. Jag nickade. Sapp också, och nästan alla andra. Jag kollade på Sapp. Hon såg beskymrad ut, undrar vad hon tänkte på. Säkert Taylor. Taylor hade berättat mycket och Sapphire, men inte att hon var så vacker. Jag blev helt knäsvag i hennes närhet. Ögonen, de bruna förtrollade ögonen. Jag älskade de. Scooter delade upp oss i bilarna. Han satte först Sapp i sin egna bil men ångrade sig i sista stund. Han satte Sapp istället i bilen jag skulle åka i. Kennys bil, mega bil.
_____________________________________
I USA räknar de ju med US-dollar, men har ingen aning om hur man räknar de xD Så de fick bli som kronor :D<3



Kommentarer
Postat av: Emelie

Skit bra :D

2012-04-01 @ 01:45:02
URL: http://3meliii3.devote.se
Postat av: Hanna

Mer! :D<3

2012-04-01 @ 20:57:11
URL: http://novelleromjustinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!