Chapter 22

JUSTINS PERSPEKTIV

Det kändes bra att ha henne så nära. Jag kunde känna hennes djupa andetag mot nacken och jag kunde gissa på att hon behövde ställa sig på tå för att nå helt; även fast jag lutade mig neråt. Jag kramade henne hårt, inte så att hon inte fick luft, det kändes bara som om jag behövde hålla fast vid henne. Så att hon inte flög iväg, eller försvann.
Helvete.
Jag var inte kär i henne, man kan inte bli kär i någon efter bara några dagar, det funkade inte så. Man kände inte personen, så ingen får tro att jag är kär i henne.
Det är jag inte, hon är en kompis. Inget annat. En kompis.
Selena var min kärlek, ingen annan.
Jag ville bara helt enkelt ha henne kvar i mitt liv, och jag hade känt henne i några dagar. Jag slöt ögonen hårt och tog ett djupt andetag, andades in hennes doft och drog in den i mina lungor.
Hon luktade väldigt gott, en mjuk och söt doft. Inte för mycket liksom, hon luktade typ vanilj blandat med olika sortes blommor. En mycket speciell och söt doft. Jag drog in den ännu en gång och undrade om hon drog in min doft.
Och när vi skulle släppa.
- Hon kommer fatta att du är den bästa för henne, såsmåning om, sa hon och tog ett djupt andetag.
Orden kanske var ett tecken på att hon ville att jag skulle släppa?
Jag tog ett djupt förberedande andetag.
Ett klickande ljud hördes och dörren till den lilla skrubben jag tryckt in oss i öppnades. Mercedes släppte mig direkt och började snabbt pilla med sitt hår. Jag släppte Mercedes lika snabbt som hon släppte mig och vi båda kollade på dörren, en städare hade kommit in och stod nu och kollade surt på oss. Hon hade mörkt hår och stora bruna ögon. Hennes hud var smått skrynklig och fingrarna var långa och smala. Hon hade vanliga städkläder på sig och kollade nu surt och irriterat på oss.
- Att ungdommar aldrig kan lära sig, sluta invadera våra städskrubbar, muttrade hon surt och jag ska något som skulle likna ursäkta och drog tag i Mercedes ena handled innan jag klämde mig förbi städaren med Mercedes i släptåg. Jag gick en bit bort i korridoren och vände mig sedan till Mercedes. Mercedes hade ett leende på läpparna när jag vände mig om mot henne och släppte hennes handled.
- Jag går nu, du måste ju byta om och sådant, sa hon med ett snett leende. Jag kollade rakt in i hennes ögon och jag ville bara krama henne ännu en gång.
- Ja.. sa jag osäkert, jag antar det. Jag log mitt vanliga leende och hon vände sig om för att gå iväg. Jag vände mig snabbt om för att gå tillbaka till scenen när jag kom på att jag hade fel kläder, det var ju bara klädbyte. Jag vände mig snabbt om för att springa iväg till omklädningsrummet och dra på mig mina kläder, snabbt som attan.
Rekord, gissar jag på. Jag hade någon slags glad känsla i kroppen, jag ville bara le och springa runt, så jag sprang snabbt till scenen, där jag mötte en inte så glad Scooter.
- Du skulle va här för fem minuter sedan, vad fan har du gjort?
- Jag var bara tvungen att fixa en grej, vilken låt ska jag framföra? frågade jag och han kollade irriterat på mig.
- Never let you go, ut med dig nu, vi har väntat på dig.


MERCEDES PERSPEKTIV

Alfredo hade sjutsat hem mig, eller han hade bett en av chafförerna att göra det, och de hade de. Jag hade mått dåligt, kände mig illamående och hade ont i huvudet, inget bra tecken.
Nu var jag bara nervös för vad som skulle hända när Justin och Fredo kom, skulle Justin vilja prata med mig igen? Jag visste inte ens vad vi pratade om, i princip Selena. Iallafall de senaste samtalet. De tidigare samtalen hade vi inte pratat om henne, då hade vi pratat om ingenting.

-

Jag hade hört när de kommit, Justin hade skrattat ute i korridoren och Alfredo hade skrattat med honom. Jag visste inte vad de pratat om, säkert något som hade med konserten att göra, eller fotboll, eller hockey.
Sedan hade de pratat om mig.
- Var är Mercedes? hade Justin frågat och Fredo hade svarat:
- Hon kände sig illamående, så en av chafförerna sjutsade hem henne innan.
- Okej, vi ses sen, hejdå. Hade Justin stressat svarat och gått in till sitt rum, Fredo hade ropat hejdå efter honom och sedan gått in till sitt rum.
Exakt 10 minuter efter samtalet knackade det på min dörr. Jag öppnade snabbt och möttes av ett typsikt Justin-leende.
- Mådde du illa? frågade han och jag nickade kort.
- Aa det gjorde jag, svarade jag enkelt. Han nickade och frågade sedan samtidigt som han kollade in över min axel; vilket inte var så svårt.
- Är det okej om jag kommer in?
- Sure, kom in du, svarade jag och han log stort. Jag släppte fram honom och han gick snabbt förbi mig, han kollade sig runt i lägenheten och nickade.
- Det ser precis likadant ut som i mitt hotell rum.
- Det är väll typ de som är meningen, skrattade jag och han nickade och skrattade till.
- Ja, tydligen.
En pinsam tystnad utbröt och jag kollade mig runt i rummet. Jag visste inte vad vi skulle göra, vad skulle man göra med en av världens största artister?
- Om du inte är för trött kanske vi kan fråga om Fredo vill komma över och kolla på film? frågade jag och han nickade entasuastiskt.
- Ja! Det kan vi. Han började gå mot dörren och gick med bara sockar ut i korridoren med mig i släptåg. De störde mig fortfarande väldigt mycket att han var så mycket längre än henne, men jag fick väll tåla det, man kunde inte vara längre än alla.
Men jag var längre än ingen.
Alfredo kom ut direkt och var på det där med film på mitt rum.
- Varför ska vi just va i mitt rum?
- För att Justin ska kunna snocka bland dina underkläder! skojade Alfredo och skrattade medans han kollade på Justin, Justin skakade på huvudet och skrattade torrt till.
- Aaa, sure, bevis på att det inte är jag som vill snoka runt bland andras underkläder, han kollade menandes på Fredo och korsade händerna på bröstet. Jag öppnade snabbt min dörr och lät de komma in. Fredo försvarade sig med något som liknade:
- Hon är min kusin, jag vill inte snoka runt bland hennes underkläder, daaaah? Han gjorde någon konstig wannabe-fjortis-min och korsade- precis som Justin, armarna framför bröstet.
- Okej, vi tar upp detta direkt, privata ställen; min resväska, mobil, badrumsskåpen och min säng. Fredo kollade med putade läppar och små pliriga ögon på mig.
- Vadfan har du gjort i sängen?
- Min säng är min säng, privat område, uppfattat? Jag gjorde en gest som betydde slut-på-diskutionen.
- Det är hotellets säng.
Jag suckade och slog ut med armarna. Samtidigt som jag kollade irriterat på Justin som sagt det.
- Seriöst Justin, du fattar vad jag menar! Jag drog av mig skorna precis när Justin var påväg att gå förbi mig; med skorna på.
- Och ta av er skorna, sa jag rakt och han suckade med ett leende och trampade av sig de dyra svarta skorna.
- Ja, mamma. Han skrattade och gick in i lägenheten.

-

- Jag sa privat område Biebs, Justin hade lagt sig i min säng, han låg där på de stora dubbla täcket och ett hånleende lekte på hans läppar.
- Det är fortfarande hotellets säng! Han log lurigt och jag slog mig själv i pannan med handflatan och kollade upp på honom med ett leende.
- Men just nu är den min, så kom upp därifrån.
- Jag badar inte Mercedes, och det hoppas jag du vet, han blinkade med ena ögat retligt och jag flinade stort och ironiskt, för att sedan kolla med irriterad blick på honom.
- Seriöst, hoppa ur min säng. Han flinade och reste sig upp.
- Klar skönare än min.
- Konstigt, de är ju HOTELLETS sängar, han flinade och skrattade till för att instämma.
- Det klart, du hade tur. Han gick sedan ut till Alfredo som höll på att hälla upp chips i en stor skål ute i det lilla mini köket.
- Jag hatar denna filmen, medgav jag och kollade mot tv:n där en tråkig kommedi spelades.
- Jag vet vad vi kan kolla på, fnissade Fredo medans han kollade på Justin med ett leende. Justin kollade under lugg på honom och skakade på huvudet.
- Seriöst, vad tänker du nu på? Alfredo skrattade till och kollade på mig.
- Visst har du lust att kolla på något som har mycket med Justin att göra? Jag skrattade till, kollade på Justin och nickade onskefullt.
- Ja, det har jag. Jag skrattade onskefullt till och drog handflatorna mot varann.
- Vi kollar på din film! utbrast Fredo entasuastiskt.
- Vi har den inte här, Justin kollade dött på oss, ville verkligen inte kolla på sin egna film.
- Vi skaffar den.
- Vi kan inte skaffa den till nu, Justin suckade och skakade på huvudet, men ett leende var påväg att tränga sig igenom den irriterade fasaden.
- Vi skaffar den till imorgon då! skrattade han och jag nickade.
- Ja, det gör vi! Vi har filmkväll imorgon med!
- Okej då, svarade Justin och slog ut med armarna. Om ni så gärna vill se på mig i nästan två timmar så, han blinkade med ena ögat mot oss och skrattade.

-

Emmas isblå ögon torterade mitt medvetande och gjorde det svårt för mig att somna till en början med. Jag hade börjat tänka på hennes ögon när jag gått och lagt mig i den otroligt sköna sängen. Den gigantiska sängen kanske påminde mig om sängen Moshe hade, den var nästan lika stor och nästan lika skön. Jag hade sovit där många gånger, i Moshes armar. Och jag hade alltid kännt mig trygg, trygg i hans starka armar. Det hade alltid känts som om han kunde besydda mig om det behövdes, finnas där om det var något som inte funkade längre, eller något inuti som gick sönder. De ända som var sönder nu var personen jag trodde skulle laga migs fel.
Jag vände mig om i sängen, jag hörde ljuden från stönade tonåringar och knep ihop ögonen hårt. De värkte i hjärtat och jag kämpade mot tårarna.
Jag la mig rakt på rygg och kunde se Moshes ryggtavla framför mig. Hur han kollade mot mig och sedan försökte försvara sig själv, sa att det inte betydde något, att Emma inte betydde något.
Jag visste inte ens vad han sagt, jag kanske bara fantiserade ihop dessa tankarna. Han kanske inte ens bett om ursäkt, han kanske tyckte det var cool lugnt.
Jag kom inte ihåg, och det torterade mig.


 

Kortare än vanligt, men det får bli så idag :( 

Vet ej om det kommer ngt imon, ska va med kompis och sedan plugga, så vi får helt enkelt se! 

Förlåt för bildlöst också, hinner inte fixa bilder! 

ÄLSKAR ER ALLTID! 

KOMMENTERA DUKTIGT NU! :D 

VAD HÄNDER NÄR DE KOLLAR PÅ NEVER SAY NEVER? KOMMER NI IHÅG VEM MERCEDES GILLADE NÄR HON VAR LITEN? VART HON BODDE OCH VEM HON LYSSNADE PÅ? ;)

 




Kommentarer
Postat av: Cindy

Åh lite mer kramar och sånt :D meeraaaa

2012-10-09 @ 07:17:21
Postat av: Ewweh

OOOOOOOOOOOOOMG, NU VILL JAG FÖFAN COMAAN, MEER TJEJEN!! :'OOO<3

2012-10-09 @ 07:24:19
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Wilma

Hon kommer säkert va med i filmen hihi!! Men meeeeeeeer NUUUUU!!!!!<333

2012-10-09 @ 08:49:18
URL: http://biebzzismine.blogg.se
Postat av: Anonym

jätte bra jag har ingen aning om vad som kommer hända.

2012-10-09 @ 11:44:16
Postat av: Caitlin

Skämtar du!? Du har blivit bättre längd på kapitlerna än förut, som den med Sapphire tex... *stavning på sapp*

2012-10-09 @ 15:11:20
Postat av: Alexandra

Super bra! :D Mera! :)

2012-10-10 @ 15:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!