Chapter 49. - Horseriding for the first time

Previously

- Släpp mig för helvete! Jag vände mig mot Moshe igen och han slog omkring sig som en fastbunden björn. Killen som höll fast mig släppte mig snabbt och sprang fram för att hjälpa den blonda bakom Moshe. Sam la snabbt sina händer om mig och drog sig snabbt mot mig. Hon kramade mig hårt och jag andades högt mot hennes bröst. Killarna höll fast Moshe, han var fortfarande bråkig, men hade gett upp en aning. Efter en stund lugnade han ner sig och stod med ögonen vinklade mot marken. Killarna höll fortfarande fast de, men ropade att vi kunde gå. Sam höll handen fast bakom min rygg när vi vände oss om och gick sakta in till festen igen. 
- Jag vill hem, viskade jag och hon drog mig tätare imot sig. 
- Du har ju inte ens haft roligt ännu! klagade hon och började dra med mig imellan allt folk. 
- Jag mår inte bra, gnällde jag och hon kollade bak på mig samtidigt som vi kom fram till ett drinkbord. Hon blandade en drink i en röd plastmugg och gav den sedan till mig.
- Drick detta så mår du bättre! Jag studerade vätskan en stund innan jag hällde i mig den. Den brännande vätskan rann snabbt ner i halsen.

MERCEDES PERSPEKTIV

1 juni 2012 - Fredag

Det var tre veckor sedan jag var på festen där Moshe var och de senaste tre veckorna hade jag gjort fyra saker: deppat, druckit, festat och saknat. Och jag kom knappt ihåg någonting från veckorna. Det var som ett suddigt lager minnen. Jag kom ihåg att jag varit i skolan, i stallet och pratat med Justin i telefon varje dag. Jag kan ha varit ganska borta när Justin och jag snackat. Babblat på om massa grejer eller något, men det var ingenting jag kom ihåg.
Nu var det fredag igen och jag skulle festa ikväll ikväll igen. Jag såg framimot det. Då behövde jag inte tänka på någonting annat. Jag saknade Justin så mycket som en person kunde sakna någon annan och det gick inte en timme utan att jag tänkte på honom. Han hår, hans ögon, hans läppar.
Jag slog bort tankarna och fortsatte mocka Solos box. Den var extra jobbig idag, han hade bajsat nästan överallt och han hade spridit ut höet också. Jag nynnade på en låt och förbannade mig själv över att jag glömt mobilen hemma, det var roligare att mocka med musik på. Även fast det inte var särkilt roligt att mocka alls. Jag vände mig hastigt om och räknade dagarna till Justin skulle komma, 36 dagar kvar - 1 juni till 7 juli. 36 dagar var en evighet. Jag suckade och började sjunga lite grann. Sjöng så högt och var så inne i mockandet att jag inte hörde bilen som rullade in på grusplanen och sedan de tysta stegen som ekade en aning mot stallets väggar. Jag hörde inte håller när personen skrattade till.
Jag vände mig hastigt om för att slänga hästbajs i skottkärran men grepen stannade i luften när jag fick se de pigga ögonen och markerade käkbenen.
- Kan jag hjälpa dig med något? Grepen föll mot marken när jag med ett lyckoskrik hoppade fram mot honom och slängde mig med armarna om hans hals. Han skrattade till och slöt armarna om min midja, jag drog in hans underbara doft och höll krampaktigt i honom.
- Justin... viskade jag och han skrattade, samtidigt som han nickade. Jag lossade greppet om honom och backade lite.
- Hur..?
- Jag tjatade så mycket om dig till Scooter att han tillslut lät mig ta lite ledigt! Han skrattade till och kollade kärleksfullt in i mina ögon. Han höjde handen för att smeka min kind, lutade sig sedan fram för att kyssa min panna. Han kollade rakt in i mina ögon och jag stirrade in i hans.
- Hur länge stannar du? viskade jag och han flinade.
- 4 dagar, det är ju inte två veckor, men det var allt Scoot var villig att ge, jag la armarna om hans nacke och kunde inte ta bort de gigantiska leendet från mina läppar.
- Det är perfekt! Jag kan ta ledigt på måndag och tisdag, så får vi ännu mer tid! Han skakade på huvudet med ett snett leende men såg ändå bestämd ut.
- Du tar inte ledigt, jag kan vänta hemma hos dig! Jag stelnade till.
- Ingen vet ju ens att vi är tillsammans ännu? Han skrattade till och skakade på huvudet.
- Nej, men det kommer de snart få reda på. Jag kollade ner på hans kläder. På överkroppen hade han t-shirt med svarta och vita lodräta ränder. Över t-shirten hade han en uppknäppt jeansshorta med uppkavlade ärmar, ett långt halsband med någon jesusliknande figur på hängde runt halsen. På benen hade han ett par svarta skinbyxor och på fötterna ett par vans med mönster. På båda handlederna hade han guldiga klockor och på den högra även ett guldigt armband. Jag ville inte ens veta vad allt det hade kostat.
Jag drog ett djupt andetag innan jag tog tag i hans händer och skrattade till, med blicken på hans outfit.
- Du kan skita ner de där kläderna va? Han rynkade pannan och kollade ner på sin outfit.
- Va... Varför?
- Vi är i ett stall Bieber, log jag och släppte hans händer för att lägga de om hans hals. Han såg fortfarande fundersam ut, jag log stort och sneglade ner på hans läppar.
- Du ska rida med mig.. Han spärrade upp ögonen.
- Ne-e.. Jag nickade och bet tag i läppen.
- Jo...
- Varför? sa han och stirrade på mig.
- För att jag ska rida ut, hade jag tänkt... Han kollade med stora ögon på mig igen och jag fingrade på håret i hans nacke.
- Jag vet inte om jag vågar Dess.. Jag suckade och lutade mig fram för att kyssa hans perfekta läppar.
- Snäälla? viskade jag och kollade bedjande på honom. Han slingrade armarna om min midja och drog mig närmre för att le stort mot mina läppar innan han viskade:
- Bara för att jag saknat dig so mycket. Jag log glatt och ställde mig på tå för att nå hans läppar. Han drog armarna hårdare om min midja och masserade mina läppar med sina. Jag höll ett hårt tag om hans hals och ville aldrig att den kärleksfulla kyssen skulle ta slut.


-


Vi stod ute på stallplanen med Solo. Han hade glatt luktat på Justin när vi gått och hälsat på honom och Justin hade försiktigt smekt honom över mulen. Solo stod nu med vänstersidan mot den lilla stubben vi brukade hoppa upp på. Jag höll hårt i honom.
- Jag hoppar upp först, och sedan du efter, okej? Justin hade försökt komma undan ridningen med argument som att hjälmen han lånat förstörde hans frisyr och att han hade för små byxor. Jag hade dock inte tagit imot något av de, och tvingat på hjälmen på hans huvud. Han hade gett sig efter en kyss.
Han såg en aning nervös ut, nickade och kollade upp på hästen.
- Han är ju så stor. Jag skrattade till men skakade på huvudet.
- Nej älskling, det går bra. Han drog upp byxorna och höll upp de. Jag fattade inte ens hur han kunde ha långbyxor i detta varma vädret, det var ca 25 grader. Och han hade långbyxor på sig. Jag hade tvingat av honom shortan och alla smyckena, så hans handleder var nu fria från smycken, och hans muskulösa armar visades tydligt. Tröjan jag trott var en t-shirt hade visats sig vara ett urringat linne och jag kunde knappt se på honom utan att svimma.
- Håller du honom? Frågade jag och räckte honom tyglarna. Han nickade och ställde sig bredvid mig och fattade tag i tyglarna. Jag flätade håret snabbt och lät de ligga slappt på ryggen innan jag smidigt hoppade upp på stubben för att häva mig över Solos rygg. Jag fattade tag i tyglarna och höll de som man skulle, en genom lill- och ringfingret och ut genom tummen och de andra fingrarna. Enkelt.
- När du kommit upp kan du bara lägga armarna om min midja, okej? Han nickade och släppte Solo, som genast började trampa på stället. Men Justin fegade inte ur utan hoppade upp på stubben för att slänga benet över Solos rumpa och sedan sätta sig på hästen. Han greppade ett fast tag om min midja och höll mig hårt mot sig. Jag skrattade till innan jag smackade på Solo och han började inom kort gå. Justin andades tungt bakom mig och höll om mig krampaktigt. Jag styrde mot den lilla stigen till skogen och släppte tyglarna med en hand för att lägga den på Justins.
- Hur går det?
- Det går bra.. Jag skrattade och smekte hans hand lite. Han greppade tag i den och smekte den mjukt.


 

Asså jag suger verkligen fett. Vet inte vad jag ska skriva här nere mer än att jag haft mycket i skolan och verkligen ska försöka! Men jag vet inte när alla prov och inlämningar kommer :( Aja, jag får försöka så gott jag kan! 

Kommer kanske korta kapitel nu när jag inte har så mycket tid, hade studiedag idag och det var därför jag kunde skriva klart kapitlet! 

Ett kort men ganska mysigt kapitel, eller vad tycker NI

 

FÖLJ ÄVEN MIN INSTAGRAM-SIDA! Där heter bloggen @mybieberlovestorys ! :D FÖLJ FÖLJ FÖLJ !! :'D 

KOMMENTERA, vad tyckte ni om kapitlet? :3 




Kommentarer
Postat av: Celebnovell

Trodde aldrig jag skulle bli avundsjuk på en häst xD
Vill/kan du göra ett länkbyte med mig? :)

Svar: Visst! :) Kommenterar på din blogg när jag gjort det! :3
f,lsd,adasdas

2013-03-05 @ 20:52:32
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeeer :D

2013-03-06 @ 20:40:32
Postat av: Anonym

väldigt bra! tråkigt att du inte kan skriva oftare bara :(

2013-03-07 @ 00:46:01
Postat av: Anonym

Iiiih meeeer:D:D

2013-03-09 @ 18:19:32
Postat av: Anonym

mer!:D

2013-03-09 @ 22:44:40
Postat av: Anonym

Tänkte så när jag va i stallet idag och lyssnade på Justin. Tänkte att när jag kollade bak så stod han där, My one true love som jag är villig att göra vad som helst för. Jag gick och småpratade på engelska för mig själv fast för mig så var det jag och Juju! ;)Jättebra btw!!

2013-03-10 @ 00:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!