Chapter 61 – Naturally beautiful

PREVIOSLY:
-Nu närjagtänkerefterkollarhanpådigmeden..kanintesättaordetpåvad.Typforskandegillandeblick.Justinnickade.
-Vadärdetjagsäger?
-Detspelarjuingenrollomhangillarmig,suckadejag.Varförsåstort?Justinrycktepåaxlarna.
-Dumåstejuvetasanningen,hanblinkademedenaögat,någotsomfickpappaattbörjadeskratta.
-----
BILD
--
Justinslutadevarastelnärpappaochhanpratatlite,omhockey.Jaggilladeintehockey,bryddemiginteomhockey.Jagvilleintelåtanegativ,menjagbryddemiginte.NärdehadesnackatklartgickjagochJustintillmittrumigen,hanvarpåstrålandehumör.Gickblandannatochhöllmigihanden.Jagkramadehårdareomdennärviklevinpåmittrum.Jagsläpptedensedanochgickframtillminmobil,jaghadefåtttvåsms.Jagöppnadedeenaförst,devarfrånTaylor.
'Hurmårdu?Saknardighär,kommernogkanskehemsnart,vifårhoppaspåde.'
Jaglogstort.
-Vemvardeifrån?Justinkikadeframöverminaxel.Jagkolladebokochlogstortmothonom.
-DetvarTay.
-Vadsahondå?Hanlogstortochlutadesigframmotmig,hannuddademjuktminaläppar,snuddadedebaramedsinaläppar.Baraförattretas.Jaglogstortmothansläppar.
-Atthonkanskekommerhem,jagkolladenermotmobilenigenochbläddradeframdeandrasmset.DetvarifrånEddie.
'Hardulustattgåpåfestikväll?DenärossJordan.DukantamedBieveromduvill;)'Jagfnös.
-Vemvardet?Justinkolladenyfiketpåminmobil,jagsträkteframdenmothonom,hantogdenochkolladenerpåsmset.
-Ha-Ha.Hangavtillbakamobilentillmig,hanlogstort.
-Skavigå?frågadehan.
-Påfesten?Skulleintetrodetva,jagskulleprecislägganermobilenifickannärJustintogtagiden,hanbörjadeskrivanågot,jagorkadeintemotargumentera.Efternågrasekundergavhantillbakadentillmig,hanvarverkligensnabbpåattsmsa.Jagkolladenerpåsmset,kolladevadhanhadeskrivit.
'Vikommer//BIEBER'
-Justin,jagvetinteensvarhanbor,hanrycktepåaxlarna.
-So?Mezza?Hanblinkademedenaögat.Jagskrattadetill.
-JagumgåsintemedJordan.Justinrycktepåaxlarnaigen.
-Eddiegör?
-Och?
-Hanärkäridig,sådufårföljamedhanvartsomhelst,hanvillhameddigSapp.Ochmigfårhanheltenkeltlevamedmig,hanblinkademedenaögatochlogstort.Jagskrattadetillochnickade.
-Okej,vigår.
-Bra,hanlogstortmotmig.
-Varförvilldugåpåfest?frågadejag.Alkohol?Hanskrattadetillochskakadepåhuvudet.
-Jagdrickerinte.
-Intejagheller.
-Dåhardeiallafall2nyktrapådendärfesten,skrattadejag.Justinnickade.
-DrickerEddie?
-Jagharingenaning,jagbrukarintegåpåfest.Minmobilplingadetill.
'Komnärduvill,vetduvarJordanbor?'Jagskrevettsnabbtnejtillbaka.Efternågonminutmezzadehanenadressochett"Visesikväll".Jagskickadeingettillbaka.
-Vadskavigöra?
-Väntapåikväll..börjadehan.
-Ben&Jerrymedfilm?HannickadeochvigickuttillköketföratttittaefterBen&Jerry.
-
JUSTIN:
Sappfumlademedknapparnapåshortsen.Honhadepåsigenvitt-shirtmedtryckpåmedettparblåjeansshorts.Henneshårvarflätatochdetmörkahårethängdeperfektnerförhennesrygg.Honstodmedryggenmotmig,menjagsoghenneikroppspeglensomhängdeframförsig.Hondrogframflätanochfästenågrahårnålarföratthålladenpåplats.Hennesklipptalugglågliteöverögat,honförsöktelönlöstdradenbakomörat.Detgickinte.Honlogmotsigsjälvispeglen,honmöttesedanminblick,fortfarandeleende.Honhadeingetsmink,endastlitemascaraocheyeliner.Honsågnaturligut,naturligtvacker.Jaglogstorttillbakamothenne.Sedankolladehonnermotminoutfitochlogännustörre.
-Såfinduär!loghon.Honkolladesedannerpåmig,jaghadepåmigettparsvartajeans,ensvartt-shirtochettvarblåsupras.
_________________________________________________
- Nu  när jag tänker efter kollar han på dig med en.. kan inte sätta ordet på vad. Typ forskande gillande blick. Justin nickade.
- Vad är det jag säger?
- Det spelar ju ingen roll om han gillar mig, suckade jag. Varför så stort? Justin ryckte på axlarna.
- Du måste ju veta sanningen, han blinkade med ena ögat, något som fick pappa att började skratta.
Justin slutade vara stel när pappa och han pratat lite, om hockey. Jag gillade inte hockey, brydde mig inte om hockey. Jag ville inte låta negativ, men jag brydde mig inte. När de hade snackat klart gick jag och Justin till mitt rum igen, han var på strålande humör. Gick bland annat och höll mig i handen. Jag kramade hårdare om den när vi klev in på mitt rum. Jag släppte den sedan och gick fram till min mobil, jag hade fått två sms. Jag öppnade de ena först, de var från Taylor.
' Hur mår du? Saknar dig här, kommer nog kanske hem snart, vi får hoppas på de. '
Jag log stort.
- Vem var de ifrån? Justin kikade fram över min axel. Jag kollade bok och log stort mot honom.
- Det var Tay.
- Vad sa hon då? Han log stort och lutade sig fram mot mig, han nuddade mjukt mina läppar, snuddade de bara med sina läppar. Bara för att retas. Jag log stort mot hans läppar.
- Att hon kanske kommer hem, jag kollade ner mot mobilen igen och bläddrade fram de andra smset. Det var ifrån Eddie.
' Har du lust att gå på fest ikväll? Den är oss Jordan. Du kan ta med Biever om du vill ;) ' Jag fnös.
- Vem var det? Justin kollade nyfiket på min mobil, jag sträkte fram den mot honom, han tog den och kollade ner på smset.
- Ha-Ha. Han gav tillbaka mobilen till mig, han log stort.
- Ska vi gå? frågade han.
- På festen? Skulle inte tro det va, jag skulle precis lägga ner mobilen i fickan när Justin tog tag i den, han började skriva något, jag orkade inte motargumentera. Efter några sekunder gav han tillbaka den till mig, han var verkligen snabb på att smsa. Jag kollade ner på smset, kollade vad han hade skrivit.
' Vi kommer// BIEBER '
- Justin, jag vet inte ens var han bor, han ryckte på axlarna.
- So? Mezza? Han blinkade med ena ögat. Jag skrattade till.
- Jag umgås inte med Jordan. Justin ryckte på axlarna igen.
- Eddie gör?
- Och?
- Han är kär i dig, så du får följa med han vart som helst, han vill ha med dig Sapp. Och mig får han helt enkelt leva med mig, han blinkade med ena ögat och log stort. Jag skrattade till och nickade.
- Okej, vi går.
- Bra, han log stort mot mig.
- Varför vill du gå på fest? frågade jag. Alkohol? Han skrattade till och skakade på huvudet.
- Jag dricker inte.
- Inte jag heller.
- Då har de i alla fall 2 nyktra på den där festen, skrattade jag. Justin nickade.
- Dricker Eddie?
- Jag har ingen aning, jag brukar inte gå på fest. Min mobil plingade till.
' Kom när du vill, vet du var Jordan bor? ' Jag skrev ett snabbt nej tillbaka. Efter någon minut mezzade han en adress och ett "Vi ses ikväll". Jag skickade inget tillbaka.
- Vad ska vi göra?
- Vänta på ikväll.. började han.
- Ben & Jerry med film? Han nickade och vi gick ut till köket för att titta efter Ben & Jerry.
-
Sapp fumlade med knapparna på shortsen. Hon hade på sig en vit t-shirt med tryck på med ett par blå jeans shorts. Hennes hår var flätat och det mörka håret hängde perfekt ner för hennes rygg. Hon stod med ryggen mot mig, men jag sog henne i kroppspeglen som hängde framför sig. Hon drog fram flätan och fäste några hårnålar för att hålla den på plats. Hennes klippta lugg låg lite över ögat, hon försökte lönlöst dra den bakom örat. Det gick inte. Hon log mot sig själv i speglen, hon mötte sedan min blick, fortfarande leende. Hon hade inget smink, endast lite mascara och eyeliner. Hon såg naturlig ut, naturligt vacker. Jag log stort tillbaka mot henne. Sedan kollade hon ner mot min outfit och log ännu större.
- Så fin du är! log hon. Hon kollade sedan ner på mig, jag hade på mig ett par svarta jeans, en svart t-shirt och ett var blå supras.
_________________________________________________



Kommentarer
Postat av: matilda

jätte bra meeeeeeeeeeer!:D

2012-05-31 @ 17:16:38
URL: http://justinkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!