CHAPTER 15

I loved you, but now I know, you did'nt.


MERCEDES PERSPEKTIV:

 

Justin suckade djupt och log sedan igen.
- Jag har så mycket fans jag skulle vilja träffa där! Ni vet, jag har aldrig varit där och jag hoppas verkligen de blir jätte glada när jag kommer! För jag är super spänd för att få åka dit!
Både jag och Fredo kollade på varann och brast ut i skratt. Jag visste egentligen inte vad jag skrattade åt, men jag skrattade i alla fall.
- Okej?

-

Vi hade äntligen checkat in på flygplanet. Jag fick sitta jämte Justin och Alfredo. Justin och Alfredo skrek nästan på varann, och eftersom att jag satt imellan de, kunde jag inte sova en ända blund. Jag som hade planerat så bra, jag gick ju och la mig sent dagen före, så jag hade tänkt sova på planet, men det sket sig. Fullständigt. Jag suckade djupt när de hängde sig över mig för att kommentera något jävla spel. JAg suckade djupt och försökte hålla för öronen, men det funkade inte, deras röster trängde sig in i hjärnan ändå. Jag suckade högt och muttrade något surt.
- Är du sur kusin? frågade Alfredo som satt längst mot fönstret, jag kollade kallt på honom och sa kallt:
- Res dig. Han kollade förvirrat på mig men reste sig. Jag reste mig snabbt och damp ner på hans plats i stället, jag puttade iväg honom mot min plats och kollade surt på honom.
- Ge mig dina hörlurar och mobil, sa jag irriterat, han räckte över mobilen till mig, och hörlurarna såklart.
- Tack, jag pluggade in hörlurarna i öronen och tryckte in på spotify, jag satte på första bästa låt och lutade mig mot fönstret.
- GODNATT, skrik nu så mycket ni vill, Fredo skrattade till, likadant gjorde Justin och de båda satt och kollade på mig en stund.
- Asså ni är ju störda, kollade på något annat! utbrast jag och tog ur den ena hörluren ur mitt öra.
- Du lyssnar på Justin, du är typ medveten om det va? frågade Fredo kort och skrattade kort åt mig. Jag kollade chockat på honom och lyssnade närmre på musiken, det var faktiskt Justin. Jag kollade ner på vilken låt som spelades; Up, med just den personen Fredo sagt, Justin Bieber.
Jag log stort och dunkade med huvudet i låten.
- Den var ju bra! sa jag och log stort. Jag såg hur Justins blick flackade runt i planet, till mina ögon, min näsa, min mun, upp i taket, mot Alfredo och sedan tillbaka till mig innan han sa:
- Tack, sa han och log snett, ett blygt litet leende, jag hade aldrig sett honom blyg innan. Jag log och ryckte på axlarna.
- Inget att säga tack över, skrattade jag och lutade mig mot fönstret igen, jag slöt ögonen och hörde musiken dunka i öronen. Detta var nog minst sagt min nya favorit låt.
Seriöst.
Jag hade typ aldrig lyssnat på Justin på riktigt någon gång.
Och han var riktigt duktig!

-

- Har du dina grejor Mercedes? frågade Justin och kollade genomträngande på mig. Jag nickade kort och sa:
- Ja, det har jag, har du Bieber? Han skrattade till och nickade.
- Alltid, log han och kollade upp mot Fredo som stod bredvid honom. Fredo log stort och kollade mot oss.
- Ska vi gå? Kennys röst trängde igenom hela vårt samtal och alla nickade.
- Ja, vi går. log Justin och började nästan rusa ut från flygplatsen, han hade bråttom, jag skrattade till.

-

- Jag älskar dessa sängarna! skrek Fredo och hoppade i en av de. Jag skrattade till och han kom fram till kanten för att räcka mig en hand, jag tog den och han hjälpte mig upp i sängen. Jag hoppade högt och skrattade som om jag aldrig skrattat innan i hela mitt liv.
- Varför har jag aldrig testat detta hemma? skrattade jag och Fredo tog tag i mina händer för att hoppa framför mig.
- Kanske för att din bror skulle bli galen? Jag skrattade till och skakade på huvudet.
- Chris skulle INTE bli galen! Men det skulle Maynard! skrattade jag och la mig platt i sängen, jag hade släppt Fredos händer och han föll därför inte med i fallet.
- Åh gud, jag älskar redan detta landet! skrattade jag och Alfredo instämde högt. Jag reste mig kort därefter och hoppade runt i sängen igen.
- Sängarna är otrligt skö.. Min blick föll mot dörrvalvet ut till hallen i det lilla hotellrummet. Justin stod där med en chockad min.
- De kommer gå sönder om ni hoppar så! skrattade Justin och jag skakade på huvudet innan jag hoppade ner från sängen och gick fram till Justin över de ljusa trägolvet, jag drog tag om hans hand och studerade hans gyllenbruna hy i två sekunder innan jag började dra honom mot sängen.
Jag mötte hans bruna ögon och han skakade dramatiskt på huvudet, men han skrattade.
- Nej, Mercedes jag vill in...
- VAD SA DU FÖR NÅGOT? JAG HÖRDE INTE RIKTIGT? utbrast jag och skrattade högt. Jag hoppade upp i sängen och drog upp honom efter mig, jag var ungefär 40 centimeter längre än Justin när jag stod i sängen, så jag var typ väldigt kort egemförelse med honom när jag stod normalt.
Kanske inte så kort, men ändå.
Justin skrattade till och hoppade upp i sängen.
- Okej då! utbrast han och log stort, han började sedan hoppa högt i sängen. De andra höll på att hoppa på mig flera gånger, men det struntade jag fullkomligt i.

-

- Det är okej att bo tillsammans med Fredo va? frågade Kenny vid matbordet på kvällen, jag skrattade till och sneglade på Fredo.
- Det är en riktig pina, jag vet inte riktigt om jag kommer klara av det, men jag får väll göra så gott jag kan! utbrast jag sarkastiskt och skrattade till.
- Men va bra att du försöker! utbrast Fredo och skrattade till.
- Ja, som jag sa, jag kommer bli pinad, men jag kanske överlever, annars får ni väll lämna kvar kvarleverna på arenan, jag kan väll få leva kvar på något grymt ställe! skrattade jag och alla kollade med höjda ögonbryn på mig.
- Jag förstår dig, det är en pina att sova i samma hotellrum som Fredo, skrattade Justin och log stort. Två rader kritvita tänder visades och jag log tillbaka, dock inte lika stort, då jag inte ville visa tänderna.
- Då delar vi den känslan! sa jag och log. Justin nickade.
- Alltid.

-

- Godnatt, sa Alfredo på kvällen innan han kurade in sig i täcket och somnade snabbt. Jag låg ensamt kvar och funderade. Jag visste vad jag gjorde här och att jag redan älskade detta stället. Folket var underbart och allt var bäst. Jag suckade frustrerat och log sedan stort.
Om jag fick bestämma själv skulle jag aldrig åka härifrån, jag skulle stanna med detta gänget föralltid!
Men det kunde jag inte.
Och det visste jag.
Jag skrattade till åt mina funderingar och la mig på sidan för att kolla in i Fredo's nästintill snaggade nacke. Jag slöt ögonen och singlade sakta ner i en orolig sömn, tankarna rusade runt i huvudet och plötsligt kom Moshe upp också.
Moshe Smith. Jag älskade dig. Jag skulle göra allt för dig då. Allt. Då.


JAG HANN :D OCH JAG KLARADE ATT SKRIVA HELA :D 

 

YEY :D 
Förlåt för världens sämsta uppdatering och tråkigaste kapitlet c: MEEEN NU ÄR JAG TILLBAKA! Får se hur det blir med kapitlerna, har massa att göra men gör det bästa av situationen :D 
KOMMENTERA 



Kommentarer
Postat av: Wilma

Meeeeeeeeer<3<33

2012-09-09 @ 23:18:59
URL: http://biebzzismine.blogg.se
Postat av: Julia

Meeeeer!!

2012-09-10 @ 06:57:50
Postat av: Anonym

Hah gör inget om det tsm tid, bara du skriver något. Men sjukt bra kapitel :D

2012-09-10 @ 08:36:53
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-09-10 @ 16:39:21
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Malin

Mermermermer

2012-09-11 @ 16:42:22
Postat av: Elin

meer! :)

2012-09-11 @ 16:56:47
Postat av: Jonna

Meeeeraaaa!!!!!!!!<333333333333333333

2012-09-11 @ 16:57:26
Postat av: Cajsa

MEEEEEEEEER! :D

2012-09-11 @ 16:59:18
Postat av: emma

jääääääääätteeee bra meeeeeeeer!!!! :DDD

2012-09-11 @ 17:08:13
Postat av: Emeliiie

MERA!!

2012-09-11 @ 17:46:17
Postat av: Anonym

mer fort!!!

2012-09-11 @ 18:47:21
Postat av: lova

Jääätte bra' meer

2012-09-11 @ 19:17:43
Postat av: agnes

meeer :):)

2012-09-11 @ 20:22:20
Postat av: Anonym

mer!!

2012-09-11 @ 21:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!