Chapter 53. - Scary Movie

 

MERCEDES PERSPEKTIV

2 juni 2012 - Lördag - 3 maj 2012

Justin satt i soffan med min lillasyster Emma i knät. Hon skrattade lyckligt och sparkade en aning med benen. Justin log stort och vände på henne, så att hon satt med ansiktet imot honom istället för bort från honom. Hon sparkade genast glatt mot honom. Hennes stora bruna ögon stirrade som paralyserat på honom och ett leende lekte på hennes läppar. Justin log också. Han rufsade till hennes ganska långa lockiga hår och hon skrattade till. Sedan började han kittla henne och hennes skratt klingade snart över hela lägenheten.
Jag hade berättat för Chris vad som hade hänt, mellan Justin och Moshe, och när jag kommit tillbaka några minuter senare hade Justin suttit med Emma i sitt knä, och nu satt de där och lekte. Eller vad man nu skulle kalla det.
Justin älskade barn. Han hade ju två småsyskon och massa fans, både stora och småbarn. Och man såg det verkligen nu när han umgicks med ett. Att han älskade barn. Han satte händerna försiktigt i hennes sidor och hon skrattade så myclet att hon nästan kissa på sig. Han slutade för att hon skulle kunna andas ut och hans skratt lät i hela rummet. Jag stod där i dörröppningen och såg på de. Efter några minuter, när han ännu en gång börjat kittla henne smög jag mig fram för att luta mig över soffansryggstöd och lägga armarna mjukt om hans hals. Han kollade upp på mig och log stort mot mig. Jag log tillbaka och lutade mig fram för att kyssa hans läppar mjukt. Han besvarade min kyss mjukt och jag slöt ögonen och lutade huvudet åt sidan för att fördjupa kyssen. Jag hörde Emmas skratt i bakrunden och suckade frustrerat när Justin avslutade kyssen.
- Mercedes! ropade min bror från köket.
- Kommer, sa jag snabbt tillbaka och placerade mina läppar mot Justins en sista gång innan jag släppte hans hals och vände mig om för att försvinna ut i köket. Chris stod vid kylen och nynnade tyst när jag kom in. Han kollade bak på mig men fäste sedan blicken på maten han höll på att laga igen.
- Du och Justin blir ensamma här imorgonkväll med syrrorna, sa han snabbt och sneglade bak mot mig igen. Jag log smått och nickade.
- Okej, vart ska du?
- Mamma och Maynard ska iväg på någon fest hos Maynards kompis och det kan inte ta med syskonen, jag ska på fest, sa han och fortsatte, alltså blir ni ensamma, med syrrorna. Jag nickade långsamt och log smått.
- Okej.
Vi blev tysta.
- Merc! skrek Justin från vardagsrummet, jag ursäktade mig snabbt och vände mig sedan om för att gå raka vägen in till vardagsrummet.
- Ja älskling? sa jag när jag var framme och ett leende spreds över läpparna när han kollade bak på mig.
- Ska vi dra till..... So-... Han kom inte på hela hästens namn, så han sa:
- Din häst nu?

-

Mamma bekräftade att vi skulle få huset för oss, nästan, själva på söndags eftermiddagen vid matbordet när vi åt kvällsmat. Jag och Justin hade begett oss till stallet efter att vi fått i oss en enkel lunch Chris hade kokat ihop. När vi kom hem duschade vi båda, enskilt, snabbt och kollade sedan på en kort film och mös innan kvällsmaten. Justin hade redan ätit en och en halvtallrick spagetti och köttfärsås när jag höll på med min första, men mamma kastade inte ogillade blickar på honom för det.
Jag log och nickade åt mammas mening och frågade sedan:
- När åker ni?
- Ungefär klockan 5, så från 5 till kanske.... 12, 1? Jag nickade kort och sneglade på Justin som satt mittimot mig och åt förfullt. Han såg verkligen utsvulten ut.
- Varför är festen på en söndag? frågade jag försiktigt och mamma rykte på axlarna.
- Inte en aning. Jag skrattade till och rynkade ögonbrynen men struntade sedan i det och började äta igen. När Justin var klar, efter sin tredje potion, den tredje var dock mindre än de två tidigare, gick vi tillbaka till mitt rum, hand i hand. Hans hand kände varm och mjuk i min och jag ställde mig på tå för att placera en mjuk kyss på hans kind. Han log stort och kollade ner på mig med bruna stora ögon. Jag mötte hans blick och vi båda log stort.
- Ska vi göra oss redo för att sova? frågade jag precis när vi klivit in i mitt sovrum och han nickade snabbt.
- Sure. sa han kort och vi begav oss snabbt till toaletten, där vi borstade tänderna. Vi gick sedan tillbaka till mitt sovrum för att byta om, vi båda två, till sovkläder. Jag drog på mig en förlång tröja, som var Justins, och Justin drog på sig ett par slappa svarta joggingbyxor. Hans magmuskler syntes tydligt, eftersom att han inte hade någon tröja, och jag hoppades innerligt att mamma inte kom in. Hon skulle få en total chock om hon såg Justin i bar underkropp i mitt sovrum. Nästa gång skulle han få sova på en madrass i badrummet om detta hände och det ville jag inte. Det ville förhoppningsvis ingen. Justin drog mig intill sig och kysste min panna mjukt innan hon kollade ner i mitt ansikte och viskade:
- Ska vi sätta på en till film? Jag nickade tyst och studerade hans bruna ögon under tystnad.
- En skräckfilm? sa han och höjde ögonbrynen retligt. Mitt lilla leende försvann och jag stirrade med rynkade öginbryn på honom.
- Jag gillar inte skräckfilmer Justin.
- Det är därför vi ska se en, snälla? Jag la händerna på hans bröstkorg och han drog ett djupt andetag. Jag lutade mig fram för att kyssa honom mjukt på bröstet och lutade sedan hakan mot mina händer för att kolla upp mot honom med en valpmin.
- Snälla inte skräckfilm....? bad jag och han drog ett djupt andetag och slingrade sedan armarna om min midja. Han drog mig närmre och lutade sig ner för att stryka sin näsa mjukt mot min.
- Jag lovar att hålla om dig när det blir läskigt... viskade han och kysste min nästipp.
- Vi kan kolla en kärleksfilm och mysa... viskade jag mot hans läppar och han strök sina läppar mot min kind innan han nådde mitt öra och viskade:
- Jag kan rädda dig från alla psykopater och monster... Jag flinade tyst och rös till av hans tysta röst.
- Om du lovar att hålla om mig hela tiden.....
- Jag lovar att hålla om dig för alltid.. viskade han och bar upp mig för att lägga ner mig i sängen tätt intill sig, med sin bärbara MAC i knät.


det absolut sämsta kapitlet jag gjort ever. seriöst. kanske rättar till det imorgon! 

 

har verkligen inte någon lust med något just nu..... jag är så ledsen, men måste inte så bra just nu.... 
Älskar er <3
kommentera 



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra ! <3

2013-04-27 @ 07:42:34
Postat av: Anonym

asså jag är beroende av din novell så sluta aldrig igen (eller vad du nu höll på med) aja sjukt bra! love it!!

2013-04-28 @ 18:35:09
Postat av: Emma

Jätte bra!

2013-04-28 @ 19:14:26
Postat av: Linn

Meraaa

2013-04-28 @ 19:32:04
Postat av: Anonym

Awesome!!

2013-04-28 @ 21:00:48
Postat av: Fanny

Jätte bra :) Meeeeeeeeeer :D

2013-04-28 @ 22:31:11
Postat av: Celebnovell

Aww, gud vad gulligt det blev på slutet! :)♥

2013-04-29 @ 15:41:44
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!