Länkbyte - http://jbiebznovell.blogg.se/

Handling: 
Detta är en roman som handlar om förbjuden kärlek. Melanie - en 17årig tjej med en död mamma och en pappa som misshandlat henne och druckit för mycket sedan mammans död - blir adopterad av Patricia Mallette som är känd som Justin Biebers mamma. Melanie blir Justins syster, men alltsom tiden går utvecklas deras relation till något mer än en vanlig syskonrelation. De känner starkt för varandra men kan knappt erkänna det för sig själva eftersom det vore att ge efter.
 
En bit på kapitel 1 - Escape: 
"Titta vad katten släpat in!" skrattar Stephanie och ger mig en äcklad min. Hon vänder sig om till sitt gäng och slänger med sitt långa blonda hår "Se till så att den inte smutsar ner i min säng bara" alla börjar skratta åt vad som var menat att vara ett skämt.Den. Den? Så jag är en sak nu? I ett helt år till kommer jag bli behandlad som Stephanies leksak igen. Hon tror att hon kan trycka ner på mig hur mycket hon vill utan att det skadar någon. Men hon har fel. Hon har så jävla fel. Hon har inte en aning om att jag gråter mig till söms varje kväll, att jag dag in och dag in går runt och undrar vad som är felet på mig och att jag..skär mig. Hennes ord har grävt djupa sår i min själ och jag klarar snart inte mer.
 
Tjugo minuter senare ringer Mrs Green med klockan på nedervåningen vilket betyder att det är dags för frukost. Som vanligt låter jag de andra tjejerna springa ner före mig i den breda trappen för att slippa råka ut för samma incident som för några månader sedan. Jag sprang först ner för trappen och självklart var Stephanie tvungen att knuffa mig. Resten av den dagen fick jag spendera nedsövd på sjukhuset på grund av för stora skador i ansiktet. Tack Stephanie, det var gulligt av dig, äckel.
När vi kommer ner till matsalen slår sig alla ner vid sina vanliga platser. Jag sitter oftast helt ensam på ett hörn om inte någon personal har en bra dag och vill dela med sig av sin glädje till mig.
Frukosten ställs fram och som vanligt hamnar jag sist i kön i all trängsel. När det blir min tur att ta för mig av frukosten är allting förutom knäckebrödet självklart slut. Det är vad min frukost dagligen består av. Två tunna knäckemackor med smör och några gurkskivor. Och folk undrar varför jag är så smal?
Mitt i frukosten kommer Mrs Johnson in i salen. Brevid henne står en rätt så kort kvinna med långt brunt hår. Hon är vacker och deffenetivt inte fattig. Mrs Johnson plingar i ett glas för att få allas uppmärksamhet innan hon börjar prata.
 
"Idag kommer en av er flickor förhoppningsvis få ett nytt hem så om ni visar eran bästa sida kanske det-"
Hon blir avbryten av att den vackra kvinnan rycker henne i armen och sedan viskar något i hennes öra. Båda deras blickar vänds mot mig och jag blir genast generad. För att inte skapa något konstig spänning väljer jag att kolla ner på mitt tomma fat. Plötsligt drar någon ut stolen framför mig och slår sig ner på den. Blygt kollar jag upp och möter hennes blick. Det är hon. Hon ler ett stort leénde mot mig och räcker sedan fram sin hand över bordet.
 
"Hej, Pattie Mallette"
Rekommenderar denna novellen starkt; den är grymt bra! Och den handlar om precis den saken jag älskar att läsa om; förbjuden kärlek. 
Gå in genast och läs genom att trycka här eller på bilden däruppe ↑ :)



Kommentarer
Postat av: JBIEBZNOVELL

tack så mycket! nu har jag länkat dig också :)

2013-07-26 @ 16:26:05
URL: http://jbiebznovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!