Titanic and tears - Chapter 10

______________________________________________
Titanic and tears - Chapter 10
-----------------------------------------
Previously:
- Tack för godiset Justin, sa jag och log varmt.
- Det var så lite, sa han och kollade djupt in i mina ögon igen. Jag rös till, igen.
-
(bild)
-
Sapp:
Jag stängde försiktigt dörren till Tays hotellägenhet. En kall pust kom imot mig, direkt. Jag rös till. Det var iskallt i lägenheten, vad fan hade hänt? Jag smög runt i lägenheten och drog på mig en kofta när jag gick förbi sängen. Jag öppnade försiktigt dörren till toaletten. Golvet som annars var så varmt var iskallt under mina fötter. Jag bestämde mig för att borsta tänderna och sedan dra på mig de varmaste jag hade, mina mjukisbyxor. Så jag gjorde vad jag tänkt och borstade tänderna. Sedan gick jag ut från toan och drog på mig 1 av de två par mjukisarna jag hade med mig. Jag drog sedan av mig klänningen och drog på mig en t-shirt istället. Över det tog jag den tjockaste sweatern jag hade med mig. Jag drog sedan på mig ett par sockar, tunna sockar, jag hade inte några tjocka med mig. Jag damp sedan ner i sängen. Direkt när jag lagt mig började jag hacka tänder, tänderna slogs våldsamt mot varann och sände små ilningar i ryggraden. Jag kunde inte va kvar här inne. Det var för kallt, jag kommer frysa ihjäl innan solen ens hunnit gå upp. Jag reste mig raskt upp ur sängen och gick iväg mot den lilla byrån, där låg godispåsarna. Jag tog upp den och smakade ett gelé-hjärta. Det smakade perfekt. Jag älskade gelé-godis! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen nu.
- Justin... viskade jag för mig själv. Jag kunde kanske gå till Justin? Jag kunde ju sova i en madrass ett par dar innan de fått igång värmen igen? Jag reste mig upp och gick raskt mot den lilla mini-hallen. Jag drog upp mobilen och la den i fickan på sweatern. Jag drog sedan på mig tygskorna. Tänderna hackade fortfarande våldsamt mot varann. Jag hade ett fast grepp om godiset i vänster handen och tog tag om nyckeln till lägenheten i högerhanden. Jag gick sedan snabbt ut från lägenheten och gick raskt mot hissarna. Jag klev in i den direkt när den kom och drog upp mobilen. Den var kvart i 11 på kvällen, Justin hade nog inte somnat ennu. Frågan var bara var han var. Han bodde på en våning över mig, så jag tryckte på våning 5. När den stannat och jag kunde hoppa av gick jag vidare i koridoren. Jag gav tillslut upp och åkte ner till första våning. Det fanns receptionister dygnet runt på detta lyx-hotell. Jag gick fram till hon som jobbade natt och frågade efter Justins rum. Hon gav mig nummret och jag åkte snabbt upp igen. Jag letade nervöst efter rummet en stund innan jag hittade det. Jag knackade tveksamt på. Efter ca ½ minut stack Justins huvud ut från hotellrummet. Han såg chockat på mig där jag stod och hackade tänder.
- Hej, började jag osäkert, sedan började jag babbla på, så gjorde jag när jag var nervös. Detta känns lite skumt, men kan jag typ få sova här? Någon har typ stängt av värmen i mitt rum, så jag kommer frysa ihjäl ifall jag sover där inne, bokstavligt. Jag har därimot inte frågat om de kan göra något åt det, men det kan jag göra imon om jag bara kan få sova här en natt? Justin såg först väldigt chockad ut, sedan fattade han vad jag menade och nickade hastigt.
- Visst, såklart du får, sa han och öppnade dörren på vid gavel.
- Jag kan ju sova på en madrass, sa jag och gick in. Jag trampade av mig skorna snabbt och tänderna avtog långsamt sitt ständiga hackande. SKÖNT! Det var riktigt varmt här inne, iallafall igemförelse med mitt rum. Där det var kallt som is.
- Det är inte meningen att tränga sig på, sa jag försiktigt och kollade upp i hans förtrollande ögon. Men jag tog med godis! sa jag och viftade glatt med godis påsen.
- Det gör du inte! försäkrade Justin. Sedan skrattade han.
- Har du någon bra film, så kan vi kolla på den! sa jag och skrattade. Justin gick efter mig in i vardagsrummet och jag satte mig med en duns i soffan.
- Vad gillar du för filmer? frågade Justin och kollade runt lite bland hotellets filmer. Herre gud, fanns de det också? Filmer? Jag tänkte efter lite och svarade.
- Finns ' Titanic '? frågade jag försiktigt och Justin vände sig om igen.
- Chacking! sa han och jag skrattade. Jag drog ut en film ur filmstället och höll upp den. Titanic. Jag älskar den filmen. Den var så underbar. Justin stoppade i filmen i dvd-spelaren och filmen började. Han reste sig snabbt och slängde sig ner i divandelen på soffan. Han pustade ut och jag började skratta.
- Gillar du inte Titanic? frågade jag retligt. Han skakade på huvudet och kollade sedan upp mot mig, mötte mina bruna ögon. Åh, herre gud, jag måste sluta stirra. Jag vände bort blicken och tog till något förhastat.
- Vi kan ju kolla på en skräckis imo.. Fan. Vad tänkte jag med? IMORGON? Det skulle ju inte bli något imorgon? Jag började intensivt kollade på tv:skärmen. Men vad som hände på den hade jag ingen aning om, den enda jag kunde tänka på var killen bredvid mig, som gjorde mig alldeles stel och fnittrig.
- Skräckis? Visst! Gärna! sa han och kollade mot tv:n igen. Rodnaden brände på mina kinder. Åh, gud.
Justin:
Hennes kinder färgades långsamt röda. Jag hade lust att krama om henne. Väldig lusst.
- Skräckis? Visst! Gärna! sa jag och log. Hon såg det inte. Hon var fullt fixerad på att kolla på tv:n. Hon sneglade på mig, men vände sig snabbt om när hon såg att jag såg på henne. Jag började kolla på tv:n igen. Men det var ganska svårt.
Sapp:
Tårarna rann okontrollbart ner för mina kinder. Justin hoppade närmre mig och la armarna om mig. Det började pirra i magen igen, men tårarna rann fortfaranade. Det var rätt komsiskt. Jag hade sätt denna filmen miljontals gånger! Och jag grät fortfarande lika mycket, varje gång. Det var bara så hemskt! Jag hatade det. Endå älskade jag filmen, kunde inte hjälpa det. Jag hulkade mig igen och la handen framför munnen. Justin strök mig stöttande på ryggen. Jag fortsatte paralyserat kolla på filmen. Justin tog upp något och sedan pausades filmen. Jag kollade halvt-anklagande på honom. Jag såg säkert helt förstörd ut. Röda ögon, ruffsigt hår.
- Sätt.. på... sa jag tyst och fler tårar rann ner för mina kinder. Justin nickade och satte på filmen igen. Vi var vid scenen när Rose låg på flotten, och pratade med Jack, även fast han redan var död. Det var här jag alltid grät mest.
JUSTIN:
Sapphire grät hejdlöst, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag flyttade mig lite närmre henne och armarna om henne. I en pirrande kram. Jag strök henne sedan lugnt över ryggen. Jag sträckte mig efter kontrollen och pausade filmen. Hon kollade anklagande på mig och sa tyst.
- Sätt.. På.. Jag nickade stumt och satt motvilligt på. Jag struntade i att kolla på resten av filmen. Jag kollade bara på Sapp. När filmen precis tagit slut lutade hon sig, antagligen utan att tänka på det ner mot min axel. Hennes ögonlock blev tyngre och tyngre, efter ca 1 minut hade hon somnat. Jag flyttade henne försiktigt från min axel och reste mig upp. Jag la försiktigt vänster armen under hennes knäväck och höger armen vid hennes rygg. Sedan lyfte jag upp henne. Jag gick långsamt mot min säng och la ner henne försiktigt. Jag la henne under täcket och la täcket försiktigt över henne. Sedan gick jag till soffan igen. Jag la mig ner och drog en filt om mig. Jag somnade efter bara några sekunder.
________________________________________
Previously:
- Tack för godiset Justin, sa jag och log varmt.
- Det var så lite, sa han och kollade djupt in i mina ögon igen. Jag rös till, igen.
bild1,bild2,bild3,bild4,bild5,bild6
Sapp:
Jag stängde försiktigt dörren till Tays hotellägenhet. En kall pust kom imot mig, direkt. Jag rös till. Det var iskallt i lägenheten, vad fan hade hänt? Jag smög runt i lägenheten och drog på mig en kofta när jag gick förbi sängen. Jag öppnade försiktigt dörren till toaletten. Golvet som annars var så varmt var iskallt under mina fötter. Jag bestämde mig för att borsta tänderna och sedan dra på mig de varmaste jag hade, mina mjukisbyxor. Så jag gjorde vad jag tänkt och borstade tänderna. Sedan gick jag ut från toan och drog på mig 1 av de två par mjukisarna jag hade med mig. Jag drog sedan av mig klänningen och drog på mig en t-shirt istället. Över det tog jag den tjockaste sweatern jag hade med mig. Jag drog sedan på mig ett par sockar, tunna sockar, jag hade inte några tjocka med mig. Jag damp sedan ner i sängen. Direkt när jag lagt mig började jag hacka tänder, tänderna slogs våldsamt mot varann och sände små ilningar i ryggraden. Jag kunde inte va kvar här inne. Det var för kallt, jag kommer frysa ihjäl innan solen ens hunnit gå upp. Jag reste mig raskt upp ur sängen och gick iväg mot den lilla byrån, där låg godispåsarna. Jag tog upp den och smakade ett gelé-hjärta. Det smakade perfekt. Jag älskade gelé-godis! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen nu.
- Justin... viskade jag för mig själv. Jag kunde kanske gå till Justin? Jag kunde ju sova i en madrass ett par dar innan de fått igång värmen igen? Jag reste mig upp och gick raskt mot den lilla mini-hallen. Jag drog upp mobilen och la den i fickan på sweatern. Jag drog sedan på mig tygskorna. Tänderna hackade fortfarande våldsamt mot varann. Jag hade ett fast grepp om godiset i vänster handen och tog tag om nyckeln till lägenheten i högerhanden. Jag gick sedan snabbt ut från lägenheten och gick raskt mot hissarna. Jag klev in i den direkt när den kom och drog upp mobilen. Den var kvart i 11 på kvällen, Justin hade nog inte somnat ennu. Frågan var bara var han var. Han bodde på en våning över mig, så jag tryckte på våning 5. När den stannat och jag kunde hoppa av gick jag vidare i koridoren. Jag gav tillslut upp och åkte ner till första våning. Det fanns receptionister dygnet runt på detta lyx-hotell. Jag gick fram till hon som jobbade natt och frågade efter Justins rum. Hon gav mig nummret och jag åkte snabbt upp igen. Jag letade nervöst efter rummet en stund innan jag hittade det. Jag knackade tveksamt på. Efter ca ½ minut stack Justins huvud ut från hotellrummet. Han såg chockat på mig där jag stod och hackade tänder.
- Hej, började jag osäkert, sedan började jag babbla på, så gjorde jag när jag var nervös. Detta känns lite skumt, men kan jag typ få sova här? Någon har typ stängt av värmen i mitt rum, så jag kommer frysa ihjäl ifall jag sover där inne, bokstavligt. Jag har därimot inte frågat om de kan göra något åt det, men det kan jag göra imon om jag bara kan få sova här en natt? Justin såg först väldigt chockad ut, sedan fattade han vad jag menade och nickade hastigt.
- Visst, såklart du får, sa han och öppnade dörren på vid gavel.
- Jag kan ju sova på en madrass, sa jag och gick in. Jag trampade av mig skorna snabbt och tänderna avtog långsamt sitt ständiga hackande. SKÖNT! Det var riktigt varmt här inne, iallafall igemförelse med mitt rum. Där det var kallt som is.
- Det är inte meningen att tränga sig på, sa jag försiktigt och kollade upp i hans förtrollande ögon. Men jag tog med godis! sa jag och viftade glatt med godis påsen.
- Det gör du inte! försäkrade Justin. Sedan skrattade han.
- Har du någon bra film, så kan vi kolla på den! sa jag och skrattade. Justin gick efter mig in i vardagsrummet och jag satte mig med en duns i soffan.
- Vad gillar du för filmer? frågade Justin och kollade runt lite bland hotellets filmer. Herre gud, fanns de det också? Filmer? Jag tänkte efter lite och svarade.
- Finns ' Titanic '? frågade jag försiktigt och Justin vände sig om igen.
- Chacking! sa han och jag skrattade. Jag drog ut en film ur filmstället och höll upp den. Titanic. Jag älskar den filmen. Den var så underbar. Justin stoppade i filmen i dvd-spelaren och filmen började. Han reste sig snabbt och slängde sig ner i divandelen på soffan. Han pustade ut och jag började skratta.
- Gillar du inte Titanic? frågade jag retligt. Han skakade på huvudet och kollade sedan upp mot mig, mötte mina bruna ögon. Åh, herre gud, jag måste sluta stirra. Jag vände bort blicken och tog till något förhastat.
- Vi kan ju kolla på en skräckis imo.. Fan. Vad tänkte jag med? IMORGON? Det skulle ju inte bli något imorgon? Jag började intensivt kollade på tv:skärmen. Men vad som hände på den hade jag ingen aning om, den enda jag kunde tänka på var killen bredvid mig, som gjorde mig alldeles stel och fnittrig.
- Skräckis? Visst! Gärna! sa han och kollade mot tv:n igen. Rodnaden brände på mina kinder. Åh, gud.
Justin:
Hennes kinder färgades långsamt röda. Jag hade lust att krama om henne. Väldig lusst.
- Skräckis? Visst! Gärna! sa jag och log. Hon såg det inte. Hon var fullt fixerad på att kolla på tv:n. Hon sneglade på mig, men vände sig snabbt om när hon såg att jag såg på henne. Jag började kolla på tv:n igen. Men det var ganska svårt.
Sapp:
Tårarna rann okontrollbart ner för mina kinder. Justin hoppade närmre mig och la armarna om mig. Det började pirra i magen igen, men tårarna rann fortfaranade. Det var rätt komsiskt. Jag hade sätt denna filmen miljontals gånger! Och jag grät fortfarande lika mycket, varje gång. Det var bara så hemskt! Jag hatade det. Endå älskade jag filmen, kunde inte hjälpa det. Jag hulkade mig igen och la handen framför munnen. Justin strök mig stöttande på ryggen. Jag fortsatte paralyserat kolla på filmen. Justin tog upp något och sedan pausades filmen. Jag kollade halvt-anklagande på honom. Jag såg säkert helt förstörd ut. Röda ögon, ruffsigt hår.
- Sätt.. på... sa jag tyst och fler tårar rann ner för mina kinder. Justin nickade och satte på filmen igen. Vi var vid scenen när Rose låg på flotten, och pratade med Jack, även fast han redan var död. Det var här jag alltid grät mest.
JUSTIN:
Sapphire grät hejdlöst, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag flyttade mig lite närmre henne och armarna om henne. I en pirrande kram. Jag strök henne sedan lugnt över ryggen. Jag sträckte mig efter kontrollen och pausade filmen. Hon kollade anklagande på mig och sa tyst.
- Sätt.. På.. Jag nickade stumt och satt motvilligt på. Jag struntade i att kolla på resten av filmen. Jag kollade bara på Sapp. När filmen precis tagit slut lutade hon sig, antagligen utan att tänka på det ner mot min axel. Hennes ögonlock blev tyngre och tyngre, efter ca 1 minut hade hon somnat. Jag flyttade henne försiktigt från min axel och reste mig upp. Jag la försiktigt vänster armen under hennes knäväck och höger armen vid hennes rygg. Sedan lyfte jag upp henne. Jag gick långsamt mot min säng och la ner henne försiktigt. Jag la henne under täcket och la täcket försiktigt över henne. Sedan gick jag till soffan igen. Jag la mig ner och drog en filt om mig. Jag somnade efter bara några sekunder.
________________________________________
KOMMENTERA!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Aaaaah, älskar den! Skriv ahah :)<333

2012-04-02 @ 16:25:33
Postat av: elin

grymt :D

2012-04-03 @ 00:34:53
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!