Chapter 71 - We are young

Previosly:
Inget gick att urskildra. Jag lutade mig ner i soffan med mobilen hårt tryckt mot bröstet. Jag tryckte den hårdare och hårdare tills jag somnade, med mobilen hårt tryckt mot bröstet. Utan en ända ringsignal.
-
bild
-
SAPP:
SAPP:
Musik hördes långt innan jag kommit fram. Jag trodde det skulle bli en lugn fest, utan alkohol. Jag kunde glömma det, och rikta in mig på något annat. Massor av fulla ungdomar, från min klass. Inte bra.
Jag gick sakta och osäkert fram mot stranden, Eddie kom och mötte mig. Han hade en öl i handen och såg lite halvt borta ut.
- Hej Sapp.. Han dröjde ut mitt namn en stund. Jag kollade mig omkring, letade med blicken efter Bella. Men fick inte syn på henne. Jag kollade upp i hans blåa ögon och log.
- Hej Eddie.
- Vill du ha? Han sträckte fram ölen mot mig.
- Nej, jag dricker inte. Sa jag kort och tryckte hans hand mjukt mot honom. Han suckade.
- Alltså, du måste dricka någon gång.
- Och den gången ska inte bli idag, jag log prövande och kollade sedan runt omkring mig igen.
- Letar du efter någon? Eddie lät sur.
- Ja, Bella. Har du sett henne? frågade jag. Han skakade på huvudet.
- Nej, det finns cola där borta om du vill ha? Jag nickade.
- Visst!
-
Jag hatade fester. Verkligen hatade. Det slutade aldrig bra, inte denna gången heller. Taylor och Jordan hade börjat bråka. Om jag hade uppfattat det rätt hade Jordan stött på Taylors flickvän, Emma. Taylor hade blivit rasande. De slogs helt öppet, blod rann nerför deras munnar och näsor och de båda hade fått rejäla blåtiror över ögonen. Jag vågade först inte göra något. Vågade bara stå där och se ut som ett fån, betrakta de båda parterna som om det var en boxningsmatch jag kollade på, inte ett bråk på stranden, mellan två annars så goda vänner. Matchen pågick länge. Men när jag frågade Bella, som jag tillslut hittat om hur mycket klockan varit när de börjat tills nu, hade det bara gått 7 minuter. Jag suckade om och om igen. Tillslut hjälptes Eddie och Eric varandra att dra väck de olika kamphundarna från varann. När Taylor och Jordan tagit en varsin öl började festen igen.
- Okej om jag går hem? frågan var riktad mot Bella som stod framför mig med magtröja och blå mini-shorts, men det var inte hon som svarade.
- Nej, festen har ju redan börjat! Utbrast Eddie.
- Men jag vill tyvärr inte vara kvar längre, jag log stort och irriterat mot honom och vände mig om.
- Hejdå, ses någon dag. Någon ryckte tag i min arm, med tanke på att händerna var grova och hårda förstod jag att det var Eddie som dragit tag i mig.
- Du får inte gå än. Jag suckade och kollade tillbaka på honom.
- Nehe varför inte?
- För att vi måste dansa först. Han drog ut mig på dansgolvet och jag såg i ögonvrån att Bella suckade. Hon kollade mot oss och jag log stort mot henne. Jag visste att hon varit kär i Eddie i evigheter, hon hade aldrig sagt det, men man såg det på allt hon gjorde nära honom, hur hon rörde sig, hur hon pratade hur hon kollade på honom hela tiden. Jag hade länge trott att Eddie gillade henne tillbaka, men jag hade fått bekräftat att han inte gjorde det. Han gillade mig, men jag gillade inte honom. Alls.
Jag hade smugit från dansplatsen när Eddie vänt sig om och pratat med någon kille som jag inte kände, med andra ord. De hade kommit personer från andra klasser, andra årskurser och kanske till och med folk från andra skolor. Denna festen började verkligen spåra ur.
Jag fick syn på ett träd lite längre bort och gick fram till det, jag suckade djupt när jag satte mig ner och lutade huvudet mot trädstammen. Plötsligt höjdes musiken och ut ur högtalarna strömmade låten ”We are young” med fun. Jag älskade denna låten! Jag log stort och diggade lite med fötterna. Jag fortsatte le när låten var slut. Låten efter förvånade mig, ”Boyfriend” med Justin började spelas, då blev jag ännu gladare. Jag diggade med i den underbara låten och drog upp mobilen för att messa Justin. När jag fick ett sms. Jag såg bara en liten remsa längst uppe på mobilen först, och den lilla remsa gjorde mig skräckslagen.
-
’Detta är visst du;) ’ stog det. Jag stirrade på remsan tills den försvann, sedan fick jag ett till, ett foto. Jag öppnade med darrande händer smset och kollade länge på mig.
Det var en bild, på mig. Jag tryckte fram bilden och studerade den. Jag satt under trädet och log, det var taget för bara några minuter sedan. Jag blev stalkad. Jag kollade i panik upp förde blicken runt om mig. Jag såg inget, inget alls. Det hade inte blivit så mörkt än, och bilden, någon eller några hade tagit var lite mörk, det hade varit dåligt ljus där de suttit. Eller ståt. Jag förde blicken runt mig igen. Sedan reste jag mig upp och gick raka vägen mot festen. ”Boyfriend” hade tagit slut och nu spelades ”Whistle” med Flo Rida. Det var en hyffsat bra låt, så jag började dansa. För att glömma smset.
-
Jag hade sagt hejdå till Eddie och Bella. De hade tyckt det var tråkigt att jag skulle gå, men de hade tillslut gett sig, det var ju faktiskt mörkt och klockan var mycket. Jag kände mig barnslig som tänkte på sådant, men jag hade lovat Justin att ringa när jag kommit hem och jag längtade bara efter hans röst, så jag fick skynda mig hem.
Jag slog snabbt Justin nummer med ett leende på läpparna, jag kunde det utantill. Jag tryckte på ”ring” knappen och tryckte mobilen mot örat.
- Är du Sapphire Pierce? Jag stannade och kollade paralyserat rakt fram. Jag hörde andetag bakom mig.
- Nej, sa jag tyst.
- Är det inte du? Jag vände mig om. Mannen hade bruna ögon, han var flintskallig. Jag rös av obehag av hans närvaro, och även fast det inte var kallt reste sig håren på mina armar.
Jag skakade på huvudet.
- Det är jag inte så säker på. Plötsligt blev det svart. Jag började skrika.
- Käft din jävla hora, det var en okänd röst som talade. Antagligen den som hade dragit påsen för mitt huvud. Jag kände tyg mot min kind och skrek ännu mer.
_______________________________

Inget gick att urskildra. Jag lutade mig ner i soffan med mobilen hårt tryckt mot bröstet. Jag tryckte den hårdare och hårdare tills jag somnade, med mobilen hårt tryckt mot bröstet. Utan en ända ringsignal.
Musik hördes långt innan jag kommit fram. Jag trodde det skulle bli en lugn fest, utan alkohol. Jag kunde glömma det, och rikta in mig på något annat. Massor av fulla ungdomar, från min klass. Inte bra.
Jag gick sakta och osäkert fram mot stranden, Eddie kom och mötte mig. Han hade en öl i handen och såg lite halvt borta ut.
- Hej Sapp.. Han dröjde ut mitt namn en stund. Jag kollade mig omkring, letade med blicken efter Bella. Men fick inte syn på henne. Jag kollade upp i hans blåa ögon och log.
- Hej Eddie.
- Vill du ha? Han sträckte fram ölen mot mig.
- Nej, jag dricker inte. Sa jag kort och tryckte hans hand mjukt mot honom. Han suckade.
- Alltså, du måste dricka någon gång.
- Och den gången ska inte bli idag, jag log prövande och kollade sedan runt omkring mig igen.
- Letar du efter någon? Eddie lät sur.
- Ja, Bella. Har du sett henne? frågade jag. Han skakade på huvudet.
- Nej, det finns cola där borta om du vill ha? Jag nickade.
- Visst!
-
Jag hatade fester. Verkligen hatade. Det slutade aldrig bra, inte denna gången heller. Taylor och Jordan hade börjat bråka. Om jag hade uppfattat det rätt hade Jordan stött på Taylors flickvän, Emma. Taylor hade blivit rasande. De slogs helt öppet, blod rann nerför deras munnar och näsor och de båda hade fått rejäla blåtiror över ögonen. Jag vågade först inte göra något. Vågade bara stå där och se ut som ett fån, betrakta de båda parterna som om det var en boxningsmatch jag kollade på, inte ett bråk på stranden, mellan två annars så goda vänner. Matchen pågick länge. Men när jag frågade Bella, som jag tillslut hittat om hur mycket klockan varit när de börjat tills nu, hade det bara gått 7 minuter. Jag suckade om och om igen. Tillslut hjälptes Eddie och Eric varandra att dra väck de olika kamphundarna från varann. När Taylor och Jordan tagit en varsin öl började festen igen.
- Okej om jag går hem? frågan var riktad mot Bella som stod framför mig med magtröja och blå mini-shorts, men det var inte hon som svarade.
- Nej, festen har ju redan börjat! Utbrast Eddie.
- Men jag vill tyvärr inte vara kvar längre, jag log stort och irriterat mot honom och vände mig om.
- Hejdå, ses någon dag. Någon ryckte tag i min arm, med tanke på att händerna var grova och hårda förstod jag att det var Eddie som dragit tag i mig.
- Du får inte gå än. Jag suckade och kollade tillbaka på honom.
- Nehe varför inte?
- För att vi måste dansa först. Han drog ut mig på dansgolvet och jag såg i ögonvrån att Bella suckade. Hon kollade mot oss och jag log stort mot henne. Jag visste att hon varit kär i Eddie i evigheter, hon hade aldrig sagt det, men man såg det på allt hon gjorde nära honom, hur hon rörde sig, hur hon pratade hur hon kollade på honom hela tiden. Jag hade länge trott att Eddie gillade henne tillbaka, men jag hade fått bekräftat att han inte gjorde det. Han gillade mig, men jag gillade inte honom. Alls.
Jag hade smugit från dansplatsen när Eddie vänt sig om och pratat med någon kille som jag inte kände, med andra ord. De hade kommit personer från andra klasser, andra årskurser och kanske till och med folk från andra skolor. Denna festen började verkligen spåra ur.
Jag fick syn på ett träd lite längre bort och gick fram till det, jag suckade djupt när jag satte mig ner och lutade huvudet mot trädstammen. Plötsligt höjdes musiken och ut ur högtalarna strömmade låten ”We are young” med fun. Jag älskade denna låten! Jag log stort och diggade lite med fötterna. Jag fortsatte le när låten var slut. Låten efter förvånade mig, ”Boyfriend” med Justin började spelas, då blev jag ännu gladare. Jag diggade med i den underbara låten och drog upp mobilen för att messa Justin. När jag fick ett sms. Jag såg bara en liten remsa längst uppe på mobilen först, och den lilla remsa gjorde mig skräckslagen.
-
’Detta är visst du;) ’ stog det. Jag stirrade på remsan tills den försvann, sedan fick jag ett till, ett foto. Jag öppnade med darrande händer smset och kollade länge på mig.
Det var en bild, på mig. Jag tryckte fram bilden och studerade den. Jag satt under trädet och log, det var taget för bara några minuter sedan. Jag blev stalkad. Jag kollade i panik upp förde blicken runt om mig. Jag såg inget, inget alls. Det hade inte blivit så mörkt än, och bilden, någon eller några hade tagit var lite mörk, det hade varit dåligt ljus där de suttit. Eller ståt. Jag förde blicken runt mig igen. Sedan reste jag mig upp och gick raka vägen mot festen. ”Boyfriend” hade tagit slut och nu spelades ”Whistle” med Flo Rida. Det var en hyffsat bra låt, så jag började dansa. För att glömma smset.
-
Jag hade sagt hejdå till Eddie och Bella. De hade tyckt det var tråkigt att jag skulle gå, men de hade tillslut gett sig, det var ju faktiskt mörkt och klockan var mycket. Jag kände mig barnslig som tänkte på sådant, men jag hade lovat Justin att ringa när jag kommit hem och jag längtade bara efter hans röst, så jag fick skynda mig hem.
Jag slog snabbt Justin nummer med ett leende på läpparna, jag kunde det utantill. Jag tryckte på ”ring” knappen och tryckte mobilen mot örat.
- Är du Sapphire Pierce? Jag stannade och kollade paralyserat rakt fram. Jag hörde andetag bakom mig.
- Nej, sa jag tyst.
- Är det inte du? Jag vände mig om. Mannen hade bruna ögon, han var flintskallig. Jag rös av obehag av hans närvaro, och även fast det inte var kallt reste sig håren på mina armar.
Jag skakade på huvudet.
- Det är jag inte så säker på. Plötsligt blev det svart. Jag började skrika.
- Käft din jävla hora, det var en okänd röst som talade. Antagligen den som hade dragit påsen för mitt huvud. Jag kände tyg mot min kind och skrek ännu mer.
_______________________________
NU HÄNDER DET SAKER! Vad kommer ske nu!?

KOMMENTERA FÖR MER!
Eller vill ni att jag ska sluta? :'/



Kommentarer
Postat av: Donna

Bra mer !:D

2012-06-10 @ 23:44:31
Postat av: Natalie

Omg nej du får inte sluta jätte bra :D

2012-06-11 @ 00:26:09
Postat av: moa

NEJ DU FÅR ABSOLUT INTE SLUTA, ALDRIG!

meeeer! ♥

2012-06-11 @ 06:56:43
Postat av: Me again

sluta?! omb, du får aldrig sluta skriva! snälllaaa ett kapitel till idag? :D<3

2012-06-11 @ 06:59:31
Postat av: Anonym

nej vi vill absolut ha mer! =)

2012-06-11 @ 07:09:45
Postat av: Me myself and I

hon blir våldtagen? men hon la väl inte på telefonen så Justin svarar och hör exakt vad som händer, så kommer han och räddar henne?

sluta INTE! meeeer :)♥

2012-06-11 @ 12:39:56
Postat av: Emelie

mer!!! :D

2012-06-11 @ 14:38:09
Postat av: Matilda

Skriv mer nuuuuuuuu! :D<3

2012-06-11 @ 15:03:06
Postat av: Anonym

mer! ;)

2012-06-11 @ 15:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!