SUMMER - Chapter 2

________________________________________
SUMMER - Chapter 2
-----------------------------------------
Previously:
*Pling* det plingade till i mobilen. Jag sprang snabbt mot den och tog upp den. Ett sms, från Taylor. Jag öppnade glatt det och läste det stog:
' Hej Sapphire! Ses snart! Hur har du det nu på sista dagen i skolan? Kram Tay ' Jag blev glad av smset.
' Hej Tay! Det gör vi, i övermorgon va? Hade svårt att välja klänning nu på morgonen, annars bra, haha<3 Kram, Sapp'
-----------------------------------------
(bild)
----------------------------------------
Jag la ifrån mig mobilen och satte mig på sängen, jag kollade på väckarklockans klocka, den visade 8. Jag reste mig snabbt från sängen och sprang ut från mitt rum. Jag styrde mot köket och bredde snabbt en macka. Nu hade jag bråttom! Skolbussen skulle komma 10 över 8. Jag åt snabbt mackan och gick sedan in på toaletten och borstade tänderna. När jag var klar rusade jag ut och tog snabbt tag om mig vita nya skolväska, jag hade tyckt att det var lite onödigt att köpa en skolväska en vecka innan sommarlovet, men inte mamma, hon var ha-galen ibland, men rolig. Jag drog tag om nycklarna som låg på byrån i hallen och sprang ut i det fina sommarvädret. Jag låste snabbt dörren och sprang mot busshållsplatsen 3 minuter bort. Jag hade tur, direkt när jag kom till busshållsplatsen rullade bussen in. Jag pustade ut. Dörren uppnade sig och jag gick snabbt in. Jag satte mig längst bak. Bella, eller Isabelle, som min vän igentligen hette åkte inte buss, hon bodde 5 minuter från skolan. Inte Eddie heller. Min andra vän. Jag lutade mig bak i sätet och pustade ut. Herre gud, så mycket spring på morgonen var inte bra! Jag la den vita väskan på sätet längst in. Jag drog förskräkt med händerna på armarna, jag hade glömt koftan jag hade tänkt att ha. Jag gillade inte att gå utan yttetröja. Helst tjocktröja, med dragkedja. Bussen stannade efter en stund utanför skolan och jag tog tag i väskan och gick ut. Det var trångt i bussen idag. Det var det alltid på avslutningar.
- Hej! skrek jag när jag såg Eddie stå en bit bort från busshållsplatsen. Jag sprang in i hans omfamning. Många trodde vi var ett par, det var vi inte. Vi var kompisar, bara kompisar. Många retade Eddie för att han var så bra kompis med mig, bästa vän. Han var en av skolans snyggaste killar. Snällaste också, han kunde bli vän med vem han ville, alla tjejer ville bli ihop med han. Han hade varit ihop med flera tjejer. De flesta blev sura på mig, för att jag och Eddie var så nära vänner. Då de gjorde slut. Patetiskt! Fast jag förstog de lite. Jag och Eddie hade aldrig varit ihop, eller jo, när vi var typ 3. Men det räknades inte.
- Hej! sa han och kramade om mig. Jag avslutade kramen och kollade upp i hans ansikte. Hans blå ögon glänste och det blonda håret låg perfekt runt ansiktet. Han hade på sig en vit shorta och ett var beiga chinos.
- Vet du vad jag ska göra imon? frågade jag hemlighetsfullt när vi var påväg till vårt klassrum.
- Åka till LA! sa jag och skrattade. Han fick ett förvånande uttryck i ansiktet.
- Va? Varför har du inte sagt något?
- Det var inte säkert för än typ i förrgår, sa jag och log.
- Vad ska du göra där då? frågade han och log stort.
- Hälsa på Tay, sa jag och log ennu större, gud vad jag saknade henne! Eddie log och skrattade.
- Saknar du henne? Hon får komma hit någon gång! Jag nickade.
- Det måste hon.
Klassrummet var fullt med blommor, överallt. På varje bord fanns det en vas med färgglada blommor i. Isabelle och jag gick bredvid varann in i rummet. Vi satte oss på platserna längst mot dörren, bredvid varann såklart. Eddie satt sig på andra sidan, vid sitt "killgäng". Det bestod av Taylor, Jordan och några andra. Jag höll aldrig koll på deras namn. Isabelle petade mig på axeln och jag avbröt mina funderingar och kollade på henne igen.
- När ska du till LA då? Hennes lockigt guldiga hår böljde mjukt ner för axlarna och hennes pigga gröna ögon kollade intensivt på mig. Jag var så avundsjuk på henne. Hon hade så fina ögon.
- Jag åker imon, sa jag och log smått, resan fick mig alltid på så gott humör!
- Va roligt! sa hon och jag nickade.
- Jätte!
-
- Ni får ha ett roligt lov! Vi syns till hösten! halv skrek Mrs. Bennett för att överösta alla sommarlovssugna elever.
- Det ska vi, viskade jag tyst. Jag reste mig snabbt upp och drog in stolen mot bordet. Jag skulle precis börja gå ut när Bennett ställde sig ivägen för mig. Det började samlas ett litet led efter mig. Alla puttade på så jag var bara några centimeter från att gå in i Bennett.
- En kram vill jag ha, sa hon och log stort, jag log också, ett litet oglattleende bara för att. Hon slog ut armarna och omfamnade mig i en obekväm kram. När hon släppte mig gick jag förbi henne och kramade om Mrs. Smith istället. När jag kramat de båda lärarna kunde jag springa ut från skolan. Isabelle var efter mig och var mig hack i häl. Vi stannade precis utanför stora ingången och kramade om varann i en lång kram. Vi båda log brett.
- Ska vi vänta på Eddie? frågade Bella och jag nickade. Isabelle var Bellas bästa vän också. Vi hade varit bra kompisar ett bra tag nu! Efter några minuter kom Eddie med ett nästan lika brett leende som mig och Bella. -
- Ha det bra i LA! sa han och kramade om mig först. Jag nickade.
- Ha det bra här hemma, sa jag och skrattade. Han släppte mig och tog ett steg mot sidan och kramade om Isabelle. Han kramade henne längre och log. Jag misstänker att de gillar varann lite. Ingen vågade bara arkänna det.
_______________________________________________
________________________________________
SUMMER - Chapter 2
-----------------------------------------
Previously:
*Pling* det plingade till i mobilen. Jag sprang snabbt mot den och tog upp den. Ett sms, från Taylor. Jag öppnade glatt det och läste det stog:
' Hej Sapphire! Ses snart! Hur har du det nu på sista dagen i skolan? Kram Tay ' Jag blev glad av smset.
' Hej Tay! Det gör vi, i övermorgon va? Hade svårt att välja klänning nu på morgonen, annars bra, haha<3 Kram, Sapp'
Jag la ifrån mig mobilen och satte mig på sängen, jag kollade på väckarklockans klocka, den visade 8. Jag reste mig snabbt från sängen och sprang ut från mitt rum. Jag styrde mot köket och bredde snabbt en macka. Nu hade jag bråttom! Skolbussen skulle komma 10 över 8. Jag åt snabbt mackan och gick sedan in på toaletten och borstade tänderna. När jag var klar rusade jag ut och tog snabbt tag om mig vita nya skolväska, jag hade tyckt att det var lite onödigt att köpa en skolväska en vecka innan sommarlovet, men inte mamma, hon var ha-galen ibland, men rolig. Jag drog tag om nycklarna som låg på byrån i hallen och sprang ut i det fina sommarvädret. Jag låste snabbt dörren och sprang mot busshållsplatsen 3 minuter bort. Jag hade tur, direkt när jag kom till busshållsplatsen rullade bussen in. Jag pustade ut. Dörren uppnade sig och jag gick snabbt in. Jag satte mig längst bak. Bella, eller Isabelle, som min vän igentligen hette åkte inte buss, hon bodde 5 minuter från skolan. Inte Eddie heller. Min andra vän. Jag lutade mig bak i sätet och pustade ut. Herre gud, så mycket spring på morgonen var inte bra! Jag la den vita väskan på sätet längst in. Jag drog förskräkt med händerna på armarna, jag hade glömt koftan jag hade tänkt att ha. Jag gillade inte att gå utan yttetröja. Helst tjocktröja, med dragkedja. Bussen stannade efter en stund utanför skolan och jag tog tag i väskan och gick ut. Det var trångt i bussen idag. Det var det alltid på avslutningar.
- Hej! skrek jag när jag såg Eddie stå en bit bort från busshållsplatsen. Jag sprang in i hans omfamning. Många trodde vi var ett par, det var vi inte. Vi var kompisar, bara kompisar. Många retade Eddie för att han var så bra kompis med mig, bästa vän. Han var en av skolans snyggaste killar. Snällaste också, han kunde bli vän med vem han ville, alla tjejer ville bli ihop med han. Han hade varit ihop med flera tjejer. De flesta blev sura på mig, för att jag och Eddie var så nära vänner. Då de gjorde slut. Patetiskt! Fast jag förstog de lite. Jag och Eddie hade aldrig varit ihop, eller jo, när vi var typ 3. Men det räknades inte.
- Hej! sa han och kramade om mig. Jag avslutade kramen och kollade upp i hans ansikte. Hans blå ögon glänste och det blonda håret låg perfekt runt ansiktet. Han hade på sig en vit shorta och ett var beiga chinos.
- Vet du vad jag ska göra imon? frågade jag hemlighetsfullt när vi var påväg till vårt klassrum.
- Åka till LA! sa jag och skrattade. Han fick ett förvånande uttryck i ansiktet.
- Va? Varför har du inte sagt något?
- Det var inte säkert för än typ i förrgår, sa jag och log.
- Vad ska du göra där då? frågade han och log stort.
- Hälsa på Tay, sa jag och log ennu större, gud vad jag saknade henne! Eddie log och skrattade.
- Saknar du henne? Hon får komma hit någon gång! Jag nickade.
- Det måste hon.
Klassrummet var fullt med blommor, överallt. På varje bord fanns det en vas med färgglada blommor i. Isabelle och jag gick bredvid varann in i rummet. Vi satte oss på platserna längst mot dörren, bredvid varann såklart. Eddie satt sig på andra sidan, vid sitt "killgäng". Det bestod av Taylor, Jordan och några andra. Jag höll aldrig koll på deras namn. Isabelle petade mig på axeln och jag avbröt mina funderingar och kollade på henne igen.
- När ska du till LA då? Hennes lockigt guldiga hår böljde mjukt ner för axlarna och hennes pigga gröna ögon kollade intensivt på mig. Jag var så avundsjuk på henne. Hon hade så fina ögon.
- Jag åker imon, sa jag och log smått, resan fick mig alltid på så gott humör!
- Va roligt! sa hon och jag nickade.
- Jätte!
-
- Ni får ha ett roligt lov! Vi syns till hösten! halv skrek Mrs. Bennett för att överösta alla sommarlovssugna elever.
- Det ska vi, viskade jag tyst. Jag reste mig snabbt upp och drog in stolen mot bordet. Jag skulle precis börja gå ut när Bennett ställde sig ivägen för mig. Det började samlas ett litet led efter mig. Alla puttade på så jag var bara några centimeter från att gå in i Bennett.
- En kram vill jag ha, sa hon och log stort, jag log också, ett litet oglattleende bara för att. Hon slog ut armarna och omfamnade mig i en obekväm kram. När hon släppte mig gick jag förbi henne och kramade om Mrs. Smith istället. När jag kramat de båda lärarna kunde jag springa ut från skolan. Isabelle var efter mig och var mig hack i häl. Vi stannade precis utanför stora ingången och kramade om varann i en lång kram. Vi båda log brett.
- Ska vi vänta på Eddie? frågade Bella och jag nickade. Isabelle var Bellas bästa vän också. Vi hade varit bra kompisar ett bra tag nu! Efter några minuter kom Eddie med ett nästan lika brett leende som mig och Bella. -
- Ha det bra i LA! sa han och kramade om mig först. Jag nickade.
- Ha det bra här hemma, sa jag och skrattade. Han släppte mig och tog ett steg mot sidan och kramade om Isabelle. Han kramade henne längre och log. Jag misstänker att de gillar varann lite. Ingen vågade bara arkänna det.
_______________________________________________
:D



Kommentarer
Postat av: maja nilsson

Braaaooo!!!<333 älskar deen!<333

2012-03-20 @ 12:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!