Chapter 14

A smile is the best make up a girl can wear 


MERCEDES PERSPEKTIV

Jag skrattade till när Fredo sa det sista, han kollade sedan mot tv:n och gav ifrån sig en suck.
- Ska vi byta kanal?
- Vi kollar på film ditt dumbass! Jusitn slog Afredo i bakhuvudet och de båda började skratta. Jag drog upp fötterna från det kalla golvet till soffan och höll mina armar om de.
- Gud va kallt det är här inne, sa jag och suckade. Alfredo kollade chockat på mig.
- KALLT? Jag blir överhettad. Jag kollade ner på hans tjocktröja och höjde ögonbrynen.
- Inte konstigt med den där vinterjackan! skrattade jag och drog lite i hans tröja, han började krångla av den och räkte över den till mig.
- Ta den, jag dör av värme! Jag log tacksamt mot honom och drog på mig den. Jag la håret över den och delade de så att det låg på tjocktröjans framsida. Jag suckade trött och kollade mot skiten som visades på tv skärmen.
- Okej, seriöst, ska vi sätta på någon NORMAL film? Justin nickade och gick fram mot tv:n.
- Okej, paranormal activity 2? frågade han och räkte upp filmen.
Oh nej, inte den filmen. Jag hatade spöken, jag skulle aldrig våga sova inatt.
Alfredo nickade.
Jag hade inget annat val än att nicka. Justin stängde av den andra skiten och satte på paranormal activity istället. När den väl var på och visades på den stora platt-tv:n kom han tillbaka och satte sig jämte Alfredo i soffan.
- Jag lovar att skydda dig om du blir rädd, viskade Alfredo i mitt öra och skrattade till. Jag vände mig mot honom och sa:
- Jag lovar att skydda dig om du blir rädd.
- Ha-ha, låtsas-skrattade han, han log stort.
Jag vände mig mot filmen igen och fick genast en halv hjärtattack, Alfredo skrattade för fulla muggar och Justin höll sig för skratt.
De hade ingen aning om hur mycket det skulle skratta åt mig innan denna filmen var över.

-

Justin och Alfredo låg nästan dubbelvikta på varann av garv, som jag trodde hade de fått sig ett par -för många- skratt pågrund av mig.
Hur någon kunde ha kul ut mig när jag satt där livrädd i soffan med kudde och filt i händerna fattade jag inte riktigt, men jag fick väll bara ta deras humor som den var. Och den var verkligen inte den bästa.
- Okej, seriöst, vad skrattar ni åt nu, filmen är ju för fan redan slut?
- Du skulle sett dina miner! tryckte Alfredo fram och Justin kunde inte hålla sig från ett till skrattanfall.
- Ja, ni kunde tatt hit en spegel, mumlade jag irriterat och kollade mot tv:n där eftertexterna rullade.
- Justin kunde du inte tänkt på det?
- Det får helt enkelt bli nästa gång!
- Jag har några frågor angående resmedel och sådant på den lilla turnen.
- Vi checkar in på hotell, alla får ett eget, ibland får du och Fredo dela, då de inte hade några när vi tänkte boka till dig.
- Du bestämde ju dig ganska sent, sa Fredo och kollade hånflinande på mig.
- Det var inte ens jag som valde, skrattade jag och han skakade på huvudet och ryckte på axlarna.
- Det är ju sant, skrattade han och jag nickade.
- Det är sant.
- Men i alla fall, började Justin och jag kollade med stora ögon på honom, det kommer nog va ganska mycket folk, och om det blir det, håll dig bakom mig, Fredo eller Kenny. Okej? Eller någon annan i crewet. Vi vill inte att någon ska komma bort! sa han och jag nickade.
- Jag fattar, hålla mig bakom dig, Fredo, Kenny eller någon annan i ditt crew.
- Vårt, rättade Fredo.
- DU sjunger ju inte, skrattade jag och hånflinade lite åt honom.
- Hur vet du det?
- Sjung då! skrattade jag och fick en typiskt Fredo min tillbaka.
- Jag kan fotografera.
- Så du är typ "fotografen"? frågade jag och kollade stirrande på honom. Han skrattade till och nickade.
- Blandannat.
- Coolt! Kan inte jag få testa någongång?
- Bara du inte tar min plats så, skrattade Fredo och blinkade med ena ögat mot mig, jag skrattade till och skakade på huvudet.
- Nejdå, jag lovar.
- Men jag tror att Justin vill att jag tar shirtless bilderna, han kommer nog se ut som en tomat annars. Och då kan ju beliebersarna undra vem fan som tog kortet, de kommer fatta att det inte var jag direkt. Jag skrattade till och sneglade på Justin som skrattade till och slog till Fredo på armen.
- Du ska inte få ta några shirtless bilder i år! skrattade han och Fredo putade med ena underläppen.
- Seriöst? Jag som hade sett framimot sååååå att se dina stora snygga muskler! Han pratade tjejigt och både jag och Justin började skratta.
- Du kan få se de ändå, skrattade Justin och flinade. Alfredo skrattade till och skulle precis säga något när Justin skrattade till och sa:
- Vi kanske badar någongång, jag skrattade till, detsamma gjorde Fredo.

-

Jag tassade snabbt över till mitt hotellrum. Öppnade dörren och sprang snabbt på tå in, jag letade fram min tandborste i resväskan, tassade bort till badrummet, borstade tänderna och tassade sedan tillbaka till resväskan för att lämna tandborsten. Jag drog av mig mina kläder, inklusive Fredos tjocktröja, och la mig sedan ner i sängen med endast underkläder på mig. Jag satte snabbt mobilen på flera alarm runt halv 6 till 6.
Det var svårt att sova, och när jag väl gjorde det var det en orolig sömn jag kom in i, i vetan om att ja skulle gå upp inte så många timmar senare och spendera hela dagen med en popstjärna och sin kusin.
Nästa dag var en helt vanlig dag.
Och juste, popstjärnan var en helt vanlig kille.
En helt vanlig kille som alltså kunde falla, falla för en tjej.

-

Jag vaknade med ett ryck, vände mig mot min gamla mobil och stängde av alarmet innan jag la mig ner i sängen igen, jag kunde inte somna om igen, verkligen inte somna om igen.
Ett ben, två ben. Jag drog hasigt och trött benen över sängkanten. Jag sträckte på mig och pep som en hund innan jag orkade resa mig upp och vandra mot toaletten. Jag gjorde det jag skulle och gick sedan ut för att hämta mitt smink och ställa mig vid den stora hallspeglen, jag la allt smink på de lilla bordet bredvid där jag blandannat hade kort-nycklen. Jag började med att lägga på lite maskara, eller mycket maskara och satte sedan på det andra sminket jag brukade använda.
Jag kände mig för sminkad för det jag skulle göra idag. Men jag orkade inte ändra det så det fick bli så. Jag gick bort till min resväska och undrade vad jag skulle ta på mig. Joggingbyxor? Jeans? Jag bestämde mig för att ta ett par jeans, samma som jag använt dagen före och ett svart linne, tillsammans med en svart munkjacka. Jag fixade till håret innan jag kollade runt i rummet och hämtade mina få saker, Justin och Fredo hade noga sagt åt mig att jag inte behövde städa eller något, så jag gjorde det inte heller. Jag gick bara ut.
Med vetskapen om att jag snart skulle till en annan stad, i ett annat land.

-

- Vi ska till Norge. Justin log stort åt det Alfredo sa.
- Jag ska till Norge för första gången! hurrade han och skrattade. Fredo kollade på honom och skakade på huvudet. Han pekade sedan bak mot honom med tummen och gjorde någon konstig min medans han ryckte på axlarna.
- Jag har ingen aning om varför han är så excited! skrattade han och jag log stort och ryckte på axlarna.
- Inte jag heller!


Hyffsat lång? Jag blev hyffast nöjd :) Inte över själva kapitlet, men att jag hann<3

 

ÄLSKAR ER<3
KOMMENTERA



Kommentarer
Postat av: frida

mer!:)

2012-09-05 @ 06:45:26
URL: http://www.fridagranberg.devote.se
Postat av: Emelie

Jätte braa! <3

2012-09-05 @ 14:45:19
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Donna

Braaa snälla Meeer såfort som möjligt !!

2012-09-05 @ 20:21:29
Postat av: Anonym

MER! ♥

2012-09-05 @ 22:30:54
Postat av: jJulia

Älskar novellen, meer!!<3

2012-09-05 @ 23:01:36
Postat av: Sofia

Meeer!!!<3

2012-09-05 @ 23:26:16
Postat av: Elin

Meer! :)

2012-09-06 @ 06:40:08
URL: http://ellinsofie.devote.se
Postat av: emma

jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte jätte bra!!!! :D <3

2012-09-06 @ 07:24:37
Postat av: Anonym

Meeer

2012-09-06 @ 14:50:44
Postat av: miranda

jatte bra mera nu snälla <3

2012-09-06 @ 17:45:44
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeera

2012-09-06 @ 18:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!