Chapter 32.- We’re not fuckbuddies!

Previously 
 

”Vill du inte sätta på dig något?” Hon suckade, sedan släppte hon min hals och lät mig komma ner. Men hon ställde sig nära mig, med armarna om min hals, brösten pressade mot min bröstkorg och läpparna nära mina.

”Vänd dig om.” viskade hon. Jag himlade lätt med ögonen.

”Jag har sett”, jag lutade mig ner mot hennes öra och viskade, ”bröst”, jag lutade mig sedan tillbaka och sa i normal röst, flinande, ”innan, babe. Och jag såg dina för bara en liten stund sedan.”

Hon blev röd i ansiktet, men skakade på huvudet.

”Snälla?”

”Bara vända mig om?”

Hon nickade, så jag suckade, kysste hennes mungipa och vände mig om. 


 
 

Jennas perspektiv:

 

Det tog nästan en halvtimme innan jag och Justin kom ut ur garderoben och vandrade ut till Charlie, som satt irriterad i soffan med en kopp kaffe. Hon följde oss med blicken när vi kom in i vardagsrummet. Jag valde att inte möta hennes blick, visste inte vad den skulle visa. Jag var rädd att hon var alldeles för sur på mig, att hon inte ville prata med oss, bara skälla. Vi satte oss på andra sidan av min divansoffa, på divanen, med ansiktet mot henne även fast jag helst skulle vilja sitta med ryggen mot. Jag höll Justin hårt i handen, han höll sin blick stadigt på Charlie. Jag avundades honom, han var så stark och självständig. Jag kramade hans hand, han kramade min tillbaka. Antagligen för att stötta mig, jag tog hans starka han i båda mina och kramade den så hårt jag vågade.

Efter bara några sekunder öppnade Charlie munnen, ”Är ni fuckbuddies?                   

”Nej.” svarade Justin. Detta var likt Charlie, alltid raka frågor.

”Det jag såg för mindre än en timme sedan tydde på något annat, även fast det var gulligt, tydde det på något annat.”

”Vi är inte fuckbuddies i alla fall.” sa Justin, jag var tyst. Charlie sneglade på mig, jag visste inte varför jag inte vågade ta till orda. De skulle ju knappast slå mig om jag pratade, men jag var rädd att Charlie var arg på oss, för att jag inte berättat något.

”Jenna”, började Charlie några sekunder senare, ”berätta från början.”

Jag drog ett djupt andetag, Justin slöt sin hand om mina händer.

”Ehm, enda från början?” Charlie nickade. Hon såg inte arg ut när jag tittade upp på henne.

”Ja, jag är inte arg på dig Jenna, jag vill bara veta.” Hon log lite smått. Jag hade inte kollat på henne innan, bara hört hennes stränga röst, som alltid var en aning sträng.

”Okej.” Jag drog ett djupt andetag, ”Jag såg Justin utanför gymmet för kanske… En månad sedan?” Jag kollade upp på Justin, han nickade, ”Och han skulle sova på gatan, bara en bit från gymmets ingång. Mot tegelväggen du vet?” hon sneglade på Justin och nickade, Justin kollade på mig.

”Jag kunde inte låta honom sova där så jag frågade honom om han inte ville komma hem till mig och sova i gästrummet du vet?” Hon nickade, ”Så ja, han gick med på det jag ville och följde med hit och det ena ledde till det andra…” Jag valde att avsluta där, men fattade inte hur misstolkande det lät innan det var försent.

”Ni blev alltså fuckbuddies!” utbrast hon.

”Nej, det blev vi inte, vi började bara umgås! Han bodde här en månad innan något hände!” sa jag och stirrade på henne.

”Eller hur, som om ni skulle kunna vänta en månad.”

”Det är sant.” sa Justin och jag nickade tillsammans med honom.

”Ja.”

”Vem kysste vem första gången?” Jag hade tinat upp och kunde nu inte hjälpa leendet som spreds på mina läppar, det pirrade i hela kroppen när jag släppte Justins händer för att lägga de runt hans nacke.

”Han kysste mig första gången.” kvittrade jag, Justins skrattade till och nickade instämmande. Kollade med stora bruna vackra ögon ner på mig.

”Humörsvägningar idag tjejen?” skrattade Jenna, jag nickade, kravlade över till Justins knä och satte mig bekvämt.

”Hur länge sedan var det? Som han kysste dig asså?”

”En och en halv vecka sedan?” Justin nickade igen, kollade på Charlie och sa:

”Onsdag förra veckan, den tolfte.” log han.

”Jag tänker inte ens fråga vad ni gjorde igår kväll då.” sa hon flinande, piercingarna i hennes ansikte blänkte av ljuset från fönsterna, hennes leende var slugt.

Jag blev genast väldigt röd i ansiktet.

”Charlie!” skrek jag, släppte Justins hals och reste mig upp, men innan jag hann fram till Charlies skrattande figur hade Justin tagit mig runt midjan och drog in mig i sin famn. Jag kunde inte låta bli att skratta, situationen var pinsam, men när jag kollade upp i Justins ansikte var han inte det minsta röd om kinderna. Han hade bara ett varmt leende på läpparna. Gud va jag älskade det leendet.

”Hur många gånger gjorde ni det?” skrattade Charlie, när jag kollade på henne flirtade hon med ögonbrynen. Väl medveten om att jag inte kunde komma någonstans med Justins grepp runt min midja.

”CHARLIE!” skrek jag, ”Vi har inte gjort något ännu!”

”Ännu?” hon flinade, kollade på Justin bakom mig och skrattade till, ”ännu Justin, hörde du?”

Jag hade lust att dö just där och då.

 

~

 

Den pinsamma situationen i mitt vardagsrum hade slutat med att även Justin hade erkänt att det inte hänt något mellan oss, än, och då höll Charlie äntligen käften. Men jag hade en aning om att hon inte skulle glömma detta så lätt.

Tillslut hade Charlie åkt, gett oss lite tid att göra oss iordning innan jobbet. Jag undrade hur det skulle vara på jobbet nu, skulle Kevin också få reda på oss nu? Alla stammisarna på gymmet? Alla?

Jag och Justin var ovanligt tysta när vi gjorde oss iordning, sa nästan ingenting till varandra. Men det behövdes inte, tystnaden var behaglig. Inte förens vi hade kommit ut i bilen bröt Justin tystnaden:

”Ska jag fortfarande gymma hela dagarna?” Jag kollade på honom, innan jag startade bilen, log stort mot honom.

”Jag ska försöka övertyga Charlie att du ska få vara med mig, i personalrummet och kanske extra jobba lite.” log jag, han såg glad ut. ”Jag vet inte om du kommer få så roliga arbetsuppgifter, och kanske ingen lön, men det kan ju vara bra som tidsfördriv? Du kan säkert hitta något annat längre fram?” Hans leende såg plötsligt fake ut och han nickade, kollade sedan ut genom fönstret, leendet försvann.

Jag sträckte mig efter hans hand och tog den hårt i min. Startade bilen och körde iväg mot gymmet.

 

~

 

Charlie sa ja direkt, jag hade än så länge bara frågat om han kunde få hänga efter mig, och det fick han. Något jag var väldigt glad över, Justin med. När jag kom tillbaka med nyheten strålade han av glädje, inte konstigt, han hade tränat varje dag i lite mer än en månad.

Jag skulle också bli trött av det nuförtiden.

När jag och Justin gick runt på en liten rundvisning på gymmet ropade plötsligt Charlie på oss från receptionen. Jag tog Justins hand och drog med honom tillbaka till Charlie, och en lång brunett jag aldrig sett innan. Jag fick samma känsla i magen den gången Justin och jag varit ute och shoppat och tjejen i kassan flörtat med Justin. Jag höll hans hand i min hårt. Försökte le.

”Jenna, detta är Cheryl, Kevins kusin, hon ska vara här en vecka. Cheryl, detta är Jenna.”

Cheryl log och granskade mig med en blick, från huvudet till fötterna och tillbaka igen. Ett slugt leende spreds på hennes läppar, och utan att säga något vändes hennes blick mot Justin. Leendet blev större, min mage gjorde en nervös volt. Hon såg onekligen bra ut, smilgropar, blå stora ögon, långt lockigt hår. Lång och smal, långa ben, fötterna var klädda i ett par höga klackar. Jag kände mig kort, jag hade inte orkat ta på mig några högklackade idag. Hon var nästan lika lång som Justin med de på sig, kanske en eller två centimeter kortare än honom. Hon var onekligen mycket snygg.

Jag kände mig malplacerad där jag stod bredvid Justin, bara genom att ha henne i samma rum. Jag gillade henne inte.

”Och…” sa hon med ett stort flörtigt leende, menade Justin med sitt och.

”Justin.” Justin släppte min hand för att sträcka fram den åt henne, hon skakade hans hand med ett flörtigt leende på läpparna. När hon släppte hans hand tog han ett fast tag om min igen, jag log i triumf mot henne. Inte för att hon märkte något, hon var mitt uppe i att granska Justins kropp upp och ner.

 

Justins perspektiv:

 

I vanliga fall skulle jag njutit av hennes blick mot min kropp, men här bredvid Jenna, kände jag mig bara dum. Jag ville inte att hon skulle se på mig så när Jenna var här.

”Trevligt att träffas.” log hon mot mig när hon studerat mig klart, studerade mig inte ens i smyg, visade öppet vad hon tyckte om mig. Jag släppte Jennas hand för at lägga den runt hennes midja istället, höll hennes sida hårt tryckt mot min, ville inte att Cheryl skulle tro att hon kunde komma åt mig. Det kunde hon inte, jag hade Jenna nu och jag tänkte inte förlora henne ännu.

Cheryl log igen, denna gång en aning stelt och kollade runt.

”Ni har inte lust att vissa mig runt?” frågade hon mig, mig av alla människor. Jag kollade ner på Jenna, som såg irriterad och bitter ut.

”Varför inte.” sa Jenna surt.

Cheryl log snett, sneglade på Jenna och sa:

”Det var trevligt av er.” Jenna nickade, vände sig om med mig och fortsatte sin lilla rundvandring runt i byggnaden, som faktiskt var större än man kunde tro.

 

~

 

Efter ett tag avlägsnade sig Cheryl och gick med Kevin istället, som jag hade fått lära mig var den andra anställda i gymmet. Charlie var ägaren, hur hon nu hade haft råd med det, Kevin och Jenna var anställda. Jag hade inte sagt ett ord till Kevin, jag hade bara hört Charlie och honom prata om mig när Charlie berättat ”den stora nyheten” om mitt och Jennas förhållande. Kevin hade inte sagt något särskilt om oss, jag hade bara hört honom säga:

”Vad kul för dem!” till Charlie, med väldigt lite inlevelse.

Efter att Cheryl avlägsnat sig från vår lilla rundvandring drog Jenna med sig mig till personalrummet. Jag kände mig dum när jag gick in dit, men Jenna insisterade. Hon sa att Charlie sagt att det var okej, att hon visste att jag inte skulle försöka sno något. Vad de nu fanns att sno där, hur som helst. Vi gick in genom den evigt öppna dörren till personalrummet. På högersida fanns fullt med värdeskåp som man kunde stänga och låsa. Efter en kort korridor, med en toalett på vänstersidan, skåpen på höger, kom man fram till en öppen yta. I mitten av rummet stod en omatchad soffgrupp, två soffor och en fåtölj. Sofforna såg nersuttna och slitna ut medan fåtöljen såg ganska ny ut. I mitten av gruppen var ett ljust träbord placerat, bordet var överfullt av tidningar av olika sorter, storlekar och färger. De båda sofforna var svarta medan fåtöljen var beige. Jenna stannade och sneglade på mig.

”Sätt dig var du vill.” log hon. Jag nickade och drog med mig henne till en av de två sofforna. Jag ville inte direkt tränga ihop mig med henne i fåtöljen. Jag satte mig på ena kanten av soffan, hon satte sig bredvid mig med huvudet mot min axel. Hon suckade djupt samtidigt som hon lutade sig fram för att plocka upp en tidning om smink och kläder. Jag sträckte mig fram och tog tag i en biltidning, bläddrade igenom den samtidigt som Jenna kurade ihop sig mer och mer vid min sida. Efter en stund låg hon med huvudet i mitt knä, hon hade dragit åt sig en kudde att ha huvudet på. Jag kunde gissa varför, men hon hade inte sagt något och jag hade inte frågat. Tur var väll det, jag kunde se hennes illröda ansikte framför mig när hon förklarade för mig varför hon inte ville ligga med huvudet i mitt knä. Hennes hår var täckt över kudden och mina ben där hon låg i mitt knä. Hennes ljusrosa läppar putade en aning utåt som de alltid gjorde, överläppen putade mest. Hon var så vacker där hon låg, koncentrerad på tidningen, att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag sneglade ner på henne och tappade helt intresset i biltidningen. Bilar hade aldrig intresserat mig ändå.

Efter en stund kom hon på mig, sneglade upp på mig och rynkade pannan.

”Varför glor du på mig sådär?”

”Du är så sjukt vacker Jenna.” viskade jag och hon skrattade bara till, tog mig inte riktigt på allvar. Hur hon nu inte kunde göra det.

”Jag menar det verkligen.” sa jag och hon log upp mot mig, genuint, glatt.

”Tack.” Sedan putade hon överdrivet med läpparna och jag flinade innan jag böjde mig ner och kysste hennes läppar mjukt. Hon fnittrade till och log glatt upp mot mig. Jag log tillbaka.

 
 

Jennas perspektiv:

 

Klockan hade slagit nio och jag låg i Justins knä vid tv:n, kunde knappt hålla mina ögon öppna. Min panna fortsatte hela tiden falla mot hans axel, jag slumrade till varannan minut. Jag satt och höll i hans hand, kramade den hårt, men lät den nästan falla varje gång jag råkade slumra till lite lätt. Han hade armarna om mig, samtidigt som jag låg snett i hans knä. Mina ben var snett över hans, min hand höll i hans hårt. Jag ville bara somna, men jag kunde inte när tv:n spelade någon våldsam film. Vapen avfyrades var fjärde sekund och jag undrade hur Justin kunde kolla på sådan här – rentutav – skit. Jag hade aldrig varit ett fan av våldsamma filmer, kärleksfilmer var klart min filmgenre. The Notebook, Safe Haven, The Lucky One, The Vow och A Walk to remember var bara exempel på vad för kärleksfilmer jag kollade på – och älskade. Mina klara favoriter var The Notebook och The Vow. Var inte Channing Tatum för snygg? Grr. Inte för att snacka om Ryan Gosling, klart de två snyggaste männen i Hollywood, och Justin såklart. Även fast Justin inte bodde eller hade bott i Hollywood, tror jag…

”Har du bott i Hollywood?” frågade jag plötsligt, han blev lite ställd av min fråga.

”Va?”

”Har du bott i Hollywood?” frågade jag igen, tog det lite långsammare denna gången. Han skrattade till, men skakade på huvudet.

”Nej, hurså?”

”Ren nyfikenhet.” han skrattade till, men svarade inte.

”Vart bodde du innan Justin?” frågade jag efter en liten stund, han svarade inte. Jag väntade en stund, han svarade fortfarande inte. Jag antog att han inte hörde, eller lyssnade, och tänkte precis upprepa när han svarade:

”I Kanada.”

”I Kanada?” frågade jag, han nickade. Jag kände hans nick mot mitt huvud, kollade upp på honom. Han kollade inte ner på mig.

”Ja, Stratford i Kanada. En liten stad, 32 tusen invånare.” Han kollade fortfarande rakt fram, in i tv:n, men hans ögon såg tomma ut. Som om han inte såg tv:n, bara kollade rakt ut i luften.

”Mysigt.” viskade jag, menade det fullt ut, Los Angeles var ibland för stort. För mycket folk, för mycket rörelse. ”Bodde du i lägenhet eller hus?”

”Hus.” sa han, kollade äntligen ner på mig, men inget leende syntes på hans läppar. Jag kramade hans händer mjukt.

”Okej.” viskade jag, samtidigt som jag kollade in i hans vackra, bruna ögon. Han klämde fram ett leende och kollade tillbaka till tv:n. Han hade öppnat sig för mig, ännu inte helt, men en liten bit på väg. Inuti var jag glad, hoppade runt och skrek. På utsidan föll jag in i en lätt, mysig sömn, tätt ihop pressad mot min favoritperson. 


 

Kommer ni ihåg mig? Jag brukade skriva kapitel på min novell här för ett tag sedan..? Inte? Nehe... Okej... 
lol. jag skojar, och ber om ursäkt för min absolut sämsta uppdatering ever. Seriöst. Sa att kapitlet skulle komma i veckan, kommer nu i sista minuten. 3 timmar innan helg, fy på mig. Men kan faktiskt skylla på att jag haft massa läxor! Grammatikprov idag, engelska prov, har skuggat, läxor till höger och vänster och veckorna går så faslans snabbt just nu! Dagarna flyger iväg, likadant med veckorna! Känns som om jag lever i en snabbspolad film, lika snabbt som när man spolar tillbaka på dvd, ni vet? 
 
Okej, nu svävar jag iväg. Egentligen ville jag bara förklara hur ledsen jag är för min uppdatering just nu, jag är grymt ledsen. Jag är också ledsen för att detta kapitlet var typ sjuk ohändelserikt. Vill bara börja på min ide nu, men de måste känna varandra ett tag först. buhu. 
 
FRÅGESTUND: 
 
1.  VAD TYCKER NI OM NOVELLEN? Vad tycker ni om rollerna? Något jag kan göra bättre? 
2. Har ni något ni gärna vill ska komma med i novellen? Något särskilt ögonblick ni vill att jag ska få med? Har ni någon ide jag kanske kan använda mig av? Det skulle verkligen behövas, en liten idetorka på savannen Ebba rn. 
3. VAD TROR NI KOMMER HÄNDA I DENNA NOVELLEN? Vad tror ni min "stora" ide kommer vara? Vad har ni för framtidstankar för denna novell? 
4. Jag älskar er för ert tålamod och hoppas på att jag inte förlorar mina älskade läsare, puss o kram ♥
 
Kommentera! 
Minst............ Bara kommentera så mycket ni kan! ♥ :) 
 



Kommentarer
Postat av: I am a vampire

Mitt svar om novellen : O.o , jäpp, det är mitt svar. Skulle vilja att Justin berättar mer om sitt liv i nästa kapitel. Skulle vara roligt om tusen år att Jenna får åka med justin till kanada. Vill att han ska träffa sina föräldrar igen. Skulle oxå va kul om justin var/är kriminell typ... xD .. jag tror kanske att justin får ett bra och rikt jobb. Tar 100 år att skriva från surfplatta.. LOVE U:-)

2013-11-29 @ 23:22:35
Postat av: Anonym

åhhh den är så mysig din novell!!!

2013-11-29 @ 23:35:20
Postat av: Ariana

1: bra!
2:nja..vet inte
3: att kevin gillar jenna och hans kusin gillar Justin ?

as bra o älskar daj!

2013-11-29 @ 23:35:50
Postat av: Emmy

Grymt bra älskar din novell :D men man kan vänta på något sånt här bra :D

2013-11-30 @ 00:13:50
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Postat av: celebnovell

Klockan är snart 1på morgonen så orkar inte skriva en lång kommentar. Somnar snart hahah. Vill bara att du ska veta att kapitlet var superbra och ren perfektion. ♥

2013-11-30 @ 00:38:49
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Tilde

Älskar denna novellen!! Det Var ett mysigt kapitel:33<33 längtar redan efter nästa kapitel!!:]

2013-11-30 @ 10:15:34
Postat av: Emma

Yeyyyyyy nytt kapell!! Äntligen :)

2013-11-30 @ 12:44:32
Postat av: Anonym

Så sjukt bra!! älskar din novell! ;)

2013-11-30 @ 13:56:38
Postat av: Issa

Så jävla braa

2013-11-30 @ 14:01:58
Postat av: Emelie

jätte bra ! :D

2013-11-30 @ 14:53:52
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Engla

Så jävla bra ! Asså det behöver inte hända så speciellt mycket för att jag ska dö av att de är så bra !(:
Kram

2013-11-30 @ 18:44:21
Postat av: annym

åhhhhhhh så bra kapitel men jag trode att de skulle ha hm du vet men det kanske blir nästa kapitel :)
längtar redan <3

2013-12-01 @ 11:03:19
Postat av: ellinor

åh va bra, älskar din novell och har absolut inget jag skulle vilja ändra på. Och jag vet absolut inte vad som kommer hända men kan tänka mig att det är typ att Justin öppnar sig och berättar vad han hållt på med innan och det är något jätte chockerande så han och Jenna typ träffas inte på ett tag och Justin mår skit dåligt och aa etc

2013-12-01 @ 14:10:51
Postat av: Issa

Jätte bra😍❤️😘😘

2013-12-01 @ 15:39:15
Postat av: Anonym

1.jag älskar novellen och rollerna är perfekta
2.kan inte justin berätta för för henne om hans förflutna och sen övertalar hon honom om att gå och hälsa på hand familj
3.det vet jag inte men tror de e den klassiska stilen dem skaffar barn och gifter sig

2013-12-01 @ 15:49:21
Postat av: Anonym

1.jag älskar novellen och rollerna är perfekta
2.kan inte justin berätta för för henne om hans förflutna och sen övertalar hon honom om att gå och hälsa på hand familj
3.det vet jag inte men tror de e den klassiska stilen dem skaffar barn och gifter sig

2013-12-01 @ 17:16:05
Postat av: FELICIA-

Som jag sagt typ 100 gånger innan så är denna novellen verkligen såååå bra, perfekt på alla sätt, och även om inte du som "författare" ser det, så ser vi läsare det för vi läser och du är så satans duktig tjejen!! Rollerna är sååå bra allihop, älskar Jenna, sådant sweetheart, haha^^
Jag tror faktiskt novellen kommer få en del drama, eftersom Justin verkar ha haft en jäkligt dålig uppväxt och levt bland krim folk (hahah lol vilket ord) så kanske det uppstår någon form av bråk, jag är så exalterad, men vad som än händer kommer vara grymt!!

Och förlåt för att jag inte kommenterat förrän nu, men haft fullt upp så inte hunnit läsa, men detta kapitlet var gaaaaalet bra, älskar avundsjukan från Jennas sida, och hur Justin vet om att han är så gaaalet snygg. Det är sjukt. Du är sjuk. Du är galet, otroligt, fantastiskt, underligt duktig på att skriva!!

2013-12-01 @ 19:11:11
URL: http://feliicialinnea.blogg.se
Postat av: biebzters

Perfektion! <3

2013-12-01 @ 19:41:26
URL: http://biebzters.blogg.se
Postat av: Emily

SÅ BRA!

2013-12-01 @ 21:37:59
URL: http://lmssy.blogg.se
Postat av: Daniella

awesomeeee

2013-12-02 @ 22:54:41
URL: http://timeforbieb.blogg.
Postat av: Anonym

Du får inte sluta skriva! Kan typ inte nån få en crush på Jenna, så bråkar de o justin blir avundsjuk osv.....

2013-12-04 @ 09:41:20
Postat av: Anonym

BÄST! När kommer nästa ? :) ❤

2013-12-05 @ 22:06:42
Postat av: Anonym

Nästa?

2013-12-06 @ 16:54:15
Postat av: anonym

när kommer nästa kapitel, kan inte du lägga upp den idag?

2013-12-06 @ 18:58:08
Postat av: Mer

Meeer

2013-12-07 @ 16:59:58
Postat av: Nicole

Jag tror din stora idé är att Justin kommer vara otrogen mot Jenna med cheryl? Haha men novellen är skit bra! Men det finns små saker du skulle kunna göra bättre:
1. Du får Jenna att framstå som perfekt, och jag tycker du kan skära ner på det lite
2. Att Justin öppnar upp sig helt mot Jenna snart
3. Att de kke "gör det" snart ;)))
4. Vill inte klaga eller stressa dig, jag förstå att du har mycket läxor och att du har ett liv men lite lite lite bättre uppdaterin? För ibland glömmer man vad som hänt i förra kapitlet
Annars är din novell helt awesome <3

Svar: Skulle gärna få Jenna att framstå lite mindre perfekt (kan hända att det kommer uppnås lite snart :D)
Har du några ideer på hur jag skulle kunna få henne att framstå som mindre perfekt? :3 tar hemskt gärna emot lite tips! :D

f,lsd,adasdas

2013-12-07 @ 19:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!